  • 1. Data: 2011-04-27 11:02:09
    Temat: Płyta fundamentowa wczoraj i dziś
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam ponownie ;)

    Temat jest być może oklepany, ale macam go od dawna i przeczytałem
    tony dyskusji, nigdzie jednak nie doszukałem się szczegółów które są
    według mnie najistotniejsze w kwestii wyboru fundament tradycyjny/
    płyta.
    Połowica moja jest budowlańcem więc nasz przyszły dom drapie sama w
    cadzie, mi natomiast włos się na d. jeży jak patrzę na plan i widzę te
    kilowaty uciekające każdym kątem :>
    W chwili obecnej wychodzi nam 90 mb ściany nośnej, co pi razy drzwi
    daje jakieś 23 m2 mostka na styku ściana/fundament. Doszukałem się, a
    jakże, metod na częściową eliminację tego mostka ale co się wczytam
    głębiej to wychodzi lipa. Napaliłem się na foamglas, ale biorąc pod
    uwagę że potrzeba by było ze 3m3, gdzie cena 1m3 to jakieś 4 tysiące
    zł, zapał opadł :> Jakieś isomury i inne takie, niby ładne i kolorowe
    ale po zerknięciu w parametry również widać biedę, a i tanie nie są.

    Mam pytanie do praktyków, jak obecnie wygląda ta kwestia. Czy przy
    dzisiejszych cenach stali, betonu i materiałów izolacyjnych płyta to
    extrawagancja, czy pomysł na oszczędność i mniejszy kłopot?
    Nie buduję pasywniaka, ale energooszczędność jak najbardziej leży w
    moim interesie ;)

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-04-27 11:37:14
    Temat: Re: Płyta fundamentowa wczoraj i dziś
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:
> [...]
    > zł, zapał opadł :> Jakieś isomury i inne takie, niby ładne i kolorowe
    > ale po zerknięciu w parametry również widać biedę, a i tanie nie są.

    może policz te staraty i się zastanów czy jest o co kruszyć kopie...

    jak chcesz na płycie to jest prosta metoda...

    kanalziacja i podejscia potem piasek, zagęszczasz, na to styropian np 10cm
    XPSa, do okoła XPS pionowo tak z 20cm, na to zbrojenie, w zbrojeniu
    kładziesz pozostałe instalacje, i lejesz beton z gruchy. masz piękną
    izolowaną termicznie i hydraulicznie płytę fundamentową. Możesz dać w płycie
    rurki grzewcze i zrobisz sobie płytę grzewczą akumulująca energię cieplną.
    Sciany z byle czego ale dobrze izolowane, strop lepjesz też gruchy i dajesz
    na to grubo styropian. Masz dom termos w styropianie. Okna trzyszybowe,
    mocowane w izoloacji, nieotwieralne, wentylacja w ukłądzie zamkniętym z
    rekuperatorem i system nawilżania i oczyszczniaa powietrza, ogród zimowy od
    południa. Wejście przez hermetyczną śluzę. Na dachu baterie słoneczne.

  • 3. Data: 2011-04-27 11:51:37
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    A co jak myszy zjedzą XPS? :)
    Może warto pod płytą wstawić mnóstwo łapek na myszy?

  • 4. Data: 2011-04-27 13:00:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > izolowan termicznie i hydraulicznie p yt fundamentow . Mo esz da w p ycie
    > rurki grzewcze i zrobisz sobie p yt grzewcz akumuluj ca energi ciepln .
    > Sciany z byle czego ale dobrze izolowane, strop lepjesz te gruchy i dajesz
    > na to grubo styropian. Masz dom termos w styropianie. Okna trzyszybowe,
    > mocowane w izoloacji, nieotwieralne, wentylacja w uk dzie zamkni tym z
    > rekuperatorem i system nawil ania i oczyszczniaa powietrza, ogr d zimowy od
    > po udnia.  Wej cie przez hermetyczn luz . Na dachu baterie s oneczne.- Ukryj

    Ty tak na powaznie z tym termosem i zamknietymi oknami?

    KADAR

  • 5. Data: 2011-04-27 13:29:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Kwi, 15:00, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Ty tak na powaznie z tym termosem i zamknietymi oknami?

    Ja wyczulem ironie przy śluzie. Jakby byl wiatrolap to bym chyba nie
    wyczul...

  • 6. Data: 2011-04-27 13:42:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:

    > Ja wyczulem ironie przy śluzie. Jakby byl wiatrolap to bym chyba nie
    > wyczul...

    delikatna ironia ale w sumie to dom super energooszczędny tak powienien
    wyglądać.

  • 7. Data: 2011-04-27 14:49:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 27 Kwi, 15:42, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > delikatna ironia ale w sumie to dom super energooszczędny tak powienien
    > wyglądać.

    Było nie było racja :>
    Ja przeginać nie chcę, ale chciałbym też aby ta chałupa o pow.
    użytkowej póki co 200m2, nie potrzebowała całej mojej wypłaty żeby się
    ogrzać przez miesiąc zimą :> Stąd macanie tematu mostków, bo mam
    wrażenie że lepiej pomyśleć o tym przed budową niż w trakcie :>

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2011-04-27 19:04:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-04-2011 o 13:02:09 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > extrawagancja, czy pomysł na oszczędność i mniejszy kłopot?
    > Nie buduję pasywniaka, ale energooszczędność jak najbardziej leży w
    Trochę tak, Dużo stali ci pójdzie, na pewno uzyskasz mniejsze straty
    ale 10cm jak ci Marek proponował to trochę mało, 20cm to minimum pod płytę.
    Możesz jeszcze zrobić tak jak ja, zrobić piwnicę którą całą zaizolowałem
    oprócz ław, stanowi ona bufor pomiędzy stropem parteru a ziemią.
    Ale to droższe rozwiązanie od płyty, tyle że daje dodatkowe możlwosci.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-04-27 19:38:40
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ja niczego nie liczylem tylko czytalem rozne fora, gazety i inne
    pisemne. Z moich obserwacji wychodzi, że i tak wszystkiego nie
    dopilnujesz albo nie zauwazysz gdzie i kiedy ci samo cos wstawilo i
    bedzie to mostek. Jakos tak samo przychodzi a pozniej zeby to
    zlikwidowac to pol domu trzeba rozebrac.
    Niejaki Kiki z grupy juz chyba 2 dekade walczy z tymi wszystkimi
    mostkami i co jakis zalata to nowy mu sie pojawia. lepiej chyba by
    zrobil gdyby nowy dom zbudowal.
    W kazdym razie w starych domach wyszlo mi ze koszty ogrzewania
    elektrycznosci i jakies inne drobne to koszt 8-12 k /rok.
    Nowe domy z dobra izolacja 6-10 k /rok
    Takie super cieple z kominkami, reku, "odsysaczami" itp. (niektorzy
    krzycza 2k ale to chyba optymisci) to ok 4-6k /rok
    Mysle, ze trzeba wybrac przedzial i stawiac w granicach rozsadku.

    KADAR

  • 10. Data: 2011-04-28 20:26:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-04-2011 o 21:38:40 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > pisemne. Z moich obserwacji wychodzi, że i tak wszystkiego nie
    > dopilnujesz albo nie zauwazysz gdzie i kiedy ci samo cos wstawilo i
    Dlaczego mam nie dopilnować jak to sam robię?
    MAm porządnie i szczelnie ocieplony cały dom i to podwójnie bo mam
    dwie warstwy styro przesuniete względem siebie.

    --
    Pozdr
    JanuszK