    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
    Date: Fri, 27 Jul 2012 03:27:16 -0700 (PDT)

    W dniu piątek, 27 lipca 2012 12:07:35 UTC+2 użytkownik RobertP. napisał:
    > On Thu, 26 Jul 2012 16:45:20 +0200, Kris &lt;k...@g...com&gt; wrote:
    >
    > &gt; Nawet wczoraj jadąc samochodem przez okoliczna wiochę widziałewm
    > &gt; szambowóz jak ładnie po polu zawartość rozbryzgiwał.
    >
    > A skąd wiesz, że to było szambo a nie gnojówka/gnojowica?

    Od urodzenia na wiosce mieszkałem- do misata wyprowadziłem się kilka lat temu ale
    czesto bywam w rodzinnych stronach. Uwierz mi że nie znam znbam wielu rolników ale
    nie znam żadnego który by miał osobne szambo do domu a osobne do obory.
    Gnój owszem składuja na osobnych miejscach i wywozą na pola najczęściej w maju pod
    uprawy ziemniaków. Wszystko co płynne trawia do szamba- czyli zarówno mocz zwierząt
    itp jak i wszystkie ścieki z domów mieszkalnych.
    Bardzo często szamba te są celowo niesszczelne.
    W jednej ze znanych mi wiosek gość opróżniający szamba(jeden z rolkników mający
    beczkowóz) kasuje 25 zł za beczke( niewielki beczkowóz przyczepiany do ciągnika).
    Chyba nie jestes aż tak naiwny że wierzysz ze on to będzie wiózł do najbliższej
    oczyszczalni(w tym przypadku ok 17km) i płacił tam za zrzut tego.