  • 21. Data: 2012-03-22 09:12:26
    Temat: Re: Okap kuchenny a kominek
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
    > Dnia Thu, 22 Mar 2012 05:56:33 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Niczego podobnego nie powiedzialem. Mowie za to, ze nie jest dobrze,
    > jak na wszystko odpowiada sie "bo przepisy", nie umiejac uzasadnic...

    ależ ja uzasadniłem wiec nie p... przepraszam za wyrażenie.

  • 22. Data: 2012-03-22 09:28:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 09:12:26 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > ależ ja uzasadniłem wiec nie p... przepraszam za wyrażenie.

    Pytanie brzmi, przypominam: "na czym polega wyzszosc *nawiewu*
    mechanicznego (uzaleznionego od zasilania, podatnego na awarie) nad
    tradycyjym nawiewnikiem, ktory jest de facto dziura w scianie, czyli dziala
    zawsze".

    Wiem, co to jest zrownowazona wentylacja mechaniczna. Pytam sie, dlaczego
    mechaniczny wywiew + mechaniczny nawiew sa cacy i mozna palic w kominku, a
    mechaniczny wywiew + dziura w scianie (zwana szumnie nawiewnikiem) sa be i
    palic nie mozna, nawet jesli przepływnosc tych nawiewnikow zostanie
    odpowiednio dobrana.

    I caly czas mowimy o kominku z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz.

    Przypominam, ze jeszcze nie tak dawno glownymi urzadzeniami wentylacyjnymi
    np. w blokowiskach byly parszywej jakosci okna i dziury w drzwiach
    lazienki. A wiekszosc mieszkan miala termy gazowe.

    Wiec, za przeproszeniem, nie p****, ze ja P*****, tylko odpowiedz :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2012-03-22 13:59:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > wentylacyjnymi np. w blokowiskach byly parszywej jakosci okna i
    > dziury w drzwiach lazienki. A wiekszosc mieszkan miala termy gazowe.

    ale nie było tam wentylatorów!!!!!

    a jak ktoś zamontował to mu przy przeglądzie nakazywano demontaż.

    co do wyzej napsianego polecam odrobinę myślenia i przyjęcia że kominek z
    doprowadzeniem powietrza z zewnątrz nie jest szczelny, ponadto warto sie
    zastanowić co sie stanie gdy mamy podciśneinei w domu i ktoś otworzy palący
    sie kominek w celu dołożenia drewna.

  • 24. Data: 2012-03-22 14:14:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 13:59:03 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > zastanowić co sie stanie gdy mamy podciśneinei w domu i ktoś otworzy palący

    Skad podcisnienie w domu, gdzie powietrze swobodnie wplywa przez
    nawiewniki?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 25. Data: 2012-03-22 17:32:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Skad podcisnienie w domu, gdzie powietrze swobodnie wplywa przez
    > nawiewniki?

    weź sobie sam odpowiedz na to pytanie...

  • 26. Data: 2012-03-22 18:10:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 17:32:56 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > weź sobie sam odpowiedz na to pytanie...

    Przeciez to Ty twierdzisz, ze taka sytuacja moze wystapic. Moim zdaniem -
    nie moze, o ile spelni sie pare prostych warunkow.

    Jesli potrafisz, to uargumentuj i przekonaj mnie, ze nie mam racji.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 27. Data: 2012-03-22 18:24:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >dodajmy do tego drobny szimel że tlenek węgla jest bezbarwny i bezwonny,
    >nie bez kozery piszą że jest cichym zabójcą.

    Po to są czujniki czadu ...
    Każdy kto ma piec na paliwo stałe , kominek , piec na gaz powinien mieć
    czujnik czadu ...

    I problemu nie ma ...

  • 28. Data: 2012-03-22 18:30:02
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Mój dom jest z 1988 roku i nie jest nadmiernie szczelny, ale Dyjor i tak
    >wie lepiej.

    Wiesz ja też jestem "mordercą" , bo mam w kuchni okap z wentylatorem i jak
    włączę wentylator a wszystkie okna są pozamykane to czuć dym w domu ...
    Tyle że takim przypadku jak żona używa okapu ma przykaz otwarcia okna (w
    kuchni) ...
    Dodatkowo istnieje takie coś jak czujniki czadu ...
    Każdy kto ma piec , kominek powienien takie coś dla bezpieczeństwa mieć ...

    A u mnie jak palę w kominku otwieram na max dolot powietrza. Jako ze nie
    mam kominka z możliwością podłączenia dolotu powietrza od razu do komory
    spalania , mam rurę wyprowadzoną i znajduje się ona przed kominkiem , tak że
    kominek może zasysać sobie swobodnie powietrze (przez popielnik) i obudowę

    Co innego kotłownia.
    W kotłowni MUSI być wentylacja grawitacyjna bez żadnego wspomagania
    (wentylatory). Czyli musi być wlot powietrza i wylot powietrza.

  • 29. Data: 2012-03-22 18:37:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >mechaniczny wywiew + dziura w scianie (zwana szumnie nawiewnikiem) sa be i
    >palic nie mozna, nawet jesli przepływnosc tych nawiewnikow zostanie

    A co to jest ten mechaniczny wywiew i nawiew ?

    W przypadku kominka , pieca na paliwo stałe w pomieszczeniach gdzie sie
    znadują nie może być wentylacji mechanicznej (także tej z odzyskiem ciepła -
    rekuperatorem). Tam MUSI być wentylacja grawitacyjna z wlotem i wylotem
    powietrza.
    W przypadku pieca jest to dokładnie wyszczególnione jak duża musi być dziura
    w ścianie i jak duży musi być wyciąg.
    Jeśli dobrze pamiętam to 15cmx15cm ...

    W przypadku kominka musi być zamontowany dopływ świeżego powietrza , nie
    mniejszy niż fi100. Dodatkowo w pomieszczeniu musi być kratka wylotowa
    (wenttlacyjna).

    Problem z nawiewnikami jest taki że większość jest ak skontruowana aby dawał
    minimalną dopuszczalną ilość powietrza wymaganej do wymiany powietrza. Nie
    zapewnią nigdy takiej ilości powietrza jaką wymaga piec lub nawet okap.
    Dlatego lepiej otworzyć okno ...
    Takie wymiany powietrza nie zapewni żaden nawiewnik ..

  • 30. Data: 2012-03-22 19:02:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 18:37:31 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

    (...)

    A masz oddzielna kuchnie? Taka calkiem oddzielna, za drzwiami? Bo ja nie. U
    mnie jest kuchnio-jadalnio-salon bez scian. Jak w wiekszosci domow obecnie.

    A okap z wyciagiem posiadasz, jak napisales. I jesli Twoja kuchnia nie jest
    odrebnym, zamykanym pomieszczeniem, to jest to tak, jakbys zamontowal w
    jednym pomieszczeniu okpa i kominek...

    Ja caly czas pisze o zamontowaniu nawiewnikow w pokoju, zeby zrownowazyc
    ubytek powietrza spowodowany dzialaniem wyciagu. Zamiast otwierania okna,
    ktore nakazales zonie :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał