  • 21. Data: 2014-12-29 17:33:18
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 15:08, Ergie pisze:
    > Znowu manipulujesz porównując krzyż z logo jakiejś korporacji.
    A to nie Ty przypadkiem porównywałeś krzyż do figur geometrycznych?
    Wydaje mi się, że bliżej mu jednak do logo, które dla określonych osób
    jakieś znaczenie ma, niż do nic nie znaczących figur.

    Maciek

  • 22. Data: 2014-12-29 18:03:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.12.2014 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > ROTFL.

    To może napisz wprost, z czego polewasz, skoro nie z konstytucji,
    bo równe traktowanie religii jest w niej wprost ujęte.
    Oczywiście wolno Ci twierdzić, że póki innowierców nikt
    nie morduje dyskryminacji nie ma :-)

    > Czy w konstytucji jest napisane że na placu może stać tęcza???

    Czy tęcza jest symbolem religijnym? Jeśli tak, nie powinna być
    ustawiona przez państwowe organa. Ewentualnie może być jeszcze
    symbolem organizacji propagującej ustrój totalitarny. Wtedy tak,
    (nie)legalność tejże można wywodzić z Konstytucji.

    > Czy jest napisane że na rondzie może stać palma???

    Jak wyżej.

    > To że gdzieś stoi (albo wisi) krzyż (albo dowolny inny symbol) nie łamie
    > konstytucji - bo nikogo nie dyskryminuje ani nie czyni uprzywilejowanym.

    Chcesz powiedzieć, że krucyfiks (bo takie ustrojstwo w Sejmie zwisa)
    nie jest symbolem religijnym? I bezstronność państwa manifestuje się
    właśnie w eksponowaniu symboli jednej religii?

    > Mnie krzyż ni ziębi ni grzeje tak samo jak minaret, gwiazda Dawida, czy
    > figurka buddy. Jeśli większość tak chce to mnie nic do tego!

    Większość, Naród- jedzący ośmiorniczki ustami swych przedstawicieli- spłodziła
    taką, a nie inną Konstytucję. I jeśli Większości bezstronność religijna
    państwa wadzi, to zbójeckie prawo Większości tę Konstytucję zmienić,
    a nie łamać. To, że większość obywateli uważa (dla przykładu), że ograniczenia
    prędkości są bezsensowne, nie oznacza że legalnym jest je łamać.

    > I dlatego KK płaci podatki od pieniędzy które już raz zostały opodatkowane?

    A inne kościoły nie? Pytam, bo nie wiem.

    Ja też z pieniędzy już raz opodatkowanych podatkiem dochodowym kupuję
    paliwo, płacę dodatkowo akcyzę i VAT, w tym VAT od akcyzy (tak, podatek od
    podatku!). Tak uchwaliła Większość, rękoma swoich przedstawicieli.

    > Pisałem przy poprzedniej dyskusji jak idę z kolegami na piwo i się składamy
    > a jeden idzie do kasy i płaci to nie musi płacić od tego podatków, a jak

    A jak pożyczam koledze stówę do wypłaty to Państwo wyciąga lepkie rączki
    po dwa procent. I?

    > wierni KK robią sobie wspólną imprezę nazywaną sakramentami to ten który to
    > organizuje (ksiądz) musi płacić podatek. Dlaczego??? Przecież kościół i
    > plebania nie nalezą do niego tylko do parafii (a więc lokalnej
    > społeczności).

    Dlatego, że Większość rękoma itd. BTW strasznie ten Sejm zawzięty na tych
    katolików, pewnie siedzą w nim sami ateiści, masoni i cykliści :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 23. Data: 2014-12-29 18:17:20
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.12.2014 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > Ale po co? Większość nie chce państwa wyznaniowego a godzi się na symbole
    > _różnych_religii w przestrzeni publicznej również w sejmie. A konstytucja
    > tego w żaden sposób _nie_ zabrania.

