  • 51. Data: 2018-12-09 21:10:11
    Temat: Re: Ogrzewanie PC PW
    Od: l...@g...com

    A mogleś mieć węglowego kopciucha, żałuj.

  • 52. Data: 2018-12-09 21:23:55
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    No wlasnie - z takiego zalozenia wyszedl moj znajomy. Nowy, wypasiony
    dom, gosciu z dobrymi zarobkami i w kotlowni kopciuch. Rece opadaja.
    Piotr

  • 53. Data: 2018-12-09 21:45:36
    Od: l...@g...com

    Może po prostu węglofan. Ludzie nie rozumieją tych pomp ciepła.

  • 54. Data: 2018-12-09 21:58:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ludzie nie rozumieją tych pomp ciepła.

    A ilu mają sąsiadów u których mogą ją podpatrzeć? Umówmy się, że dopóki
    trochę o tym się nie poczyta, to wyobrażenie jest takie że pompy ciepła
    to fanaberia bogatych. No nie jest tak? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2018-12-10 10:44:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Dec 2018 21:58:22 +0100, Mateusz Bogusz

    > A ilu mają sąsiadów u których mogą ją podpatrzeć? Umówmy się, że dopóki
    > trochę o tym się nie poczyta, to wyobrażenie jest takie że pompy ciepła
    > to fanaberia bogatych. No nie jest tak? :-)

    Siedzę na FM i na FB i co chwile pytanie jaki kocioł na paliwo stałe do
    domów z maksymalnym zapotrzebowaniem 3-6kW. Wykazujesz takim że przestrzeń
    na kocioł kosztuje, komin kosztuje, sam kocioł kosztuje z instalacją i
    wychodzi to więcej (nie wspomnę jak trzeba dołożyć bufor do kotła na pelet)
    niż PC czy nawet panele PV a ci dalej swoje, że to drogie i że nie
    zamierzają być ekooszołami tylko dlatego że w TV o smogu nagle zaczęli
    gadać -- wszak dzady paliły, ojce paliły i żyli. Ogólnie mentalna masakra.

    Z samochodami EV podobnie, choć tutaj się mniej dziwię, bo EVy niestety
    droższe (jeszcze) niż spaliniaki i jednak deczko się baterie degradują (no
    i nie ma się gdzie ładować w trasie). Ale ponoć już niebawem mają popędzić
    kWh baterii poniżej $100 (do w przyszłości $50) a wtedy cena spadnie do
    ceny spaliniaka. A i tak pewnie u nas nie kupią EV, bo będą woleli
    używanego trupa z dieslem 2 klasy wyżej niż nowego elektryka, argumentując
    dodatkowo że raz w roku nad morze nie dojadą za jednym rzutem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2018-12-10 11:20:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 10:44:39 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > niż PC czy nawet panele PV a ci dalej swoje, że to drogie i że nie
    > zamierzają być ekooszołami tylko dlatego że w TV o smogu nagle zaczęli
    > gadać -- wszak dzady paliły, ojce paliły i żyli. Ogólnie mentalna masakra.

    Pozytywizm, praca u podstaw, orka na ugorze, ale powoli się to zmieni.
    Dobrze że odwalasz tą robotę zupełnie za darmo i jeszcze psując sobie nerwy.
    Ja też działam w okolicy i w otoczeniu, pomp ciepła nie przybywa
    ale przynajmniej ludki bardziej zwracają uwagę na izolację i energooszczędność,
    idą bardziej w gaz niż w wungiel itp.
    Skandynawcy i Germanie też od razu nie wskoczyli na wyższy poziom
    cywilizacji, też potrzebowali lat. Damy radę ;)

    L.

  • 57. Data: 2018-12-10 12:50:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-10 o 10:44, Myjk pisze:
> [...]
    > zamierzają być ekooszołami tylko dlatego że w TV o smogu nagle zaczęli
    > gadać -- wszak dzady paliły, ojce paliły i żyli.
    Dodaj im że piec i tak im nie wytrzyma dłużej niż 7-10lat i to trzeba
    dopisać do rachunku za ogrzewanie.

    >Ogólnie mentalna masakra.
    Niestety, u mnie w okolicy jest lepiej, nowi sąsiedzi grzeją gazem ale
    starzy niestety węglem :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 58. Data: 2018-12-10 13:52:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Dec 2018 12:50:44 +0100, Janusz

    > Dodaj im że piec i tak im nie wytrzyma dłużej niż 7-10lat i to trzeba
    > dopisać do rachunku za ogrzewanie.

    Wtedy pada argument, że pompa to nowy wynalazek, podlega postarzaniu i
    działa jeszcze krócej a przecież jest droższa. Oczywiście żaden z tych
    ignorantów nie wie, że to urządzenie wprost z branży chłodniczej która
    działa od 50 lat, zaś sama idea pompy ciepła ma lat ponad 100. Nie
    wspominając że pompy całej się nie wymienia, a tylko ew. poszczególne
    elementy (o ile w ogóle padną).

    > Niestety, u mnie w okolicy jest lepiej, nowi sąsiedzi grzeją
    > gazem ale starzy niestety węglem :(

    U mnie w nowej lokalizacji też grzeją gazem (ja mimo tego że gaz ziemny pod
    płotem instaluję PC -- no bo basen). ;) Ale w obecnej lokalizacji (były)
    minister środowiska za płotem, wraz z rodziną (w sumie 3 domy w tym jeden
    dwulokalowy), i zadymiają głównie drewnem. Tymczasem gaz ziemny pod płotem
    od 15 lat leży. No to jak ma być dobrze jak wzorce takie a nie inne...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2018-12-10 13:55:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Dec 2018 02:20:30 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > Skandynawcy i Germanie też od razu nie wskoczyli na wyższy poziom
    > cywilizacji, też potrzebowali lat. Damy radę ;)

    Ja się nie upieram na pompy ciepła, gaz (w tym z butli) czy panele to też
    sensowny wybór -- a w jakim kierunku iść to zależy od zapotrzebowania domu
    na ciepło. Najbardziej mnie wpienia, że ludzie powielają bzdury zasłyszane
    -- żadne nie usiądzie, nie policzy. No bo przecież wszem i wobec wiadomo że
    teoria sobie a praktyka sobie. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2018-12-10 14:24:15
    Od: l...@g...com

    Pompa ciepła dla wiekszości to wyższy poziom abstrakcji, pomimo posiadania lodówki.
    Dodatkowo są dotacje na kotły węglowe piątej czy dziesiątej klasy.
    Więc taki kocioł węglowy musi być dobry. O tym, że trzeba się nadzwigać węgla,
    wyczyścić kocioł mało kto pamięta.