  • 1. Data: 2017-03-29 21:15:31
    Temat: Ocieplenie poddasza
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Domek parterowy z poddaszem nieużytkowym. Wymyśliłem że zamiast ocieplać
    dach, ocieplę poddasze od strony podłogi.

    Wyłożę całą podłogę (strop dla parteru) styropianem, zarzucę jakąś folię
    paraprzepuszczalną na wierzch i przykryję płytą OSB 16mm. Płyty w rogach
    przykręcę kołkami przez styropian aż do wylanego stropu.

    Będzie spełniać swoje zadanie? Na poddaszu planuje tylko i wyłącznie
    trzymać graty jak choinka i takie tam. Alternatywa na początku
    przewidywała rygle i OSB przykręcone do nich (wtedy też grubsze), ale
    opcja wydaje się droższa no i tych rygli sporo na 120m2 by wyszło więc i
    mostków cieplnych(?).

    Trzecie rozwiązanie to styro + folia i zalać wszystko, ale cały bajer w
    tym że sobie wymyśliłem, że chce zostawić sobie łatwy dostęp (odkręcam
    płytę i podnoszę).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-03-29 22:49:37
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 21:15, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > folię paraprzepuszczalną na wierzch i przykryję płytą OSB 16mm. Płyty
    > w rogach przykręcę kołkami przez styropian aż do wylanego stropu.

    Kilka razy już widziałem takie rozwiązania. Tyle, że styropian musi na
    czymś leżeć np. na płycie OSB.
    Przykręcać nie ma potrzeby. Ważne, żeby dodatkowo wzmocnić łączenia płyt
    (na których będzie leżał styropian) przy pomocy drewnianych listew od
    spodu lub profili w kształcie litery T montowanego od góry lub H.

> [...]
    >
    > Trzecie rozwiązanie to styro + folia i zalać wszystko, ale cały bajer
    > w tym że sobie wymyśliłem, że chce zostawić sobie łatwy dostęp

    Tak zazwyczaj się robi ale jeżeli strop jest betonowy czy też z pustaków
    stropowych.

  • 3. Data: 2017-03-30 09:32:54
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 marca 2017 21:15:35 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    >
    > Trzecie rozwiązanie to styro + folia i zalać wszystko, ale cały bajer w
    > tym że sobie wymyśliłem, że chce zostawić sobie łatwy dostęp (odkręcam

    Jak nie masz zamiaru po tym chodzić to sie nie przepracowuj.
    Za cene tych plyt osb kupisz dodatkowa warstwe styro.
    A i tak jak polozysz 2x5cm na zakladke to starczy az za dość.

    Temat tu na grupie byl parokrotnie poruszany.
    Ja to w kisanozc liczylem i położenie 10cm styro na stropie daje tyle samo zysku co
    ocieplenie calego pietra na scianach. A więc sporo przy czym ocieplenie stropu
    zrobisz sam, bez drabiny/rusztowania i w góra dwa dni.

    Kladz styro na zakladke i tylko poukladaj jakies stare deski, plyty po meblach tam
    gdzie masz zamiar chodzić i ewentualnie tam gdzie jakies graty trzymasz.

    Nie ma sensu klasc osb ani wogole robic paroizolacji jesli dach masz szczelny.

    Jak bardzo sie boisz ze ci dach przecieknie to poloz luzno folie ogrodnicza gruba,
    pozawijaj jej brzegi do góry i tyle...

    Takie ocieplenie baaaardzo duzo daje...

  • 4. Data: 2017-03-30 09:57:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 21:15:35 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Będzie spełniać swoje zadanie? Na poddaszu planuje tylko i wyłącznie
    > trzymać graty jak choinka i takie tam.

    Dwie warstwy styro na zakładkę i na to jakieś najtańsze gumoleum jeśli planujesz tam
    łazić.
    Jeśli łazenie sporadyczne typu wniesienie choinki(sztuczna choinka blee blee;)) to
    sam styro starczy

  • 5. Data: 2017-03-30 11:04:12
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Jeśli łazenie sporadyczne typu wniesienie choinki(sztuczna choinka blee blee;)) to
    sam styro starczy

    Ale się kruszy i te naelektryzowane paprochy będą wszędzie

    Ja położyłem dwie warstwy styro na zakładkę, 12cm i 6cm
    ale kleiłem je do stropu i pomiędzy sobą, a na to też przykleiłem OSB 8mm
    Żadnych konstrukcji ( choć pierwotnie planowałem ) do płyty OSB nie mam.
    Stabilne jak diabli :)

  • 6. Data: 2017-03-30 11:44:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 11:04:10 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Ale się kruszy i te naelektryzowane paprochy będą wszędzie

    Dlatego gumoleum proponowałem. Najtańsze chyba rozwiązanie.

  • 7. Data: 2017-03-30 12:17:40
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    a jak przy mrozach tam polezie? nie popeka? bo stare pekaja jak tafla
    cienkiego lodu...

  • 8. Data: 2017-03-30 23:51:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-30 o 11:04, pilocik pisze:

    > Ale się kruszy i te naelektryzowane paprochy będą wszędzie

    Bez przesady. Mam cos takiego na stopie nad poddasze, gdzie wchodza
    bardzo sporadycznie i nic sie kruszy. Jak dwa razy w roku wlezie tam z
    choina to bez sensu inwestowac tam w jaka kolwiek utwardzona posadzke.
    Szczytem dobroci beda deski po budowie w miejscach najbardziej uzywanych.

    Pozdro.. TK