  • 81. Data: 2011-02-21 13:21:05
    Temat: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-02-2011 o 10:53:52 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > az mnie to zaciekawiło - napisałem do nich ze te maksymalne 600W/m2
    > nijak nie pasują do teoretycznego 1000W/m2.
    > Odpisali mi ze... wyczyszczą czujnik :-)))))))))))
    No to dali do wiwatu :) z tego wynika że całe ich pomiary o kant d..y
    potłuc
    sie nadają.

    > Wobec tego spojrzcie głębiej w historię - w 2003 natężenie
    > promieniowania wynosiło 800W/m2.
    > Aha - czujnik nie uwzględnia pochylenia słońca - trzeba ta moc podnieść
    > w zależnosci od daty i godziny!!!!
    I dlatego solary wiecej uzyskają niż wynika z tych danych.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 82. Data: 2011-02-21 17:16:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Lut, 19:58, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > jaka pompa? ja m wie o glikolu. I corocznym pakowaniu kasy w teoretycznie
    > bezobslugowa instalacje. Basen - owszem jesli ktos ma, lubi itp.

    W zasadzie to wystarczy domowic nagrzewnice odpowiedniej mocy + duzy
    wentyl + bypass instalacji solarnej (nawet pompki nie trzeba
    dodatkowej) i po sprawie. Tutaj nawet chlodnica samochodowa sie nada
    bo jest dedykowana do takich temperatur :) 1-2k pln i mamy
    zabezpieczony uklad powiedzmy 30-40kW :) Jeszcze lepsze wyjscie to
    oczywiscie dolne zrodlo pompy ciepla + wymiennik. Tyle ze duzy uklad
    solarow i pompa ciepla to dwa rozne kierunki - raczej nikt obu
    zestawow u siebie stosowac nie bedzie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 83. Data: 2011-02-21 18:11:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > solarow i pompa ciepla to dwa rozne kierunki - raczej nikt obu
    > zestawow u siebie stosowac nie bedzie :-)

    Do grzania domu moze nie, ale do CWU wydaje mi sie dosc zasadne, zwlaszcza
    dla bazowej drugiej taryfy.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2011-02-21 22:14:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > 80m3 przemieszane z gęstą wężownica to będzie duzo wiecej - a
    > węzownica musi taka być ze wzgledu na wady parafiny o których pisałeś.
    >
    > Ale sobie policz:
    > w 10m3 parafiny nagrzanej od 30 do 80 stopni zgromadzisz 2295MJ
    > energii. W tej samej objętości wody bedzie 2100MJ. Praktycznie tyle
    > samo, a woda jest tania a budowa zbiornika prosta.

    tylko parafinowy akumulator ciepła ma jedna zasadniczą różnicę...

    oddaje ciepło w stałej temperaturze, dlatego stosuje sie właśnie parafinowe
    akumulatory ciepła.

    temperatura przemiany parafiny to ok 50-67 stopni.

    Woda niestety oddaję ciepło ze stałym spadkiem temperatury

    Aby zgromadzić dużo energii w wodzie trzeba ją zagrzac do jak najwyżsej
    temperatury co zwiększa znacznie straty energii, zas dolna granicy to
    praktycznie ok35 -40 stopni.

  • 85. Data: 2011-02-22 07:39:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > temperatura przemiany parafiny to ok 50-67 stopni.
    > Woda niestety oddaję ciepło ze stałym spadkiem temperatury

    wiemy, wiemy - moze nie napisalismy ale wiemy :) Ten plus nie przesłania
    pozostałych minusów. Własciwie to parafinowy miałby jedynie sens (jesli w
    ogóle, bo nie wiem) gdzie jest zapotrzebowanie na wodę ale o temperaturze
    nie nizszej niz 50stopni. Dla naszych potrzeb domowych moze być niższa bo ja
    wykorzystamy do ogrzewania domu.

    b.

  • 86. Data: 2011-02-22 08:40:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-02-2011 o 23:14:22 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > parafinowe akumulatory ciepła.
    >
    > temperatura przemiany parafiny to ok 50-67 stopni.
    I to jest jej jedyna zaleta, wady zaś ma dwie, cena, sprawdzałem
    parę lat temu to za 1m3 wychodziła mi niezła kasa no druga że się
    zestala, co powoduje że trzeba robić bardzo rozbudowaną chłodnicę
    która będzie kosztowała też krocie.

> [...]
    >
    > Aby zgromadzić dużo energii w wodzie trzeba ją zagrzac do jak najwyżsej
    > temperatury co zwiększa znacznie straty energii, zas dolna granicy to
    Ale...ale można połaczyć zalety dwóch urządzeń, zbiornik z wodą i
    wymiennik,
    prosta i w miarę tania rzecz i pompa ciepła, wtedy nie trzeba nagrzewać
    zbiornika
    do 80 st a wystarczyłoby np 50 ale chłodzimy go do aż np 4st i pompa w tym
    zakresie
    'wyciąga' ciepło z tej wody. Na pewno ten zestaw byłby tańszy od zbiornika
    z parafiną o porównywalnej akumlacji cieplnej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 87. Data: 2011-02-24 19:46:47
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > Chlop albo baba nie wie co to kociol gazowy bo sam sie pali, a ma sie
    > przejmowac jakims przykrywniem durnych kolektorow na dachu w dodatku w takim
    > miejscu gdzie nie ma dostepu. To przeciez idiotyczne.
    >
    > Pozdro.. TK

    Już nawet pomijając to... A gdyby sobie tak(bo myślę na wiosnę coś
    zbudować) zrobić to w układzie otwartym jak piece CO na węgiel?? Panele
    z blaszanych kalafiorów pod szybą, do wymiennika w zbiorniku CWU i z
    odejściem na otwarte naczynie wzbiorcze i niech się gotuje do woli cały
    nadmiar co go nie zjem. Do tego misterna automatyka dolewania wody rodem
    z toaletowej spłuczki z pływakiem. Ewentualnie układ nawet nie tyle
    glikolem co olejem transformatorowym (ropą) wypełnić i nie ma bata toto
    zagotować w słonku.

    Bassteq