  • 61. Data: 2018-12-10 14:42:22
    Temat: Re: Ogrzewanie PC PW
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 10.12.2018 o 13:52, Myjk pisze:
> [...]
    > działa od 50 lat, zaś sama idea pompy ciepła ma lat ponad 100. Nie
    > wspominając że pompy całej się nie wymienia, a tylko ew. poszczególne
    > elementy (o ile w ogóle padną).

    > U mnie w nowej lokalizacji też grzeją gazem (ja mimo tego że gaz ziemny pod
    > płotem instaluję PC -- no bo basen). ;) Ale w obecnej lokalizacji (były)
    > minister środowiska za płotem, wraz z rodziną (w sumie 3 domy w tym jeden
    > dwulokalowy), i zadymiają głównie drewnem. Tymczasem gaz ziemny pod płotem
    > od 15 lat leży. No to jak ma być dobrze jak wzorce takie a nie inne...

    BTW. Mogę zapytać się ile kosztuje podłączenie gazu od rury idącej pod
    płotem do domu (starego, 60m2) w odległości ok. 70m od płota?

    Czytałem trochę po www, ale jest duże poplątanie kosztów i w sumie nie wiem
    co liczyć (i co można samemu a co tylko 'uprawniony")

    ? Potrzeba mapy do celów projektowych , 600?
    ? Geodety - wytyczenie?, ile?
    ? Geodety - inwentaryzacja,
    ? Kopania 70m (150zł a mb?, samemu można?, uprawniony?)
    ? Projektu instalacji w domu (ok. 6-10 m rury wewnątrz) - 1000-2000?
    ? Skrzynki, 200-500?
    ? Pieca (4000+zł ?)
    ? Montażu pieca przez uprawnionego ?
    ? Kominiarz - usytuowanie komina?
    ? Kominiarz - odbiór?
    ? ... itd.
    Słowem: pi x drzwi ile to może kosztować? - tak z praktyki

  • 62. Data: 2018-12-16 21:05:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-10 o 14:42, marios pisze:

> [...]
    >
    > Czytałem trochę po www, ale jest duże poplątanie kosztów i w sumie nie
    > wiem co liczyć (i co można samemu a co tylko 'uprawniony")
    Samemu to niewiele, najlepiej idziesz do najbliższej gazowni i pytasz
    kto robi projekty
    wtedy dużo spraw będziesz miał z górki, zrobi ci projekt, załatwi
    kierownika, firmę wykonawczą, gazowni zapłaciłem za przyłącze 1200, mnie
    projekt kosztował 1000 i w tym miałem wszystkie papierki jedynie mapę
    musiałem dostarczyć, wykonanie 960, wewnątrz 1500 z podłączeniem i
    odbiorem, kominiarz 100.
    70m wykopu i rury nie będzie dużo kosztować, może 500-700 zł, u mnie
    podobnie ciągli główny rurociąg (gazownia płaciła) i ogarneli to
    spokojnie z moim przyłączem do domu w ciągu 1 dniówki.

    Czyli koło 4 koła powinieneś się spokojnie wyrobić.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 63. Data: 2018-12-17 13:10:23
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 16.12.2018 o 21:05, Janusz pisze:

> [...]
    > moim przyłączem do domu w ciągu 1 dniówki.
    >
    > Czyli koło 4 koła powinieneś się spokojnie wyrobić.

    Dzięki za info.
    4 kola za samo podłączenie rozumiem
    bo: 1200+1000+960+1500+100+700 =5460
    (+geodeta pewnie: mapa, inwentaryzacja)
    4+ koła za piec
    2-3 koła za komin dwu-płaszczowy (nie ma go w sensownym miejscu)
    Razem jakieś 12 tys. z niedoszacowaniem

    Czyli skrzynkę (przyłącze) zrobić "w płocie"
    Od skrzynki to już WLZ będzie ..
    i ..zapytać sąsiada co "robi w gazowni" - ah ta skleroza!
    i zgłosić się do programu czyste powietrze po częściową refundację za
    wymianę pieca węglowego
    wyjdzie chyba wtedy z 8 koła za jako taki komplet
    No to już nie jest tak źle, bo szacowałem nawet 20 tys. początkowo

  • 64. Data: 2018-12-22 10:43:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Noo masz rację, tak to jest jak się pisze i liczy :)

    > (+geodeta pewnie: mapa, inwentaryzacja)
    Geodeta to 600-1000zł.

    > 4+ koła za piec
    > 2-3 koła za komin dwu-płaszczowy (nie ma go w sensownym miejscu)
    Albo rura przez ścianę, do 24KW tak mozna wtedy bez komina, ale wylot
    musi byc chyba 2-2,5m nad ziemią, ale nikt tego nie mierzy :)

    > Razem jakieś 12 tys. z niedoszacowaniem
    >
    > Czyli skrzynkę (przyłącze) zrobić "w płocie"
    Teraz to chyba obowiązkowe.

    > Od skrzynki to już WLZ będzie ..
    > i ..zapytać sąsiada co "robi w gazowni" - ah ta skleroza!
    No widzisz :) jak się dobrze zakręcisz to będzie mniej.

    > i zgłosić się do programu czyste powietrze po częściową refundację za
    > wymianę pieca węglowego
    > wyjdzie chyba wtedy z 8 koła za jako taki komplet
    Albo i lepiej :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 65. Data: 2019-01-05 12:23:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Za okres 13.07 - 27.09.2018, zużyte 844kWh za cenę 412,95zł ~ 0,49zł / kWh.

    Za grudzień 01.12.2018 - 01.01.2019, CO + CWU bez pompy obiegowej 270zł
    brutto, ~350m3 grzanej kubatury.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz