  • 31. Data: 2015-01-13 10:47:53
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj - karykatury Mahometa
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Ale ta "święta wojna" musi wpierw być _ogłoszona_ przez władze duchowne to
    > raz, a dwa część muzułmanów już od rozumienia "świętej wojny" jako wypraw
    > krzyżowych dawno odeszła.

    tyle, że w islamie, podobnie jak w judaizmie, nie ma jednej "władzy
    duchowej". Każdy imam jest niezależny

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2015-01-13 10:58:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 10:34:04 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Jeśli _myśli_ to sobie przypomni JFK z 1963 mówiącej "jestem berlińczykiem"
    > (pewnie wcześniej ten frazes też był w użyciu ale ja po raz pierwszy o nim
    > usłyszałem czytając o moście powietrznym).
    > Aż po ostatnie "wszyscy jesteśmy Ukraińcami" z zeszłego roku.

    a nie, nie -powtórze sie - gazety w ramach solidarnosciu przedrukowały kolejne
    rysunki obrażające mahometa. To nie jest solidarnosc z ofiarami - to jest kontra do
    ich swiatopoglądu. A to moim zdaniem spowoduje wzrost nastrojów radykalnych.

    > To nie kwestia słów a ich interpretacji. Bo jak ktoś zechce to "wolność,
    > równość, braterstwo" może interpretować w duchu chrześcijańskim i wcale nie
    > wyjdzie mu coś złego. W końcu "do wolności wyswobodził na Chrystus" czy
    > jakoś tak podobnie. Równość to nic innego jak powszechność zbawienia, a
    > braterstwo wynika wprost z dziecięctwa bożego i jednego Ojca.
    > To nie ideały i hasła były złe tylko (jak zwykle) _wykonanie_.

    wiedziałem ze ktos sie na to złapie - no to teraz sprawdz jak brzmiała pelna wersja
    tego hasla :-)))

    b.

  • 33. Data: 2015-01-13 11:09:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    ich swiatopoglądu. A to moim zdaniem spowoduje wzrost nastrojów radykalnych.

    a tak w ogóle
    <swiat.newsweek.pl/koran-nie-zabrania-pokazywania-pr
    oroka-mahometa,artykuly,355025,1.html>
    "Zarówno islamskie prawo, jak i żadna fatwa (opinia wysokiego
    uczonego-teologa muzułmańskiego) wprost i stanowczo nie zabraniają
    przedstawiania postaci Proroka.
    Przez ostatnie siedem wieków teksty
    tureckie oraz perskie - i to zarówno sunnickie, jak i szyickie - były
    bogato zdobione pięknymi wyobrażeniami Proroka Mahometa. Nie tylko
    miały wychwalać i upamiętnić Mahometa. Korzystano z nich także podczas
    corocznych obchodów jego urodzin czy odwiedzin grobu Proroka w
    Medynie."

  • 34. Data: 2015-01-13 11:14:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > tyle, że w islamie, podobnie jak w judaizmie, nie ma jednej "władzy
    > duchowej". Każdy imam jest niezależny

    Wiem, ale też wiem, że różni muzułmanie jednych imamów słuchają chętniej a
    drugich mniej chętnie. Dlatego sprzeciwiam się wrzucaniu ich wszystkich do
    jednego worka. Islam sam w sobie jest religią pokoju - i nie jest to frazes.
    W Palestynie muzułmanie i chrześcijanie żyli i żyją w pokoju jednych i
    drugich najechali żydzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2015-01-13 11:17:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > jednego worka. Islam sam w sobie jest religią pokoju - i nie jest to frazes.

    oczywiście, że jest. Bo to tak jakby uznać, że Mohery Rydzyka to całość
    katolików.

    > W Palestynie muzułmanie i chrześcijanie żyli i żyją w pokoju jednych i
    > drugich najechali żydzi.

    podobnie jak w reszcei świata wszyscy wszystkich najeżdżali. Wszystko
    zależy od tego jaki okres wybierzesz

  • 36. Data: 2015-01-13 11:19:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > "Zarówno islamskie prawo, jak i żadna fatwa (opinia wysokiego
    > uczonego-teologa muzułmańskiego) wprost i stanowczo nie zabraniają

    z wypiętym gołym zadkiem?

    b.

  • 37. Data: 2015-01-13 11:21:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    oroka-mahometa,artykuly,355025,1.html>

    > z wypiętym gołym zadkiem?

    na razie mówią o jakimkolwiek wizerunku

  • 38. Data: 2015-01-13 11:22:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > to jest kontra do ich swiatopoglądu. A to moim
    > zdaniem spowoduje wzrost nastrojów radykalnych.

    Zgadzam się że gazety postępują głupio - satyra na tym poziomie jest IMO
    niesmaczna i nie przystoi ludziom inteligentnym. Z tym zgoda. Natomiast
    pisałem o manifestacji - ja ją rozumiem jako solidarność z ofiarami a nie z
    gazetą.

    > wiedziałem ze ktos sie na to złapie - no to teraz sprawdz jak brzmiała
    > pelna wersja tego hasla :-)))

    Sprawdziłem, szczerze powiedziawszy nie pamiętałem że oryginalnie hasło
    zawierało jeszcze "albo śmierć" bo późniejsze już tego dodatku nie
    zawierały.

    Ale nadal jeśli ktoś nawołuje do "wolności równości i braterstwa" nie jest
    to niezgodne z doktryną KK.

    Oczywiście w świetle tego moje zdanie o złym wykonaniu traci sens. Jeśli oni
    rzeczywiście chcieli "albo śmierci" to ją otrzymali, więc wykonanie było
    dobre :-)
    Ale w takim razie tym głupsze jest świętowanie jej rocznicy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2015-01-13 14:00:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > podobnie jak w reszcei świata wszyscy wszystkich najeżdżali. Wszystko
    > zależy od tego jaki okres wybierzesz

    Chodzi mi tylko o to że "najeżdżanie innych" nie jest czymś powszechnym
    wśród muzułmanów. I z tego że jakaś grupka lub grupki cos zrobiły nie wynika
    że mamy się obawiać pozostałych, którzy od lat żyją w pokoju. Oczywiście
    trzeba ze wszystkich sił walczyć z tymi grupkami ale bez stosowania
    odpowiedzialności zbiorowej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2015-01-13 14:12:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > "Zarówno islamskie prawo, jak i żadna fatwa (opinia wysokiego
    > uczonego-teologa muzułmańskiego) wprost i stanowczo nie zabraniają
    > przedstawiania postaci Proroka.

    Z tego co wiem zakaz przedstawiania wizerunków w islamie wynika z tego by
    ktoś przez "przypadek" widząc wizerunek nie popełnił bałwochwalstwa
    (przepraszam za nienaukowe słownictwo). W tym kontekście nie ma powodu by
    nie przedstawiać wizerunku proroka, więc to co zacytowałeś ma sens.

    Po zastanowieniu wychodzi na to że to nie jest tak jak niektórzy
    dziennikarze twierdzą że ich obraża przedstawianie proroka Mahometa ale to
    tylko forma karykatury w jakiej został oddany.

    Pozdrawiam
    Ergie