eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domO LEDach dawno nie było - widział ktoś listę "niemigających"? › Re: O LEDach dawno nie było - widział ktoś listę "niemigających"?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Thu, 26 Nov 2015 01:30:32 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: O LEDach dawno nie było - widział ktoś listę "niemigających"?

    On Wed, 25 Nov 2015, m4rkiz wrote:

    > nie jest tanio ale mam w zasadzie wszystkie 11 watowe modele
    > ktore facet sprzedaje w lacznej ilosci 20 szt

    Hm... no to pewnie trochę mało światła wyjdzie.
    Nawet bardzo sprawne 11W nie dojdą do strumienia z "dość dobrych"
    (znaczy nie badziewnych) 20 czy 30W, no i pytanie jest o 'nietanio' :)
    Ile te 11W mają w lumenach?
    Przypomnę - chodzi o wymianę 40W, ale nie żarówek, lecz CFL.
    3x40W(zimne)+ew.3x32W(ciepłe) CFLi w miarę JASNO świeci
    i tak ma być, wtedy jest "naturalne światło" :D
    Ale żyrandol nie chce rozmnożyć oprawek i LEDami 10W nie da
    się tego załatać. Na razie 3x10W robią za "oświetlenie
    oszczędne", a przy okazji wyszło mi, że deklaracje producenta
    to jedno, a faktyczne migotanie to drugie.

    > jezeli interesuje cie cos konkretnego to moge zmierzyc

    Pisałem - weryfikacja, czy kondensator+przetwornica faktycznie
    blokują (w danym modelu) migotanie 100Hz.
    Nie to czy są, tylko czy skutkują ;)
    Byle fotoaparacik (warning: nie mam pojęcia jakie są
    standardy w smartfonach!), nagrać JASNO (jeśli lampka
    z mlecznym kloszem to można prosto w lampkę, tak żeby
    zajmowała sporą część kadru, zawsze można w coś
    białego/mocno jasnego co jest blisko lampy - chodzi o to,
    aby aparat "skrócił migawkę") i popatrzeć na wynik :) (film)

    Prawdę powiedziawszy, zamówiłem już te "migające" (20W
    i kontrolnie jedną 30W), ale będę miał więcej punktów
    świetlnych do obsadzenia, więc i tak mam pole manewru
    przed sobą.
    Wiedza o "prawdziwie nie migających" nie zawadzi.

    Wiem, mogę kupić "najtańszą chińszczyznę" i powsadzać
    kondensatory, wiedząc że statystycznie będzie łatwiejsza
    do rozebrania niż "lepsza chińszczyzna" i nie przejmując
    się gwarancją, ale i sprawność/skuteczność będzie pod psem
    (nie mówiąc o tym, że wersja "plastik fantastik" biorąca
    30W przetopi się przy pierwszym włączeniu :> a i z
    tego [pewnie] powodu nie występuje w przyrodzie)
    Pat :D

    pozdrowienia, Gotfryd