  • Data: 2020-10-21 06:16:43
    Temat: Re: Ogrzewanie w Hiszpanii
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 października 2020 04:48:16 UTC-5 użytkownik Kadar Oszmiański
    napisał:
    > Zaczynam rozumieć takie dziwne ogrzewanie w ich domach i biurach. Kiedyś
    > już pisałem że mają takie mini grzejniki które stawiają pod stołem lub
    > biurkiem i w ten sposób ogrzewają się.
    > Właśnie zaczyna się jesień i zdarzają się dni kiedy nie ma słońca. Robi
    > się naprawdę zimno, ciepłe spodnie i sweter już obowiązkowo. Zacząłem w
    > taki dzień grzać sobie grzejnikiem na gaz (przenośny o niewielkiej
    > wydajności). W pomieszczeniu gdzie on stoi temperatura jest ok. Za to w
    > innych pokojach zimno. Teraz widzę, że przy takim budownictwie nie ma
> [...]

    Po jednym sezonie wyrobisz sobie zdanie.
    Ile tam prąd/gaz kosztuje? Kominki maja?

    Ja juz pare sezonow nawiewowe ogrzewanie w drewnianym domu testuje.

    I nadal uwazam ze nasze wodne ogrzewanie jest sporo lepsze.

    wady nawiewowego:
    1. Halas sie niesie przez caly dom kanalami wentylacyjnymi.
    2. Prawie ciągle cos szumi.
    3. Roznice miedzy utrzymaniem tych 24 stopni przez 8h pobytu w pracy a zejsciem do 18
    i nadmuchaniem do 24 w czasie kiedy sie wraca sa tak liche ze az smieszne. To samo w
    nocy.
    4. Kanaly maja tendencje do pstrykania - blacha sie ugina i stuka
    5. Nie bardzo jest gdzie sobie pranie albo buty suszyc na szybko (choc tu maja
    suszarki wiec problem jakby znika)

    Zalety:
    1. niby latwiejsze w serwisie, mozna tu i owdzie rozebrac sciane/sufit i kanal
    odkrecie i wyczyscic.
    2. Niby szybciej grzeje, w praktyce taka se roznica.
    3. Teoretycznie jak sie ma filtry to w domu jest mniej kurzu.
    4. Mniejsza szansa zalania.