  • Data: 2017-08-19 12:34:19
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-19 o 09:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > W kwestii formalnej, żadna kasa wtopiona w budowę własnego domu nie
    > jest inwestycją.

    Dlaczego od razu wtopiona? Niżej piszesz o samochodzie za 100 tys., są
    też takie za 30-35 tys., też można się nimi przemieszczać.
    Dlaczego wydanie dodatkowych pieniędzy, które przyniosą w przyszłości
    korzyści, to wtopa, a przepłacanie za dupowóz, to hiper-mega przemyślana
    inwestycja?

    > To po prostu utopione pieniądze (nie odzyskasz ich
    > przy odsprzedaży), które mogłyby wypracować kolejne pieniądze.

    A to już mocno indywidualna sprawa, do tej pory udało mi się sprzedać
    kilka nieruchomości i zawsze z zyskiem, mniejszym lub większym, ale jednak.
    Dodatkowo, zainwestowanie dziś w dobre dolne źródło wypracowuje
    pieniądze w przyszłości.

    > Wydawanie teraz po to aby kiedyś było taniej to mrzonki. Nie wiesz co
    > będzie na świecie za 5 lat. Może być wojna, najazd uchodźców, mega
    > kryzys ekonomiczny, skażenie terenu w Twojej okolicy, klęski
    > żywiołowe itp.

    Nie wiem czy wiesz, ale Niemcy za utracone po Drugiej Wojnie Światowej
    majątki podostawali odszkodowania. Spadkobiercy niektórych nawet dzisiaj
    odzyskują swoją własność. I tak to mniej więcej wygląda na Świecie, albo
    się wraca na swoją własność, albo uzyskuje odszkodowanie za jej utratę.

    > We wszystkich tych przypadkach zaletą jest mobilność -
    > a tą dużo łatwiej sobie zapewnić mając rezerwy finansowe.

    I w czym trzymać, te rezerwy finansowe?
    Jeszcze szybciej w niepewnych czasach, ktoś utnie Ci łeb żeby dobrać się
    do Twoich rezerw niż zrobi, to z powodu domu, który mu się spodoba.