  • 31. Data: 2013-09-22 15:41:10
    Temat: Re: Pękł przewód kominowy z kamionki - Jest jakiś ratunek?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:523eed94$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > ktoś się zwyczajnie podszył pod Ciebie?
    >
    > Cytuję:
    > "Kwasówka w kominie kotła/pieca na paliwa stałe wytrzymuje góra 5-8
    > lat i
    > robi się z niej sitko.
    > Zbyt często widuję takie rury w kominach i zbyt często je wymieniam u
    > ludzi."
    >
    > a potem dzisiaj 22.09.2013 rano o10.26
    >
    > to też nie Ty?
    >
    > Cytuję:
    > "Ponadto nikt nie produkuje systemów kominowych ze stali nierdzewnej.
    > Produkuje się tylko i wyłącznie ze stali kwasoodpornych lub

    SYSTEMY KOMINOWE - tu nie sprecyzowałem do jakich kotłów/pieców.
    Tu pisałem ogólnie, że SYSTEMY KOMINOWE produkuje się tylko i wyłącznie
    ze stali kwasoodpornych lub żaroodpornych.
    Kwasoodporne do kotłów i pieców gazowych oraz olejowych (jak byś
    przeczytał moje wcześniejsze wypowiedzi to byś i to doczytał)
    Żaroodporne do kotłów, pieców oraz kominków na paliwa stałe czyli:
    węgiel, drewno, pelet, zboże, miał itd (o tym także pisałem)
    Rzecz w tym, że system ze stali kwasoodpornej żeżre rdza w przeciągu 5-8
    lat jeżeli będzie użytkowany z kotłem, piecem lub kominkiem na paliwo
    stałe.
    Nie dyskutujemy tu o systemach z niskiej klasy nierdzewki, bo żaden z
    normalnych producentów nie oferuje takich systemów jako SYSTEMY KOMINOWE
    (do odprowadzania spalin). Są oferowane ale tylko i wyłącznie do
    systemów wentylacyjnych, ale ta produkcja jest niszowa, bo dla potrzeb
    wentylacji zazwyczaj stosuje się kilkakrotnie tańsze blachy ze zwykłej
    stali węglowej, ocynkowanej lub rury aluminiowe spiro.

    > Ja czytałem starannie i odniosłem wrażenie, że myślałeś
    > o nierdzewnej a napisałeś kwasówka.
    > Ale jeśli jest inaczej, to wyjaśnij.

    Widać czytasz niestarannie.
    Przeczytaj wszystkie moje wypowiedzi to zrozumiesz o co chodzi :)

  • 32. Data: 2013-09-22 16:18:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    uzytkownik wrote:

    > Widać czytasz niestarannie.
    > Przeczytaj wszystkie moje wypowiedzi to zrozumiesz o co chodzi :)

    Nie mam takiej potrzeby, żeby czytać ileś Twoich postów
    wstecz, żeby otrzymać jedną informację.

    Dziękuję za wyjaśnienia, choć
    widzę tu tylko marketing.
    (tzn w takim stawianiu sprawy, że kwasówka jest gorsza od żaroodpornej
    w takim zastosowaniu o jakim piszemy)

  • 33. Data: 2013-09-22 16:30:51
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Dziękuję za wyjaśnienia, choć
    > widzę tu tylko marketing.
    > (tzn w takim stawianiu sprawy, że kwasówka jest gorsza od żaroodpornej
    > w takim zastosowaniu o jakim piszemy)

    Gdybym kierował się marketingiem to bym wmawiał wszystkim, że niewarto
    jest przepłacać i wystarczy zwykła, cienka kwasówka, bo za kilka lat
    klient znów przyjdzie kupić nowy wkład, a wtedy mu powiem, że to
    wszystko przez ten chiński węgiel, którym palił :)
    Niestety nie jestem sprzedawcą systemów kominowych, ani też nie chcę się
    tym zajmować. Jestem instalatorem CO i kotłów, a kominy zlecam z reguły
    innym firmom - chyba, że wymiana nie jest skomplikowana.

