  • 31. Data: 2023-08-13 07:39:33
    Temat: Re: Nowa cena gazu.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2023 o 22:59, Kris pisze:
    > .

    > 28 gr NETTO w dziennej, 5 gr netto w nocnej..
    > Za kWh.

    Co to za taryfa?

    > Plus opłata stala

    Ile?

  • 32. Data: 2023-08-13 07:48:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 13 sierpnia 2023 o 07:39:35 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Co to za taryfa?
    G12w energa

    > Ile?
    3zl/mc netto
    I jeszcze opłata jakościowa, mocowa, OZE, kogeneracyjna, przejściowa.

  • 33. Data: 2023-08-13 07:53:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 13 sierpnia 2023 o 07:38:40 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Tak, rozróżniam cenę za prąd, od opłaty za przyłącze.

    Nie ma takiej opłaty.
    Opłaty stałe to:
    Abonamentowa
    Sieciowa stala
    Przejściowa
    Mocowa
    Każda 3zl netto na miesiac
    > Ale ta dyskusja już była i nie mam zamiaru do niej wracać z kimś, kto
    > nie potrafi liczyć.

    Ot to. Licz poprawnie wiec

  • 34. Data: 2023-08-13 08:04:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-08-2023 o 07:48, Kris pisze:

    > G12w energa

    Aaa, o przesyle pisałeś?
    No to się zgadza.

    Całe szczęście, że 75% zużywam w nocnej.
    G12p.

  • 35. Data: 2023-08-13 08:19:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 13 sierpnia 2023 o 08:04:40 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > .
    >
    > Całe szczęście, że 75% zużywam w nocnej.
    > G12p.

    Ja ok 60% w nocnej

  • 36. Data: 2023-08-14 22:10:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 12 sierpnia 2023 o 17:13:43 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > Bo liczyć nie umiesz.
    > Z mojej 23 gr.
    Z ciekawosci- dalej tak twierdzisz?
    > A z mojej 25.
    > W droższej taryfie 55.
    Dwaj twarde dane

  • 37. Data: 2023-08-15 05:13:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2023 o 22:10, Kris pisze:
    > Z ciekawosci- dalej tak twierdzisz?

    To nie ja, to faktura.

    > Dwaj twarde dane

    Energa, taryfa G12p.
    Cennik z 2022 roku.

  • 38. Data: 2023-08-15 10:36:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ok. 20 groszy za kilowatogodzine. Nowoczesny kocioł gazowy podłączony do podłogowki
    I można jebać fotowoltaikę, magazynowanie pradu' czy sprzedaz go do sieci. Koszt
    ogrzewania dobrze ocieplonego przeciętnego domu wyjdzie na poziomie 1800 złotych*
    rocznie. 15 złotych dziennie pod warunkiem ze zima bedzie. Bo jak by była łagodna to
    dzienny koszt ogrzdwania na poziomie kosztu jednego lepszego piwa albo paczki fajek
    na cztery dni Przy takim koszcie gazu fotowoltaika z pompa ciepła zwracała się
    będzie 28 lat. W takiej sytuacji fotowoltaika tak ale tylko hobbystycznie.
    > Jednak to prawda ze nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuka.
    > * 1800 to przy wspołczynniku 70kW/m? na rok.

    W ogóle najbardziej poroniony pomysł to fotowoltaika do pompy ciepła.
    Tak samo z resztą jak fotowoltaika do celów gospodarstwa domowego.
    Fotowoltaika ma tylko i wyłącznie sens dla firm, które zużyją
    wyprodukowany prąd na miejscu i do tego w całości.

  • 39. Data: 2023-08-15 11:45:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.08.2023 o 07:53, Lisciasty pisze:

    > Mi wychodziło bez foto 1500 zeta za grzanie pompą parterówki 230m2. I
    > nie muszę kotła co 8 lat wymieniać ani wołać speca od wymienników jak
    > coś pęknie i bulić mu tysiaka. Albo wymieniać płyty głównej lub
    > przepływki, też po tysiaku :P
    > Prund jest stabilny, oczywiście drożeje ale nie ma absurdalnych skoków
    > cen dla odbiorcy końcowego. Teściowa w zeszłym roku buliła 8 zeta za m3
    > gazu, normalnie taniocha że prund się chowa :]

    Ech.... jak ja kocham takich laików, którzy nie mając żadnej wiedzy w
    danym temacie, wypowiadają się w sposób autorytatywny.
    Rzecz w tym, że Twoja teściowa kupował gaz na firmę, a gaz na firmę
    kosztował 8zł za 1m3. Chyba, że gazu używała tylko sporadycznie do
    gotowania i jak zużywała ze 2-3m3 w ciągu miesiąca to po uwzględnieniu
    kosztów stałych, faktycznie jej mogło wychodzić po 8zł za 1m3
    W przypadku gazu jest tak, że im go więcej zużywasz tym jest tańszy.

