  • 51. Data: 2018-03-01 21:37:40
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Chciałbym Ci jak najlepiej doradzić. niestety odnoszę wrażenie ze nie
    > dotarło do Ciebie co pisałem. jak chcesz mieć profesjonalnie - to cene
    > znasz. jak obniżysz swoje wymagania do 80% tego co chciałeś, to
    > zrealizujesz pragnienie za 50% ceny. Obojętnie czy postawisz panele, czy
    > wiatrak czy generator. Naj mniej problemu będzie z generatorem. a mozecie
    > go wsadzić w dziurę w ziemi, zrobić wlot i wylot powietrza i dać
    > wentylator. Mało tego. jak coś "nie wypali" najłatwiej będzie go
    > odsprzedać. ToMasz

    Problem jest taki że nie rozumiesz różnicy między akumulatorami ołowiowymi a
    trakcyjnymi.
    Ołowiowy pracuje na 20% pojemności, więc i tak musiał być ich kupić 5 razy
    więcej niż trakcyjnych.
    Te 80% jest nieużywane a upływność ołowiowych jest jaka jest, czyli około
    30dni.
    Więc jeśli kupić ołowiany o pojemności 5kWh a będziesz potrzebował 3kWh w
    miesiącu (20% co 10 dni) i tyle ci na przykład dadzą panele, to w miesiąc
    tracisz na upływności 8kWh, czyli prawie 3 razy więcej niż zużywasz, ale
    żeby naładować akumulatory do 8kWh to musisz jeszcze zainstalować 3 razy
    więcej paneli słonecznych.
    Podsumowując: kupując tanie akumulatory ołowiowe, musisz kupić ich 5 razy
    więcej i kupić 3 razy więcej paneli słonecznych, niż gdybyś kupił jeden
    drogi trakcyjny, więc gdzie ta twoja taniość?

  • 52. Data: 2018-03-01 22:25:23
    Temat: Re: nele słoneczne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A przykrecony do karoserii czy tylko wstawiny.

  • 53. Data: 2018-03-01 23:12:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A przykrecony do karoserii czy tylko wstawiny.

    Octavia I więc fabryczne U skręcone do podstawy i nawet plastikowe
    ubranko z centymetrem pianki! :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2018-03-02 09:00:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 22:37:16 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > napędowy. Agregat 90% paliwa zużywa na produkcję ciepła, więc dziwne że mi
    > teraz wychodzi taniej, muszą sprzedawcy mocno oszukiwać na parametrach,
    > dopiero jak kupisz to się przekonasz jak jest naprawdę. Tak swoją drogą, to
    > szkoda ze nie ma agregatów na węgiel i drewno:(

    Jak patrzyłem na germański agregat dieslowski i podane parametry
    spożycia paliwa na godzinę to 1 kWh wyszło mi 1 zł. Więc drogo.

    L.

  • 55. Data: 2018-03-02 09:37:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Mar 2018 15:23:30 +0100, ToMasz

    > Przepraszam, źle przeczytałem. nie odpowiem na to pytanie, bo obawiam
    > się że zostanę postawiony przed murem i rozstrzelany,

    Boisz się wprost napisać że z 30Ah pojemności akumulatora rozruchowego
    którą tak szachowałeś w świetle "niskiej" CENY, wyszłoby faktycznie
    użytecznych, tak aby nie zabić za chwilę akumulatora, mniej niż 20%? Jeśli
    tak, to jaki wniosek się nasuwa dla ceny?

    > a w kwestii tematu wątku i róznicy cen akumulatorów,
    > odpowiedź _nie_ jest istotna.

    Jest istotna, albowiem jeśli po jednym sezonie się te akumulatory zajedzie,
    to szybko się okaże że zakup dedykowanych do tego celu akumulatorów nie
    jest jednak wcale taki drogi jak sugerujesz.