  • 34. Data: 2013-09-22 18:53:10
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 września 2013 15:20:17 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > czasie takie uszkodzenie będzie miało kontakt z wilgocią + tlenem to
    >
    > zaczyna się normalna korozja, któa przeżera taką blachę z nierdzewki.
    >
    > Podobnie się dzieje z rurami ze stali kwasoodpornej, ale same w sobie
    >
    > korodują w wolniejszym tempie, dlatego potrafią wytrzymać w takim
    >
    > kominie nawet 5-8 lat, ale nie dłużej.

    > Niestety często spotykam ludzi, którym sprzedawcy "wcisnęli" kwasówki,
    >
    > które trzeba było wymieniać po kilku latach. Zazwyczaj były to zakupy
    >
    > marketowe.
    >
    > Ale od Dyjora to Ty się odpier... i nie traktuj każdego instalatora jak

    A dlaczego mam się odpierdolić od Dyjora? Wynajął Cie i za papugę dla niego robisz?
    Jak tak to nie powiedział Ci wszystkiego. Sam z własnej i nie przymuszonej woli
    odkopał topór wojenny w temacie z podgrzewaczem. Czuję się w związku z tym zwolniony
    z litości dla niego. Pierdolisz jak potłuczony że nierdzewne rury wytrzymają rok. Do
    różnego rodzaju piecyków typu grzybek, stałopalnych itp od zawsze używało się rur
    zrobionych z najpodlejszej blachy jaka istnieje. Grubość blachy 0,5mm. Żywotność dwa
    trzy lata. Nierdzewne rury z blachy 0,5mm to nie rok a tak z pięć lat przy typowym
    piecu co muszą wytrzymać. Łaski żadnej nie robią.

  • 35. Data: 2013-09-22 21:32:24
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Czy do pieca na gaz musi być rura kwasówka?

    Powinna, inaczej spoiny cegiel beda ulegac degradacji, ekipa wlozyc do komina
    od gory kwasowki wiec nie martw sie.

  • 36. Data: 2013-11-06 11:17:15
    Od: "Old Green :)" <a...@a...pl>

    W artykule <l1g8fn$2ipl$1@alfa.ceti.pl> Artur napisal(a):

    > Witam,
    > W przewodzie kominowym z kamionki (150mm) wybuchł pożar sadzy i pękła
    > kamionka, aż się osmolił tynk na zewnętrznej stronie komina (wewnątrz domu).

    To pęknięcie jest na całej długości przewodu?
    Jeśli na całej długości to kicha.
    Punktowo, można by myślec i klejeniu specjalnymi klejami
    na bazie żaroodpornych zywic, przeznaczonych do klejenie ceramiki kominkowej.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    gg1100100111000000111010

  • 37. Data: 2013-11-06 11:39:13
    Od: "Old Green :)" <a...@a...pl>

> [...]

    > kamionka, aż się osmolił tynk na zewnętrznej stronie komina (wewnątrz domu).

    To pęknięcie jest na całej długości przewodu?
    Punktowo, można by myślec o klejeniu specjalnymi klejami

  • 38. Data: 2013-11-06 11:51:02
    Od: "Old Green :)" <a...@a...pl>

    W artykule <7...@g...c
    om>
    k...@g...com napisal(a):

    > Skąd wiesz że na pewno ta rura była z kwasówki? To że się świeciła jak kupowałeś i
    sprzedawca tak twierdził nie znaczy że była z kwasówki. Ty odradzasz a ja polecam
    rury
    > z kwasówki. Jak byś miał trochę pojęcia o stalach to byś wiedział do jakiego
    przedziału,
    >jeśli idzie o wytrzymałość na temperaturę, zalicza się stale kwasoodporne.

    320 znaków w linii :)

    oczywiście było, bo ja takiego badziewia już nie mogłem dalej posłać

    Niebywałe....

  • 39. Data: 2013-11-06 11:53:31
    Od: "Old Green :)" <a...@a...pl>

    W artykule <7...@g...c