  • 21. Data: 2021-06-15 08:15:08
    Temat: Re: Pleśń- dach wiaty
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2021 12:59, Budzik wrote:
    > Mateuszu, pytanie jest naprawde proste.
    > Czy taka wychodzaca plesn to wina drewna czy nie?

    Spleśniałe drewno, to zbutwiałe drewno które się kruszy i odłamuje w tym
    miejscu. A jeżeli grzyb pojawił się tylko z wierzchu to znaczy że skądś
    wilgoć musi się tam brać. Jeżeli nie leje się od góry, to może skrapla
    się w tym miejscu z powietrza? Membrana półprzepuszczalna jest między
    pokryciem a drewnem?

    Jeżeli nie pada lub drewno jest zadaszone i nieosłonięte (nie
    zabudowane) na świeżym powietrzu to ono wyschnie i pleśń znika. Jeżeli
    nie idzie stwierdzić przyczyny, to np. przejedź papierem 60-120 w tym
    miejscu i okolicy, a potem przemaluj jakimś impregnatem wypierającym
    wodę (np. drewno-chron extra aqua stop - sam mogę zaświadczyć że po
    powierzchniach pionowych woda spływa po tym jak po teflonie w postaci
    kropli, a 30 min po deszczu deski są suche w dotyku).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-06-15 09:51:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2021 14:00, Budzik wrote:
    > Ja rozumiem, gdyby drewno lezało w wodzie, lezało na ziemi, ale
    > osłoniete od bezposredniego deszczu, majace całkiem niezłą wentylacje?

    Ustaw wyciąg z WM na strychu żeby wiało prosto na deskę. Ani nie leży na
    ziemi, osłonięta, zadaszone, wentylacja jest a i tak zobaczysz co się z
    na tej desce pojawi - tak będzie bo sprawdzałem ;-)

    Upierasz się że wszystko jest dobrze, tylko deska zła. Ale gołym okiem
    widzisz, że tak nie jest. Grzyb potrzebuje wilgoci, bez niej umiera.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2021-06-15 18:14:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-14 o 21:43, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Pytasz o racjonalną odpowiedź, czy o kryjdupeodpierdolsiepan?

    Pytam czy już sobie zwizualizowałeś tę ścieżkę.
    Co dalej jak powiedzą, że sprzedali dobre?
    Albo sprzedadzą Ci sentencję jak Pete:
    jak jest pleśń, to musi być wilgoć.

  • 25. Data: 2021-06-16 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > góry, to może skrapla się w tym miejscu z powietrza? Membrana
    > półprzepuszczalna jest między pokryciem a drewnem?

    To jest prosty dach.
    Legary, na to połozona deska, od góry zakryta papą.
    Od dołu nic wiecej nie ma.

    > Jeżeli nie pada lub drewno jest zadaszone i nieosłonięte (nie
    > zabudowane) na świeżym powietrzu to ono wyschnie i pleśń znika.

    Dokładnie tak jest, zadaszone, wolny przepływ powietrza.
    Dodatkowo ta plesn pojawia sie tylko na niektorych deskach w duzej
    ilosci.
    Deska czysta, deska obok pokryta prawie w całosci, nastepna deska
    czysta.
    No warunki sie nie zmienaja co 9cm...
    Wrzuce wieczorem zdjecie.

> [...]
    > sam mogę zaświadczyć że po powierzchniach pionowych woda spływa po
    > tym jak po teflonie w postaci kropli, a 30 min po deszczu deski są

    Tak bede musiał zrobić ale najpierw chciałbym znaleźć przyczyne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 24. Data: 2021-06-16 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Upierasz się że wszystko jest dobrze, tylko deska zła. Ale gołym
    > okiem widzisz, że tak nie jest. Grzyb potrzebuje wilgoci, bez niej

    Ja sie nie upieram, ja probuje dojsc przyczyny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 26. Data: 2021-06-16 22:12:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 06:59:54 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Brałeś pod uwagę że to może za kare że kłamiesz i manipulujesz?

  • 27. Data: 2021-06-16 23:53:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 06:59:54 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...
    >.
    > Ja sie nie upieram, ja probuje dojsc przyczyny.

    Przyczynę zTobie tu z 5 razy napisali
    W wolniej chwili zbadaj temat- nie masz wolnej chwili to bielinka czy innym Ace
    popryskaj dechy i do emerytury zapomnisz o problemie

  • 28. Data: 2021-06-17 11:02:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Jun 2021 04:59:54 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > Ale na czym polegają te warunki?
    > Wiata jest z dwóch stron otwarta, z pozostałych dwóch jest czesciowo
    > zadeskowana (na kazde 8cm deski przypada 2cm przerwy), do tego jest
    > dosc wysoka.
    > Przechowuje deski w duzo bardziej zamknietych, wilgotnych warunkach i
    > na nich plesni nie ma.

    Człowieku, co to znaczy "deski"?
    Grab, wiąz, buk, jesion, jodła czy jeszcze coś innego? Gatunków i odmian są
    tysiące.
    Zrób przykładowo z dębu czy czarnej brzozy i bez żadnych zabezpieczeń
    (czyli surowe drewno) wytrzyma Ci kilkadziesiąt lat. Tylko uwaga: pionowe
    elementy (łaty, deski, pale) trzeba ustawiać "do góry korzeniem".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2021-06-17 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > zabezpieczeń (czyli surowe drewno) wytrzyma Ci kilkadziesiąt lat.
    > Tylko uwaga: pionowe elementy (łaty, deski, pale) trzeba ustawiać

    Dach jest zrobioy z deski sosnowej.
    A co tam sobie u mnie lezy to trudno powiedziec ale podejrzewam ze
    sosna plus troche modrzewia.

  • 30. Data: 2021-06-18 00:51:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 12 czerwca 2021 o 18:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > pokryte duzo bardziej niż inne.
    > Tak jakby coś z drewnem było nie ten teges.
    >

    > Myslicie ze rzeczywiscie to moze być wina drewna? Jakas reklamacja?
    >
    > Mysle ze tak czy siak musze ta widoczną pleśń usunąć mechanicznie a
    > nastepnie zaimpregnować porzadniej niz ostatnio.
    > Ale pytanie czy przed impregnacja nie psiknac jakims preparatem grzybo
    > i plesniobójczym? Co polecacie?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Na palety idzie najgorsze drewno.