    > przyznałem racje Zenkowi, rozruchowy nie nadaje się do pracy cyklicznej
    > (szczególnie ładowany do w "zenkowy" sposób) Temat zamknięty,
    > z wyjątkiem wyjaśnienia mechanizmów które zabiją rozruchowca

    Pracę cykliczną (także głębokie rozładowanie) trzeba uwzględniać w świetle
    użycia ich z panelami. Mechanizmy zabijania "rozruchowca" są dawno poznane,
    także udowodnione empirycznie bez rozkładania na czynniki pierwsze.

    Sam mam takie doświadczenia gdy cyklicznie zajeżdżam w samochodzie
    (webastem, a właściwie elementami towarzyszącym jak pompka wody małego
    obiegu oraz wentylatorem kabinowym) akumulator (96Ah) bo właśnie jest
    drenowany znacznie bardziej niż tylko uruchomienie silnika. No ale czego
    się nie robi dla komfortu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2018-03-02 11:43:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dzisiaj słońce napiera jak dzikie, 4kW leci z instalacji 5kWp.
    A mówią, że zimą fotowoltaika nie działa ;P

    L.

  • 57. Data: 2018-03-02 12:01:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 09:00:51 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak patrzyłem na germański agregat dieslowski i podane parametry
    > spożycia paliwa na godzinę to 1 kWh wyszło mi 1 zł. Więc drogo.

    ale ze w kogeneracji czy samego prundu? Gdyby nie zmarnowac ciepła to wyszłaby
    ciekawa zimowa alternatywa na okoliczosc awarii sieci.
    Bo tak na stałe uzywanie to jeszcze amortyzacje trzeba wliczyc i przestanie sie
    oplacac całkiem.
    A w opcjach awarii nie patrzymy na opłacalnosc.

    b.

  • 58. Data: 2018-03-02 12:07:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 11:43:56 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Dzisiaj słońce napiera jak dzikie, 4kW leci z instalacji 5kWp.
    > A mówią, że zimą fotowoltaika nie działa ;P

    a bo to juz jakby wiosna. Mój solar ustawiony w dupę stronę zaczął startować od
    połowy lutego.
    Ciepłomierz wskazuje w tej chwili 1,5kW - tylko tyle bo temperatura ze względu na
    durny kierunek to tylko 35stopni. Dopiero w późniejszym okresie bedzie dawał czadu.
    Natomiast na drugim budynku temperatura solaru dzien w dzien przekracza 80stopni -
    tylko dlatego ze to jest 45stopni mniej wiecej na południe.

    b.

  • 59. Data: 2018-03-02 12:54:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 12:01:01 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > ale ze w kogeneracji czy samego prundu? Gdyby nie zmarnowac ciepła to wyszłaby
    > ciekawa zimowa alternatywa na okoliczosc awarii sieci.

    O tym klamocie pisałem

    http://www.na-wa-tec.de/bhkw.html

    a liczyłem sam prąd, ciepła nie. Tylko że ten germański kogenerator
    drogawy nieco.

    > Bo tak na stałe uzywanie to jeszcze amortyzacje trzeba wliczyc i przestanie sie
    oplacac całkiem.
    > A w opcjach awarii nie patrzymy na opłacalnosc.

    9 tys. euro kosztuje taki diwajs ze sterownikiem i opcją pracy w sieci
    i wyspowo. Kupię sobie jak będę bogaty ;)

    L.

  • 60. Data: 2018-03-02 12:55:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 12:07:24 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Ciepłomierz wskazuje w tej chwili 1,5kW - tylko tyle bo temperatura ze względu
    > na durny kierunek to tylko 35stopni. Dopiero w późniejszym okresie
    > bedzie dawał czadu.

    Ale to jest ten w starej chałupie?

    > Natomiast na drugim budynku temperatura solaru dzien w dzien przekracza
    > 80stopni - tylko dlatego ze to jest 45stopni mniej wiecej na południe.

    A ciągniesz coś z niego już czy tylko tak sobie stoi?

    L.