  • 21. Data: 2021-10-08 13:18:03
    Temat: Re: Oszacowanie kosztów pompy ciepła z przyległościami
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 10:11:11 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A "klimatyzowane" fotele w samochodach jak działają? Doprowadzają tam
    > rurę z centralnego układu wentylacji?

    To, czym osobiście jeździłem, czyli Lexux LS 600h i jakiś AMG - bardzo
    delikatnie leci chłodne powietrze, więc muszą brać z układu klimatyzacji.

    Z tym, że tutaj zastrzeżenia: zauważyłem, że w lepszych autach jakby "nie
    czuć" działania klimatyzacji.
    Wyjaśniam: w "gorszych" klima wali mrozem, a od szyb leci gorąco
    (promieniowanie podczerwone). Tak jest, dopóki temperatura wewnątrz nie
    ustabilizuje się - o ile dane auto ma klimatrinik, a nie tylko klawisz
    on/off.
    W "lepszych" autach jest podobnie, ale powietrze po porostu jakby "po
    całości" się schładza. Nie czuć powiewów zimnego, a skuteczność jest jednak
    lepsza.

    Podobnie może być z fotelami.
    Kilka, może kilkanaście lat temu jechałem jakimś autem (nie pamiętam, może
    audi), które waliło zimnym strumieniem z nawiewów i mroziło dupę, aż wilgoć
    osiadała na fotelu. Właściciel twierdził, że one tak się zachowują.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2021-10-08 13:46:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 13:18 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > To, czym osobiście jeździłem, czyli Lexux LS 600h i jakiś AMG - bardzo
    > delikatnie leci chłodne powietrze, więc muszą brać z układu klimatyzacji.

    Nawet w moim Kia Sorento, wentylowanie foteli bierze powietrze z klimy.
    Czuć to szczególnie jak się wsiądzie do auta stojącego kilka godzin na
    słońcu i odpali "wentylację". Zanim klima oziębi wnętrze już mamy
    przyjemny chłodek w plecy i się nie lepimy do skórzanych foteli.

    TG

  • 23. Data: 2021-10-08 16:59:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 8 October 2021 at 13:46:24 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > słońcu i odpali "wentylację". Zanim klima oziębi wnętrze już mamy
    > przyjemny chłodek w plecy i się nie lepimy do skórzanych foteli.

    kupiłem matę chłodząca do samochodu

    można przelącczyć na opcję grzania powietrzem

    Doskonale rozwiązanie do terapii pleców ozonem po covidzie

  • 24. Data: 2021-10-08 17:31:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 16:59 a a <m...@g...com> pisze:

    > kupiłem matę chłodząca do samochodu
    >
    > można przelącczyć na opcję grzania powietrzem
    >
    > Doskonale rozwiązanie do terapii pleców ozonem po covidzie

    Ja mam w aucie fabryczny fotel grzany (trzy zakresy) i chłodzony (trzy
    zakresy).
    Kierownicę też mam podgrzewaną - piszę na zapas, jakbyś chciał mi coś
    doradzić na reumatyzm.

    TG

  • 25. Data: 2021-10-08 19:19:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 8 October 2021 at 17:31:10 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > zakresy).
    > Kierownicę też mam podgrzewaną - piszę na zapas, jakbyś chciał mi coś

    nic nie doradzę
    jak reumatyzm wszedł to wyjdzie dopiero nogami do przodu

    A buty też masz podgrzewane ?

  • 26. Data: 2021-10-11 10:35:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 10:19:09 -0700 (PDT), a a napisał(a):

    > nic nie doradzę
    > jak reumatyzm wszedł to wyjdzie dopiero nogami do przodu
    >
    > A buty też masz podgrzewane ?

    W starych podręcznikach dla szoferów i właścicieli samochodów były
    zalecenia co do sprzętu obowiązkowego w samochodzie.
    Oprócz m.in. zapasu części i oliwiarki (bo smarowało się punkty podwozia
    czasami co 100 km), to były jeszcze ciepłe buty z miękkimi podeszwami,
    czapka i pled do przykrywania nóg.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam