  • 21. Data: 2013-09-22 13:30:16
    Temat: Re: Pękł przewód kominowy z kamionki - Jest jakiś ratunek?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 września 2013 11:45:35 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Mógłbyś zdecydować o czym piszesz?
    >
    > Bo kogutek zadał Ci złe pytanie (chyba mu się pokiełbasiło)
    >
    > Ja bym zapytał po czym odróżniasz kwasówkę od żarodopornej?
    >
    > Bo wg mnie organoleptycznie jest to niemożliwe.
    >
    > Prawie ten sam skład i własności.

    Dobre pytanie zadałem. Nierdzewna i kwasoodporna są wzrokowo nie do odróżnienia.
    Nierdzewna jest sporo tańsza. Rury z nierdzewnej wytrzymają tak do dziesięciu lat.
    Zależy jak kto ostro pali. Potem Dyjor klientowi powie że to wina chińczyków że
    chujową stal zrobili. I że ma super rury z najlepszej niemieckiej stali. Sprzeda
    siedem razy drożej te same rury z kwasówki co w marketach sprzedają.

  • 22. Data: 2013-09-22 13:38:39
    Od: "PePe" <p...@w...pl>

    /// Kaszpir /// <b...@a...pl> typed:

    > Po pierwsze nie z kwasówki a żarodoporny.
    >
    > Kwasówki są do piecy na gaz.

    Czy do pieca na gaz musi być rura kwasówka?
    Pytam, dlatego, bo ja mam komin murowany z cegły, bez wkładu, a wentylacje z
    ceramicznych kształtek kominowych i zamierzam do niego przyłączyć piec
    gazowy.

  • 23. Data: 2013-09-22 13:42:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    uzytkownik wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiadam na konkretne pytanie jakie zostało mi zadane.

    Bardziej chodziło mi niekonsekwencję.
    Piszesz, że kwasówka się nie nadaje na kominy
    bo po 5 latach się wypala (czy tam sito się z niej robi),
    a w kolejnej wypowiedzi, że produkuje się tylko
    wyłącznie z kwasówki.
    Więc ja poproszę nie o wykład o stalach,
    tylko o wyjaśnienie z czego się robi.

  • 24. Data: 2013-09-22 13:44:34
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale te wymagania dotyczą tylko podłączenia piecyków gazowych, a nie
    > kanałów wentylacyjnych.
    > Rura aluminiowa dopuszczona jest tylko i wyłącznie do budowy systemów
    > wentylacyjnych.
    Czyli konkretnie: mogę wstawić do pękniętego szybu do odprowadzania spalin z
    piecyka Al albo zwykłą blachę- czy muszę się wykosztować na kwasówkę?

    "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
    teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
    G. Orwell

    Chiron

  • 25. Data: 2013-09-22 14:12:56
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 września 2013 13:38:39 UTC+2 użytkownik PePe napisał:
> [...]
    >
    > ceramicznych kształtek kominowych i zamierzam do niego przyłączyć piec

    materiał powinien być dobrany do składu spalin. Jak spaliny są kwaśne to powinna być
    stal kwasoodporna. Jak odczyn spalin będzie zasadowy to zwykła stal klamkowa będzie
    lepsza od kwasówki. Współczesne piece mają jedną wspólną cechę. To wysoka sprawność.
    Czyli spaliny z założenia nie mają bardzo wysokiej temperatury.

  • 26. Data: 2013-09-22 14:58:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Czyli konkretnie: mogę wstawić do pękniętego szybu do odprowadzania
    > spalin z piecyka Al albo zwykłą blachę- czy muszę się wykosztować na
    > kwasówkę?

    Do odprowadzania spalin z piecyka musisz użyć rury kwaso lub
    żaroodpornej.
    Nie wolno jest używać rury aluminiowej typu spiro.
    Aluminiowe rury spiro można używać tylko i wyłącznie jako kanały
    wentylacyjne.

  • 27. Data: 2013-09-22 15:01:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > bo po 5 latach się wypala (czy tam sito się z niej robi),
    > a w kolejnej wypowiedzi, że produkuje się tylko

    Wskaż, w którym miejscu tak napisałem.

    > Więc ja poproszę nie o wykład o stalach,
    > tylko o wyjaśnienie z czego się robi.

    Proponuję abyś w ogóle przeczytał to co napisałem, a nie opierał się
    tylko i wyłącznie na własnych domysłach.

  • 28. Data: 2013-09-22 15:16:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    uzytkownik wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wskaż, w którym miejscu tak napisałem.

    Czyli 21.09.2013 o 22.49

    ktoś się zwyczajnie podszył pod Ciebie?

    Cytuję:
    "Kwasówka w kominie kotła/pieca na paliwa stałe wytrzymuje góra 5-8 lat i
    robi się z niej sitko.
    Zbyt często widuję takie rury w kominach i zbyt często je wymieniam u
    ludzi."

    a potem dzisiaj 22.09.2013 rano o10.26

    to też nie Ty?

    Cytuję:
    "Ponadto nikt nie produkuje systemów kominowych ze stali nierdzewnej.
    Produkuje się tylko i wyłącznie ze stali kwasoodpornych lub
    żaroodpornych"

    > Proponuję abyś w ogóle przeczytał to co napisałem, a nie opierał się
    > tylko i wyłącznie na własnych domysłach.

    Ja czytałem starannie i odniosłem wrażenie, że myślałeś
    o nierdzewnej a napisałeś kwasówka.
    Ale jeśli jest inaczej, to wyjaśnij.

  • 29. Data: 2013-09-22 15:20:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Dobre pytanie zadałem. Nierdzewna i kwasoodporna są wzrokowo nie do
    > odróżnienia.

    Ale bez najmniejszego problemu można rozróżnić przy użyciu kawałka
    magnesu.

    > Nierdzewna jest sporo tańsza. Rury z nierdzewnej wytrzymają tak do
    > dziesięciu lat.

    Rury nierdzewne szlak trafi w przeciągu jednego sezonu grzewczego. Po
    prostu zeżre je rdza.
    Stal kwasoodoprna zaś jest wytrzymała na kwasy, ale nie wytrzymuje zbyt
    wysokich temperatur. W kotłach, piecach czy kominkach na paliwa stałe
    wraz z dymem unoszone sa iskry, któe osiadając na poweirzchnii rury
    uszkadzają chroniącą ją przed korozją warstwą pasywawacyjną. W
    normalnych warunkach warstwa ta się odtwarza sama w kontakcie z suchym
    powietrzem w przeciągu od kilku dni do ok. 2-3 tygodni. Jeżeli w tym
    czasie takie uszkodzenie będzie miało kontakt z wilgocią + tlenem to
    zaczyna się normalna korozja, któa przeżera taką blachę z nierdzewki.
    Podobnie się dzieje z rurami ze stali kwasoodpornej, ale same w sobie
    korodują w wolniejszym tempie, dlatego potrafią wytrzymać w takim
    kominie nawet 5-8 lat, ale nie dłużej.

> [...]
    > I że ma super rury z najlepszej niemieckiej stali.
    > Sprzeda siedem razy drożej te same rury z kwasówki co w marketach

    Niestety często spotykam ludzi, którym sprzedawcy "wcisnęli" kwasówki,
    które trzeba było wymieniać po kilku latach. Zazwyczaj były to zakupy
    marketowe.
    Ale od Dyjora to Ty się odpier... i nie traktuj każdego instalatora jak
    złodzieja i bandyty.

  • 30. Data: 2013-09-22 15:27:02
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Jak spaliny są kwaśne to powinna być stal kwasoodporna.
    > Jak odczyn spalin będzie zasadowy to zwykła stal klamkowa będzie
    > lepsza od kwasówki.

    Większych głupot to jeszcze nie czytałem :)
    Wskaż choć jeden rodzaj paliwa używanego do ogrzewania w gospodarstwach
    domowych, którego spaliny maja odczyn zasadowy.