  • 41. Data: 2019-07-12 13:36:41
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    11 Jul 2019 19:00:05 GMT, Budzik

    > - ocieplenie dachu (niecłe 70m2) - około 10kPLN - styro 20cm

    To jest płaski strop betonowy że styropianem?

    > - ocieplenie scian styro 15cm grafit - niecałe 20kPLN

    Z ciekawości, ile ścian jest w tej cenie? U mnie właśnie robią 375m2 (sic!
    acz mnie wyszło 390m2) za 50 kloców. :P Tynk silikon, ale nie wymyślny
    caparol tylko "zwykły" majsterpol. Kleją na ramki, acz oczywiście kręcili
    nosem że to bez sensu itd. ale robią. No i najlepsze, chcieli mi obcinać
    ciepłe parapety bo mniej pieprzenia. ;)

    > - wymiana pieca, przerobka instalacji etc - ok15kPLN

    Nie mogę odkopać tego wątku w całości, ale mignęło mi coś o pompie ciepła w
    cycatach. Rozumiem że tam stara instalacja na kalafiorach?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2019-07-12 17:29:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 12:50, Budyń pisze:

    > ja mam sciany 15cm wełny+20cm styropianu (bo to kanadyjczyk), na skosach dachu
    30cm, na stropie tak z pół metra. A co.

    > I dlatego mogę grzać prądem.
    >
    > b.

    To jak ktoś ma mniej lub więcej lub też ma inny rodzaj ścian czy
    ocieplenia to już nie może grzać prądem? ;)

  • 43. Data: 2019-07-12 17:56:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 06:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > Rozumiem, dzieki.
    >
    > A jeszcze pytanie co do grubości: pierwsza ekipa która wyceniała,
    > zaproponowała 10cm styro na sciane. Z roznych wzgledów chciałem minimum
    > 15. A tu widze ze czesto piszecie ze na sciane 20cm dajecie a na dach
    > nawet 30 (ja planuje 20cm)
    >
    > Jest jakis złoty srodek?
    > Jakie grubości warto dac?

    Jak nie robisz domu pasywnego to nie ma co przesadzać z grubością,
    największy zysk daje kilka pierwszych cm styropianu, później różnice
    pomiędzy np:15 a 20 są minimalne,
    no i lepiej jest tą grubość "rozbić" na dwie warstwy ułożone z
    przesunięciem.
    Gruba warstwa styro rodzi rózne dziwne problemy np mocowanie lamp do
    elewacji,
    czy przy małych oknach zmniejsza się ich "prześwit" światła, a także
    może rodzić problemy prawne (zależne od sąsiada) jeżeli budynek jest w
    granicy 4m to ocieplenie powoduje przekroczenie tej granicy.
    Reasumując styro jest istotne te pierwsze parę cm wg mnie 15 wystarczy,
    grafit nie, zwykły wystarczy, jak się klei na piankę to nie trzeba
    kołkować (wg przepisów i tak nie trzeba) bo szybciej się rozerwie
    styropian niz puści klej,
    A co jest ważne?
    OKNA!!! okna są ważne, lepiej dopłacić do nich niż do styropianu, kupić
    z jak nalepszym U czy K zależy jak oznaczane, bo na nich się traci
    najwięcej ciepła szczególnie jak są grzejniki pod oknami.

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2019-07-12 17:59:14
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    20 cm to mało, dawaj wiyncyj, wiyncyj i grubiej. Niedługo metr będzie mało

  • 45. Data: 2019-07-12 18:31:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lipca 2019 17:29:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    30cm, na stropie tak z pół metra. A co.

    > To jak ktoś ma mniej lub więcej lub też ma inny rodzaj ścian czy
    > ocieplenia to już nie może grzać prądem? ;)

    może, do następnej faktury :-)

    b.

  • 47. Data: 2019-07-12 19:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Tak, o ścianie. Na strop wypadałoby dać deczko
    > więcej niż na ścianę, bo tam najwięcej strat jest.

    Na strop planowałem 20 i to juz wywoływało delikatne zdziwienie o
    wykonawców. Panie, po co az tyle, mowili :)))

    > Jeśli planowałeś 15 grafitu, to daj 20 zwykłego. Unikniesz problemów
    > wykonawczych o których wspominał Budyń. Które oczywiście wystąpić
    > nie muszą, ale mogą. Jedyny mankament to głębiej osadzone okna. Jak
    > są małe to może to stanowić problem.

    > Tak jest.

    No to moze podpytam i przelicze jeszcze raz dla: 25 na dach i 20 na
    sciane? Hmm...

    Problemów z wykonawstwem specjalnie sie nie boje - ekipa sprawdzona,
    wczesniejsze wykonawstwo stoi od paru lat i nic sie nie dzieje a tez
    robione na graficie.
    Zreszta zapytam ich co sadza o zmianie na zwykły styro i w ktorym wola
    robic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 46. Data: 2019-07-12 19:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > To jest płaski strop betonowy że styropianem?

    To jest płaski dach w blizniaku.
    Z czego on jest zrobiony i co jest pod spodem to srednio wiem.
    Wydaje mi sie ze to jest dach wykonany ze szlaki.

> [...]
    > oczywiście kręcili nosem że to bez sensu itd. ale robią. No i
    > najlepsze, chcieli mi obcinać ciepłe parapety bo mniej pieprzenia.

    Jakies 190 metrów.
    co to znaczy ze na ramki? (boszzzz jaki ja jestem niedoinformowany
    :))))))
    I co to są ciepłe parapety...?

    > Nie mogę odkopać tego wątku w całości, ale mignęło mi coś o pompie
    > ciepła w cycatach. Rozumiem że tam stara instalacja na kalafiorach?

    Tak, stare kalafiory, stara instalacja której nie chce ruszac.
    Podawaliscie pomysły na pompe ciepła ale były tez inne głosy ze to sredni
    pomysł i na razie bedzie gaz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 48. Data: 2019-07-12 21:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > pomiędzy np:15 a 20 są minimalne,
    > no i lepiej jest tą grubość "rozbić" na dwie warstwy ułożone z

    Co to znaczy dwie warstwy?
    Ze dla 15cm dac 2 x po 7 styropianu? Czy styropian z tymi zakładkami nie
    załatwia tego samego problemu?

    > Gruba warstwa styro rodzi rózne dziwne problemy np mocowanie lamp do
    > elewacji,

    No to jasne :)

> [...]
    > wystarczy, grafit nie, zwykły wystarczy, jak się klei na piankę to
    > nie trzeba kołkować (wg przepisów i tak nie trzeba) bo szybciej się

    Majstry co beda montowac, mowiły ze beda kołkowac.

> [...]
    > kupić z jak nalepszym U czy K zależy jak oznaczane, bo na nich się
    > traci najwięcej ciepła szczególnie jak są grzejniki pod oknami.

    ech... okna wymieniane ładnych pare lat temu.
    Potem regulowane, wymieniane szyby tam gdzie sie rozszczelniły.
    Obecnie ich wymiany z roznych wzlgedów rodzice chcieliby uniknac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 49. Data: 2019-07-12 23:07:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Co to znaczy dwie warstwy?
    Kleisz jedną a potem drugą, ja mam pierwszą 10cm a drugą 5cm,
    tyle ze ja kleiłem pianką, na termografii wychodzi idealnie,
    a jak jest jedna warstwa to każdą płytę widać. Jednak te szpary
    trochę strat dają. No i strop dobrze ociepl.

    > Ze dla 15cm dac 2 x po 7 styropianu? Czy styropian z tymi zakładkami nie
    > załatwia tego samego problemu?
    Załatwia. Jak ja robiłem izolację 10lat a moze więcej lat temu to
    jeszcze były
    chore ceny na niego dlatego tak zrobiłem, kleiłem sam.

    > ech... okna wymieniane ładnych pare lat temu.
    No to pozamiatane.

    > Potem regulowane, wymieniane szyby tam gdzie sie rozszczelniły.
    > Obecnie ich wymiany z roznych wzlgedów rodzice chcieliby uniknac.
    Wiadomo., ale to tak na przyszłość, na termowizji widać ile ciepła ucieka
    właśnie oknami.

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2019-07-13 20:05:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Jul 2019 17:00:02 GMT, Budzik

    > Jakies 190 metrów.

    W tym jest styro, klej, siatka, tynk (jaki)?

    > co to znaczy ze na ramki? (boszzzz jaki
    > ja jestem niedoinformowany :))))))

    W sensie klej kładzie się na krawędziach, do tego
    dwa placki wewnątrz, zamiast 3 placków i do ściany.

    > I co to są ciepłe parapety...?

    Specjalnie wyprofilowany styropian montowany pod okna.

    > Tak, stare kalafiory, stara instalacja której nie chce ruszac.
    > Podawaliscie pomysły na pompe ciepła ale były tez inne głosy ze to sredni
    > pomysł i na razie bedzie gaz.

    To faktycznie nie ma sensu pompa, aczkolwiek jak siędobrze ociepli to te
    kalafiory będą znacznie przewymiarowane, także od bidy może COP by tak
    mocno nie ucierpiał. Tyle tylko że brak buforu w posadzce i trza by było
    grzać w G11.

    --
    Pozdor
    Myjk