  • 1. Data: 2018-01-20 19:15:36
    Temat: Ogrzewanie nadmuchowe zamiast klasycznego
    Od: Marek <f...@f...com>

    Rozważam centralną klimatyzację i wygląda na to, że najlepiej ona
    wychodzi (pod kątem modularnosci) z ogrzewaniem nadmuchowym.
    Czy ktoś może używa i mógłby się podzielić wrażeniami? Oczywiście
    mam.na myśli o takiej rasowej instalacji rodem z Kanady czy USA a nie
    z zamku w Malborku.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-20 19:30:09
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe zamiast klasycznego
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 19:15:40 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Czy ktoś może używa i mógłby się podzielić wrażeniami? Oczywiście
    > mam.na myśli o takiej rasowej instalacji rodem z Kanady czy USA a nie

    nadmuch powietrza przenosi bardzo mało energii wiec aby dostarczyc jej dużo trzeba
    zastosowac duże przepływy. Czyli chyba sie nadaje do dosc energooszczednych budynków
    aby te ilosc powietrza były akceptowalne i nie urywały głowy.
    Wiec trzeba zacząć od okreslenia jakie zapotrzebowanie na ciepło ma twój budynek.

    b.

  • 3. Data: 2018-01-20 22:39:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jan 2018 10:30:09 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > Wiec trzeba zacząć od okreslenia jakie zapotrzebowanie na cieplo
    > ma twój budynek.

    Oczywiście, ale na razie chodzi o ogólne opinie korzystających z tego
    typu ogrzewania w tradycyjnym parterowym budynku (nie szkieletowym).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-20 22:52:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Oczywiście, ale na razie chodzi o ogólne opinie korzystających z tego
    > typu ogrzewania w tradycyjnym parterowym budynku (nie szkieletowym).

    Znajomy obstalował sobie takie w nowym domu na fali "idzie nowe" w latach
    dziewięćdziesiątych. Kanadyjskie bodajże. Jakiś full wypas z wyczesem --
    elektrofiltry, szmery, bajery. Z tego co wiem, grzeje głównie piecem
    kaflowym, który to z umiłowania do eklektyzmu (artysta grafik) też kazał
    sobie od razu pobudować.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-01-20 23:25:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 22:39, Marek pisze:

    > Oczywiście, ale na razie chodzi o ogólne opinie korzystających z tego
    > typu ogrzewania w tradycyjnym parterowym budynku (nie szkieletowym).

    W zwykłym się nie sprawdzi bo jak już Ci pisali niesie mało energii a ze
    względu na dużą akumulację grzać trzeba długo, powoduje to mocny spadek
    wilgotności.
    W szkieletowcach jest lepiej ze względu na znikomą akumulację więc
    nadmuch można regulować na bieżąco bo taki dom się szybko nagrzewa ale i
    też szybko chłodzi więc w zimie musi to działać non stop. W naszym
    klimacie lepiej się spisują domy z dużą akumulacją która łagodzi skoki
    temp na zewn, a także zabezpiecza przed szybkim przegrzaniem i
    wychłodzeniem. To tak w wielkim skrócie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-01-21 08:37:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jan 2018 23:25:24 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > względu na dużą akumulację grzać trzeba długo, powoduje to mocny
    > spadek
    > wilgotności.

    Ale przecież tam jest moduł sterowania wilgotnością... Użytkownicy
    opisują coś przeciwnego, że właśnie zaletą takiego ogrzewania jest
    możliwość regulacji wilgotności, czego brak w tradycyjnym.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-01-21 09:40:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 22:39:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Oczywiście, ale na razie chodzi o ogólne opinie korzystających z tego
    > typu ogrzewania w tradycyjnym parterowym budynku (nie szkieletowym).

    a jakie bedziesz mial opinie od ludzi którzy to mają ale zapomnieli wczesniej
    policzyć wymagan budynku? Ano takie ze słabo działa :)

    Co niekoniecznie jest prawdą. A w domu bliskim pasywnemu ogrzewanie przez wentylacje
    mechaniczną mogłoby miec sens. Instalacja i tak juz jest, tylko wymiennik ciepla
    dołożyć.

    Ale, ale - zapędziłem sie - u nas budynek energooszczędny? Małe szanse...

    b.

  • 8. Data: 2018-01-21 10:46:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale, ale - zapędziłem sie - u nas budynek energooszczędny? Małe szanse...

    teoretyzuje:
    Dasz radę (sprawdzałem) nagrzać mieszkanie "farelką". silnik nadmuchowy
    2.5wata, więc nie dużo, spoko dasz radę. tylko że źródło ciepła w
    farelce ma bardzo wysoką temperaturę. więc aby rozprowadzić skutecznie
    ciepło (entalpie?), musisz miec albo wysoko temperaturowe źródło ciepła,
    albo duuuuuży przepływ powietrza. Więc już na tym etapie nie widzę gdzie
    taki wynalazek miałby być oszczędny, lepszy od klasycznego ogrzewania
    podłogowego/kaloryferowego. chyba zeby jakieś stropy zrobić z otwartymi
    przestrzeniami i tam wiać ciepłym powietrzem.
    ToMasz

  • 9. Data: 2018-01-21 11:15:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jan 2018 10:46:16 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > taki wynalazek miałby być oszczędny, lepszy od klasycznego
    > ogrzewania

    Ci co mają twierdzą, że oszczędność jest do 40% względem klasycznego
    ogrzewania.
    Przypominam, że nie mówimy o jakimś tam nadmuvhu rodem z 90 lat ale o
    ultra nowoczesnej instalacji tego typu (feelco, Polski klimat itp)

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-01-21 11:54:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.01.2018 o 11:15, Marek pisze:

> [...]
    > Przypominam, że nie mówimy o jakimś tam nadmuvhu rodem z 90 lat ale o
    > ultra nowoczesnej instalacji tego typu (feelco, Polski klimat itp)

    nie wiemy co to klasyczne ogrzewanie. może rachunek jakiś przedstawią?
    Pozatym, są tacy którzy mają np 22°C, i tak wielką pojemnośc cieplną że
    bez ogrzewania mają spadek temperatury o 1 °C na dobę, - i chwalą to
    sobie. A są równiez tacy (np ja) którzy jak wyłażą z łóżka to mają 24,
    jak robią kolacje 22, a jak śpią - 18° - i tak lubią. To też wpływa na
    chcę/niechce takie ogrzewanie, albo będę płacił mniej/więcej i stać mnie
    na to.

    ToMasz