    Wiele osób uważa, że obecność symboli religijnych w obiektach państowych
    _łamie_ zasadę neutralności światopoglądowej państwa. Masz pełne prawo uważać
    inaczej, ale imputowanie im, że krzyż im przeszkadza, bo są zbuntowanymi
    katolikami, gdyż "prawdziwie niewierzącemu" krzyż powinien być obojętny
    - jest cokolwiek niestosowne, delikatnie mówiąc.

    I tylko tyle chcę podkreślić. A kto chce, zawsze znajdzie powód do flejma.

    > Opóźnienie budowy gazoportu na przykład - to jest prawdziwy problem, a nie

    Owszem, jest to problem. Czy chcesz o tym podyskutować? :-)

  • 24. Data: 2014-12-29 18:32:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 13:43, Ergie pisze:
    > I dlatego KK płaci podatki od pieniędzy które już raz zostały opodatkowane?
    > Pisałem przy poprzedniej dyskusji jak idę z kolegami na piwo i się składamy
    > a jeden idzie do kasy i płaci to nie musi płacić od tego podatków,
    Jak to nie musi?? Czy on przypadkiem nie przyjął zaliczki na zakup
    alkoholu, który następnie dostarczył. Ja tu widzę nie tylko problem
    sprzedaży po cenie zakupu i to podmiotom powiązanym (znajomym), ale
    przede wszystkim brak koncesji na sprzedaż. Brak prowadzenia DG jest tu
    chyba najmniejszym problemem :->

> [...]
    > organizuje (ksiądz) musi płacić podatek. Dlaczego??? Przecież kościół i
    > plebania nie nalezą do niego tylko do parafii (a więc lokalnej
    Pytanie, czy sakrament jest usługą? Oburzysz się, że nie, bo "Twój"
    ksiądz, w czasach Twojego dzieciństwa, wzbraniał się przed przyjęciem
    kasy. Niestety praktyka, potwierdzana zresztą przez obecnego papieża,
    pokazuje, że w wielu kościołach praktycznie tym właśnie się stał,
    łącznie z umieszczeniem w cenniku (mniej bądź bardziej oficjalnym).
    Skoro więc dentysta może umieścić w cenniku usługę wyleczenia zęba i
    zapłacić podatek od tej usługi, to dlaczego ksiądz oferujący sakrament
    zbliżający do osiągnięcia życia wiecznego ma tego podatku nie zapłacić?

    Maciek

  • 25. Data: 2014-12-29 18:48:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 17:30:09 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > To dlaczego w przestrzeni publicznej widoczny jest praktycznie jeden
    > symbol?

    bo wiekszosc jest chrzescijaninami? Za proste...

    Dlaczego np. nauczanie religii w państwowej szkole ograniczone
    > jest do jednej?

    Ehhh ignoranci... W google spojrzec nie łaska?
    Na przykładzie jedne z miast lekcje religii organizowane są
    Kościół Chrześcijan Baptystów w RP
    Parafia Ewangelicko-Augsburska
    Polski Autokefaliczny Kościół Prawosławny
    Kościół Zielonoświątkowy, Zbór Betania
    Kościół Ewangelicznych Chrześcijan Zbór "BETEL"
    Parafia Grecko-Katolicka pw. Opieki Najświętszej Bogurodzicy
    Kościół "Chrystus dla Wszystkich"
    Kościół Chrześcijański w Warszawie, Słowo Życia w Szczecinie
    a w sumie mają 268 uczniów, wiec trudno te lekcje zorganizowac.
    A ze 98% uczniów jest deklarowanych jako katolicy to i tak są ustawione lekcje.
    Demokracja -tak , chyba ze dotyczy katolików, co?

    b.

  • 26. Data: 2014-12-29 23:18:35
    Od: thin-man <d...@o...pl>

    W dniu 29.12.2014 o 18:03, Dominik & Co pisze:
    > Ja też z pieniędzy już raz opodatkowanych podatkiem dochodowym kupuję
    > paliwo, płacę dodatkowo akcyzę i VAT, w tym VAT od akcyzy (tak, podatek od
    > podatku!). Tak uchwaliła Większość, rękoma swoich przedstawicieli.

    Ksiądz też płaci podatek VAT kupując np. prąd do oświetlenia kościoła,
    jedzenie, paliwo do samochodu.

    --
    thinman

  • 27. Data: 2014-12-29 23:46:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 11:20:21 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > A kto Ci każe cokolwiek do koperty wkładać? Daj pustą albo z wycinkiem z
    > Trybuny aby była grubsza :-)

    Jak juz go zona wpusci to zawsze temat schodzi na moja firme i robie z
    ksiedzem interesy i sprzedaje mu serwery :D Koperte zona daje - ja bym
    nie dal, a ze ona chce to niech robi - ja sie do tego interesu nie dokladam :-)

    > Jak do nas do domu w dzieciństwie moja Matula zapraszała księdza to każda
    > próba wręczenia koperty kończyła się: "niech pani się nie wygłupia tylko coś
    > lepiej dzieciom kupi". Ale może teraz inne zwyczaje i ksiądz zagląda do
    > koperty i 50zł musi być?

    Oj zdziwilbys sie - w parafii w niedalekich Rydultowach ksiadz publicznie
    udostepnia liste parafian z PLNami jakie ofiarowali. Najbardziej pazerny
    na kase ksiadz o jakim slyszalem :)

    > Chyba nigdy chyba nie zrozumiem niektórych katolików - sami zapraszają
    > księdza a później płacz że "trzeba dać".

    Kto niby sam zaprasza? :) Ksiadz sam ustala grafik i chodzi po wszystkich
    pokolei. Nikt go nie zaprasza :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2014-12-30 00:13:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam wrote:

> [...]
    > na kase ksiadz o jakim slyszalem :)

    > Kto niby sam zaprasza? :) Ksiadz sam ustala grafik i chodzi po wszystkich

    to po co wpuszczasz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2014-12-30 00:15:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > To że gdzieś stoi (albo wisi) krzyż (albo dowolny inny symbol) nie łamie
    > konstytucji - bo nikogo nie dyskryminuje ani nie czyni uprzywilejowanym.

    to spróbuj zdjąć ten krzyż. i opowiedz co się działo

> [...]
    > wiesza.
    > Tak samo jeśli lokalna społeczność zechce sobie we wsi postawić krzyż to
    > niech sobie stawia, jeśli zechce sobie postawić minaret to niech sobie
    > stawia - na tym polega demokracja że to _większość_ ma prawo decydowania, a
    > nie na tym, że jeden urażony będzie blokował innych.
    >
    > Mnie krzyż ni ziębi ni grzeje tak samo jak minaret, gwiazda Dawida, czy
    > figurka buddy. Jeśli większość tak chce to mnie nic do tego!

    > I dlatego KK płaci podatki od pieniędzy które już raz zostały opodatkowane?

    a dlaczego ja płacę podatki od opodatkowanych pieniędzy?

  • 30. Data: 2014-12-30 10:02:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > To dlaczego w przestrzeni publicznej widoczny jest praktycznie jeden
    > symbol?

    Bynajmniej - tam gdzie większość to katolicy to chyba oczywiste że widać
    krzyże katolickie, tam gdzie protestanci protestanckie, tam gdzie
    prawosławni prawosławne, a tam gdzie mieszkają Tatarzy jest np. minaret. Ja
    nie mam problemy z tym by to zaakceptować bo religia to nie moja działka.

    Jak kiedyś _lokalna_ większość zadecyduje że jakiś krzyż czy inny symbol
    należy usunąć bo im wadzi to go usuną - ich prawo! Na tym polega demokracja!

    > Dlaczego np. nauczanie religii w państwowej szkole ograniczone
    > jest do jednej?

    Skąd to bzdurne info? Szkoły uczą tego czego chce _lokalna_ większość. Sam
    znałem pastora który uczył ichniej religii w szkole w Ustroniu.

    Pozdrawiam
    Ergie