  • 11. Data: 2021-03-16 14:30:18
    Temat: Re: Paroizolacja aluminiowa i klatka Faradaya
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 23:02, ToMasz pisze:
    > gdzie takie działające sprzedają?
    > ktoś ma? Testował?

    Kiedyś testowaliśmy w dawnej pracy. Koncentryczny kabel telewizyjny, na
    obu końcach ekran odcięty na kilkanaście cm (taka prosta antena
    dookólna). W środku budynku sygnał GSM wzrósł zauważalnie. Z poziomu
    "często zanika i przerywa rozmowę", zmieniło się na "czasem przerywa".

    yabba

  • 12. Data: 2021-03-16 14:44:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Mar 2021 12:56:21 +0100, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > to zrób taki w hotelu

    No właśnie używam taki z hotelu i nie mam zastrzeżeń. BTW przedpisca
    narzekał, że mu w hotelu nie działa?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2021-03-16 18:56:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-03-16 o 14:44, Marek pisze:

    > No właśnie używam  taki z hotelu i nie mam zastrzeżeń. BTW przedpisca
    > narzekał, że mu w hotelu nie działa?

    nie z tylko w

    nie zawsze masz wpływ na jakość wifi i dlatego voip nie zawsze będzie
    dobrze działać jako standardwa usługa.

  • 14. Data: 2021-03-16 18:58:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-03-16 o 14:30, yabba pisze:

> [...]
    > dookólna). W środku budynku sygnał GSM wzrósł zauważalnie. Z poziomu
    > "często zanika i przerywa rozmowę", zmieniło się na "czasem przerywa".

    ale jak? wywaliłeś za okno druta i drugim końcem promieniował w srodku?

  • 15. Data: 2021-03-16 20:49:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > nie z tylko w
    >
    > nie zawsze masz wpływ na jakość wifi i dlatego voip nie zawsze będzie
    > dobrze działać jako standardwa usługa.

    Warto pamiętać o tym, że LTE jest pierwszym w historii standardem
    telefonii komórkowej, który w standardzie nie zawiera... telefonii.
    Te poprzednie, GSM i UMTS, miały połączenia głosowe, a do tego dodaną
    transmisję danych. A tu nima! Jest połączenie IP, a na nim VoIP.
    Więc ten cały "wifi calling" to nic innego, jak VoIP wydłubany z LTE
    i posadzony na innej sieci podkładowej. Zasadne jest zatem putanie:
    po co? Dla operatora może to być zysk na rozliczeniach roamingowych.
    Dla abonenta czasem *ptoteza*, gdy natywna sieć LTE nie wydoli. Ale
    dla mnie? U mnie działa normalny telefon, nie muszę kombinować.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2021-03-16 22:02:27
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 16.03.2021 o 18:58, sirapacz pisze:

    > ale jak? wywaliłeś za okno druta i drugim końcem promieniował w srodku?

    Tak. "Antena" na zewnątrz - kabel - "antena" w środku.

    yabba

  • 17. Data: 2021-03-16 22:10:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > i posadzony na innej sieci podkładowej. Zasadne jest zatem putanie:
    > po co? Dla operatora może to być zysk na rozliczeniach roamingowych.
    oszczędność na paśmnie i transmisja pakietowa którą możesz routować. O
    ile pamiętam - to przy GSM było to limitowane iloscią kanałów i
    widocznością masztów. Tu masz łatwiej (łatwiej zrobić stacje
    przekaźnikowe ze swoim łączem). Jak to jest robione obecnie - pojecia
    nie mam.

    > Dla abonenta czasem *ptoteza*, gdy natywna sieć LTE nie wydoli. Ale
    > dla mnie? U mnie działa normalny telefon, nie muszę kombinować.

    Czasami wymuszam użycie gsm bo w niektórych lokalizacjach upiera się na
    lte/3g a dzialać chce dopiero na gsm.

    a wariant rozważany to generalnie jakikolwiek zasięg w budynku z aluminium

    wifi calling po TWOIM wifi jest czym innym niż pakietówka przez GSM/LTE

  • 18. Data: 2021-03-16 22:11:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tak. "Antena" na zewnątrz - kabel - "antena" w środku.

    LOL!
    dobre:D może spróbować z 10m druta wiszącego za oknem :D ciekawe czy by
    pomogło u mnie :D:D:D

  • 19. Data: 2021-03-17 12:08:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Mar 2021 18:56:35 +0100, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > nie zawsze masz wpływ na jakość wifi i dlatego voip nie zawsze
    > będzie
    > dobrze działać jako standardwa usługa.

    Wątek nie jest o wifi w hotelu tylko w domu gdzie jak najbardziej ma
    się wpływ na jego jakość, nie wiem czemu ma służyć ta prowokacja z
    hotelem skoro mimo takiej sytuacji mowa.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2021-03-17 12:39:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Wątek nie jest o wifi w hotelu tylko w domu gdzie jak najbardziej
    > ma się wpływ na jego jakość, nie wiem czemu ma służyć ta prowokacja
    > z hotelem skoro mimo takiej sytuacji mowa.

    Niektórzy jednak (wiem, dziwaki i prowokatorzy) traktują smartfon
    jako sprzęt mobilny, który ma działać wszędzie, nie tylko w domu.
    Statystycznie w większości przypadków lepiej się rozmawia bez wifi
    calling niż z, więc mało kogo ten wynalazek interesuje. Oczywiście
    jak ktoś ma w chacie na skraju lasu słaby zasięg LTE (a za to inny
    dobry dostęp do Internetu), może użyć tej protezy. Tak samo jak wifi
    w hotelu na innym kontynencie -- to też proteza zerowych stawek
    roamingowych.

    --
    Jarek