  • 51. Data: 2019-07-15 19:59:58
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > W tym jest styro, klej, siatka, tynk (jaki)?

    Tak aczkolwiek tak po prawdzie to jeszcze czekam na wycene. :)
    Tynk silikonowy. Chyba ze pytasz o marke?

    Pytanie - jak sie wymiaruje takie rzeczy to liczy sie cała powierzchnie
    nie odliczajac okien?

    Bo faktycznie tych metrów bedzie troche mniej, te 190 to cała bryła domu
    (3 sciany bo to blizniak)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 52. Data: 2019-07-18 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Z ciekawości, ile ścian jest w tej cenie?

    errata...
    Okazuje sie ze majstry na ogledzinach mowili jedno a po przysłaniu wyceny
    wyszło im drugie czyli:
    materiał plus parapety blacha = 13500 (z plusem na dopłate wynikającą z
    koloru tynku)
    Robocizna prawie 20kPLN
    Czyli jak znam zycie to finalnie wyszło by im 35KPLN

    Takze te twoje 50kPLN za 390 to brzmi jak okazja.
    Skad jestes? Mozeby do mnie przyjechali zrobic...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 53. Data: 2019-07-19 13:48:11
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    7.0.0.1...
    >Fachowcy proponuja dwa piece gazowe:
    >- vaillant eco tec plus koszt około 7,5kPLN
    >- DeDietrich Lumea MPX 28/33 Bic 6,3kPLN
    >Kolega Kzyho proponuje:
    >-Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C

    Też mogę polecić Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C.
    Używam prawie 7 lat. Kosztował ok. 3kzł. Po co
    przepłacać?

  • 54. Data: 2019-07-19 14:19:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.07.2019 13:48, brunet.wp pisze:

    > Też mogę polecić Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C. Używam prawie 7 lat. Kosztował
    > ok. 3kzł. Po co przepłacać?

    No właśnie. Mam kondensacyjnego Immergasa Victrix 24. 5 lat gwarancji.
    Pracuje już 4 lata, bezawaryjnie. Płacę tylko co roku 200 zł serwisantowi
    z Immergasa, za przymusowy przegląd kotła. Kocioł kosztował ok. 4 tys. zł.

  • 55. Data: 2019-07-19 22:14:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I co to są ciepłe parapety...?

    Jak masz duże, ciężkie okna np. tarasowe albo trzyszybowe to producenci
    zalecają podkład z XPSa. Inna sprawa kiedy ten dodatkowy podkład po
    50zł/mb Ci się zwróci.

    Gdy będziesz zakładał parapety, to nie rób tego na klej tylko weź styro
    który został z budowy, wyprofiluj go tarką i przyklej pod okno pianką
    (tak samo z parapetem).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2019-07-20 10:11:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    18 Jul 2019 16:59:51 GMT, Budzik

    > Takze te twoje 50kPLN za 390 to brzmi jak okazja.

    Wychodzi 140zł/m2 i to jest dla mnie akceptowalna cena. Inna sprawa, że
    jeszcze mi dodatkowo wykusz z balkonem uszczelnili, wylewki porobili, czy
    stahltona zamontowali do bariery balkonowej, sufit pod okapem sklecili
    przed wejściem, więc pewnie finalnie będzie więcej.

    > Skad jestes? Mozeby do mnie przyjechali zrobic...?

    Wawa. Ociepleniowcy, jak większość ekip u mnie (i to nie jest mój świadomy
    wybór, po prostu tak to już jest w moich okolicach), oczywiście LLU. :P
    Skrót z rejestracji trzeba rozwinąć samemu. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2019-07-20 11:13:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Jul 2019 19:00:02 GMT, Budzik

    > Co to znaczy dwie warstwy?
    > Ze dla 15cm dac 2 x po 7 styropianu? Czy styropian z tymi zakładkami nie
    > załatwia tego samego problemu?

    Dwie warstwy na elewację to jaki absurd, podwójna robocizna która jest
    najdroższa, a rezultat z tego praktycznie żaden. To już lepiej wsadzić
    więcej styro, bo jak już ustaliliśmy materiał jest najtańszy, i przyłożyć
    się do pianowania pomiędzy płytami zamiast na akładkę kłaść.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2019-07-20 11:15:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    15 Jul 2019 17:59:58 GMT, Budzik

    > Tak aczkolwiek tak po prawdzie to jeszcze czekam na wycene. :)
    > Tynk silikonowy. Chyba ze pytasz o marke?

    Marka ma niewielkie znaczenie, chodziło właśnie czy silikon...

    > Pytanie - jak sie wymiaruje takie rzeczy to liczy sie cała powierzchnie
    > nie odliczajac okien?

    Całe ściany, nie odlicza się okien, podobnie jak w przypadku tynków
    wewnętrznych. Większe otwory, takie jak brama 5m można odliczyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2019-07-20 13:32:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 20 lipca 2019 11:13:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > więcej styro, bo jak już ustaliliśmy materiał jest najtańszy, i przyłożyć
    > się do pianowania pomiędzy płytami zamiast na akładkę kłaść.

    otóż to, podwójny jest bez sensu. Już lepiej frezowany brzegami, ale to tez przerost
    formy nad trescią - ale robocizny chociaz nie ma dodatkowej

    b.

  • 60. Data: 2019-07-20 14:36:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Dwie warstwy na elewację to jaki absurd, podwójna robocizna która jest
    > najdroższa, a rezultat z tego praktycznie żaden.

    U mnie w okolicy wszyscy robili sami styro+siatka+klej. Jeden sąsiad
    zrobił 2x10cm na zakład.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz