  • 41. Data: 2010-06-10 02:31:53
    Temat: Re: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > No więc u mnie otwór w deskowaniu jest większy od okna velux o 2-3cm z
    > każdej strony.
    > Ale papa jest ucieta na równo z wycietymi deskami. Nie ma żadnej rynny w
    > zwiazku z tym.

    I co...? widzisz tamtędy niebo...? :-)

    U mnie też jest równiutko ucięte, ale na papę po bokach i u dołu
    zachodzi fartuch okna, od góry papa na fartuch. To fartuch pełni tu
    kluczową rolę i on właśnie zbiera i odprowadza całą wodę.
    Papa nie musi wcale być jakoś wypuszczona ponad wycięcie w deskach...

    pozdr.
    robercik-us

  • 42. Data: 2010-06-10 05:45:07
    Od: M <M...@o...pl>

    kiki pisze:

    > "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > zwiazku z tym.
    > Chyba trzeba bedzie demontowac veluxa żeby dokleić lub dogrzać papę,

    Kiki, a masz fartuch, czy oszczędziłeś?

    M.

  • 43. Data: 2010-06-10 13:18:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Kiki, a masz fartuch, czy oszczędziłeś?

    Ja nic nie oszczędzałem. Były jakieś plastikowe detale, który pozostały
    niezamontowane ale dawno poszły na śmietnik.
    Jest tylko blaszana obróbka okna ta co była w komplecie.
    Tak zrobili partacze. Wtedy nie wnikałem czy to dobrze czy źle..

  • 44. Data: 2010-06-10 13:22:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jest tylko blaszana obróbka okna ta co była w komplecie.
    > Tak zrobili partacze. Wtedy nie wnikałem czy to dobrze czy źle..

    http://www.fakro.pl/kolnierze/index.php

    To masz czy nie masz?

    Krzysiek

  • 45. Data: 2010-06-10 15:16:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    O tak to wyglada.

    Właśnie są dekarze ale w miedzy czasie zobaczcie jak ocieplam murłatę przy
    dachy deskowanym.
    Velux poprawiają i były 3 dziury w papie, w koszu obok czegoś tam nie ma
    jakiejś uszczelki.

  • 46. Data: 2010-06-10 15:17:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > http://www.fakro.pl/kolnierze/index.php
    >
    > To masz czy nie masz?

    ah to to ja mam. po bokach nie ma nic. zrobię zdjęcia

  • 47. Data: 2010-06-10 15:18:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/kiki2/

  • 48. Data: 2010-06-10 15:59:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > przy dachy deskowanym.
    > Velux poprawiają i były 3 dziury w papie, w koszu obok czegoś tam nie ma

    U mnie chłopaki wszędzie dawali pod dachówki specjalne gąbkowe zaślepki,
    żeby śnieg nie zawiewał. Przy oknach dachowych też dali, zatem nic nie
    ma prawa się dostać.
    Nie wiem co u Ciebie robili Ci 'fahofcy'... :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 49. Data: 2010-06-10 17:16:57
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wiem co u Ciebie robili Ci 'fahofcy'... :-).

    U mnie też dawali ale okazało się dzisiaj, że nie wszędzie są gąbki w
    koszach. Dach wygląda (z wyglądu) pieknie ale ciekł.

    Braki polegają na tym, że jak źle wbił gwoździa i przebił papę trafiając
    między deski to dziurki już nie załatał tylko zostawił. Dzisiaj na kilku
    metrach kwadratowych znaleźliśmy dwie.
    Dalej tnąc dachówke w koszach dziabnął flexem o papę i tak zostawił,
    kleiliśmy łatę.
    Velux nie miał od góry elementu kierującego ewentualne skropliny czy roztopy
    w bok. Łaty były za długie i kierowały wode prosto pod velux.
    Lalismy z węża po naprawie. Ale to tylko kilka metrów kwadratowych dachu. Co
    sie kryje w innych miejscach?

    Jak ktoś ma dach deskowany i opapowany to po założeniu dachówek niech weźmie
    wąż i wleje wodę pod dachówki i obserwuje co się dzieje. Tak chyba mależy
    dzisiaj odbierac dachy. Oczywiście przed uregulowaniem należności.
    To, że dach nie ciekł gdy miał samą papę nic nie oznacza. Mogli go
    podziurawic dekarze.

  • 50. Data: 2010-06-10 19:21:05
    Od: M <M...@o...pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > należności.
    > To, że dach nie ciekł gdy miał samą papę nic nie oznacza. Mogli go

    A myślisz, że jak odbierałem swoje okna? Wziąłem wąż i lałem wodę na
    okno. Trzeba lać uważnie, bo jak się ma nawiewniki i skieruje się
    strumień do góry to może kapać z nawiewnika :-)

    Tak samo powinno się robić z kominami (tylko nie wlewać od góry :-))

    M.