    From: "forestdumb" <...@...z>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okna dachowe poddasze/strych
    Date: Tue, 29 Jul 2014 21:51:08 +0200

    Użytkownik wrote:
    > Przeglądałem ostatnie tematy na forum i chciałbym rozwinąć temat
    > okien dachowych.
    > Jeśli dobrze zrozumiałem, to takie okna, nawet niewielkie, mogą latem
    > mocno podnosić temperaturę na strychu.

    przyspieszaja nagrzewanie, to chyba jasne. Dach bez okien tez sie nagrzeje,
    dluzej to zajmie ale efekt tak czy siak bedzie ten sam, wentylacja i
    klimatyzacja wskazna tak czy siak. Nie ma czegos takiego jak chlodne poddasze w
    lecie bez klimy.

    > Jeśli dobrze zrozumiałem, to rolety w nich poprawiły by sprawę?
    > -czy ma znaczenie kolor i materiał takich rolet?

    a fizyke mial w szkole? Lupa podpal czarna kartke i biala, zobacz co szybciej
    zacznie sie dymic.

    Roleta jaka by nie byla najskuteczniejsza bezie taka od zewnatrz, inaczje robi
    za grzejnik chyba jasne. Skutecznosc takiej w srodu jest dyskusyjna.

    > Jeszcze jak jest zimą, czy zimą takie okna bez rolet będą dawać
    > ciepło od słońca czy też obniżać temperaturę na strychu?

    Beda o ile bedzie slonce, jak dobry pakiet szybowy, a wiekszosc takie ma to tak
    zimno nie bedzie. Okno tak czy siak jest potrzebne, dorwij rolety zewnetrzne bo
    w lecie czesto producenci robia promocje na takie wlasnie elementy. Rolety
    materialowe ok 200zl, takie jakby antywlamaniowe znacznie drozsze... wiec
    material starczy imho.