    W tym samym czasie 1m3 gazu dla gospodarstw domowych, grzejących gazem,
    podrożał od ok. 2,20 do niecałych 3zł.
    Zdrożał o ok. 40%, tak samo jak i prąd.

    Montaż ogrzewania gazowego jest o połowę tańszy od montażu powietrznej
    pompy ciepła, a koszty eksploatacji są prawie na tym samym poziomie.
    Oczywiście przy założeniu, że większość prądu kupujesz w II taryfie.

    Jedynie gruntowa pompa ciepła zapewnia nieco niższe koszty eksploatacji
    (ok. 15-20%) w porównaniu do ogrzewania gazowego, bo ma większy COP i
    nie traci energii na odszranianie wymiennika. Ale koszt montażu takiej
    pompy jest 3-4 krotnie wyższy.

    Póki co jeżeli ktoś ma dostęp do gazu ziemnego to ogrzewanie gazowe jest
    najlepszym rozwiązaniem, bo najtańszym w montażu i tanim w eksploatacji.

    Montując PC nigdy Ci się nie zwrócą dodatkowe koszty PC względem
    ogrzewania gazowego, ponieważ czas zwrotu tych kosztów jest dłuższy niż
    żywotność PC, którą przyjmuje się na 20-25 lat.

    Co do wymiany kotła co 8 lat to zdarzają się tylko takie sytuacje, kiedy
    instalator spierdzieli instalację, użytkownik skąpi na corocznym
    przeglądzie (czyszczeniu) kotła.
    Prawie 20 lat temu montowałem i serwisowałem kotły gazowe i wyobraź
    sobie, że wszystkie działają do dnia dzisiejszego, a były ich setki.
    Wszystkie awarie jakie wystąpiły mógłbym policzyć na palcach rąk. Ani
    razu nie było uszkodzenia wymiennika. Jedyny raz padła płyta
    elektroniki, ale to z powodu złej instalacji elektrycznej, a konkretniej
    zamontowanej wadliwej różnicówki 3-fazowej na obwodach 1-fazowych.
    Jak montowałem kocioł gazowy to klientowi mówiłem, aby poprawił
    instalację elektryczną. Obiecywał, ze to zrobi jego zięć, który się na
    dniach sprowadza z WB, a rzekomo się zna na elektryce. Niestety po
    powrocie zrobili remont całego domu, a różnicówka została. Pojawiło się
    napięcie międzyfazowe na płycie i płyta uległa uszkodzeniu.

    Reszta to zablokowanie pompy obiegowej. Ze 3 razy uszkodzony czujnik
    temperatury. Zapchany czujnik przepływu ciepłej wody. Ze 2 razy po 10-15
    latach trzeba było wymienić uszczelkę pod palnikiem, która po prostu
    stwardniała i się pokruszyła. Przez to powstała nieszczelność i kocioł
    zaczął zaciągać spaliny w tor powietrzny i kocioł wchodził w tryb
    awaryjny. Tutaj zawalili użytkownicy, którzy chcieli poskąpić na
    corocznych przeglądach. Gdyby zaprosili serwisanta systematycznie raz do
    roku to nigdy by nie doszło do takiej awarii, bo każdorazowo serwisant
    sprawdza te uszczelki i jeżeli zachodzi potrzeba to je wymienia.

    Muszę Cię zmartwić. Jak nie będziesz serwisował PC to też zbyt długo nią
    się nie nacieszysz. Poza tym PC są nieco bardziej skomplikowane niż
    kotły gazowe i zawierają znacznie więcej podzespołów, które mogą ulec
    awarii.

  • 40. Data: 2023-08-15 23:26:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 15 sierpnia 2023 o 05:13:56 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > 25.
    > Energa, taryfa G12p.
    > Cennik z 2022 roku.
    Jakieś rozdwojenie jaźni masz czy ktoś się pod Ciebie podszywa?
    Kilka tygodni temu pisałeś że 1kwh z prądu to ponad zeta kosztuje.
    Wątek był.o opłacalności paneli dla przypomnienia