  • 1. Data: 2010-10-24 06:58:41
    Temat: Podgrzewacz przepływowy
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy istnieje na rynku jakiś mały (3-5kW) przepływowy podgrzewacz wody który
    można podłączyć do rury z ciepłą wodą, taki by potrafił on analizować
    aktualną temperaturę wody w rurze i decydować (na podstawie zadanych
    ustawień) czy trzeba ją podgrzewać czy nie?
    Czy posiada ktoś coś takiego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-25 22:12:58
    Temat: Re: Podgrzewacz przepływowy
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > analizować aktualną temperaturę wody w rurze i decydować (na podstawie
    > zadanych ustawień) czy trzeba ją podgrzewać czy nie?

    Myślę że raczej nie istnieje bo nikomu nie opłacałoby się robić takich
    ustrojstw.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-10-26 07:18:06
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 26.10.2010 00:12, Jackare pisze:
    > Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę że raczej nie istnieje bo nikomu nie opłacałoby się robić takich
    > ustrojstw.

    Istnieje. Zastanawialem sie nad takim, ale wyszlo, ze lepiej dolozyc za
    ta kase panel solarny.

    Nazwy Ci nie podam, ale na allegro byly kiedys, wiec pewnie i teraz sa.
    Poszukaj na elektordzie w temacie domu inteligentnego unihome (czy jakos
    tak).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2010-10-26 13:56:40
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    A jeśli zastosowałbyś zwykłą termę ze zbiornikiem 5 - 15l.
    Wtedy masz zawsze ciepłą wodę, a 15l do pozmywania naczyń wystarcza.

    Zbyszek

  • 5. Data: 2010-10-26 20:31:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli zastosowałbyś zwykłą termę ze zbiornikiem 5 - 15l.
    > Wtedy masz zawsze ciepłą wodę, a 15l do pozmywania naczyń wystarcza.

    A jeżeli temp wody ustawisz na 70st C to wody do zmywania masz znacznie
    więcej.....

  • 6. Data: 2010-10-26 23:49:40
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli temp wody ustawisz na 70st C to wody do zmywania masz znacznie
    > więcej.....

    A jak wykorzystasz fakt że bojlery mają zbiorniki ciśnieniowe. I że 4 atmosfery
    spokojnie jakiś czas wytrzymują. To możesz mieć 15 litrów wody o temperaturze
    200 stopni. Na wannę wystarczy. Że też nikt na to jeszcze nie wpadł. Bojler 15
    litrów a gorącej wody do obrzydzenia.

  • 7. Data: 2010-10-27 06:53:38
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 27.10.2010 01:49, kogutek wrote:

> [...]
    > 200 stopni. Na wannę wystarczy. Że też nikt na to jeszcze nie wpadł. Bojler 15

    moze dlatego, ze chodzili na fizyke i wiedza jak sie zachowuje ciecz
    przegrzana, szczegolnie przy zmianach cisnienia.
    S.

  • 8. Data: 2010-10-27 08:50:05
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    > Myślę że raczej nie istnieje bo nikomu nie opłacałoby się robić takich
    > ustrojstw.
    > --
    > Jackare

    Mam ciepłą wodę ze zbiornika CWU grzanego piecem na węgiel, a że nie zawsze
    w piecu się pali to i nie zawsze jest ciepła woda w kranie.
    Taki ogrzewacz przepływowy wpięty w rurę od ciepłej wody byłby dla mnie
    idealnym rozwiązaniem, ponieważ czujnik temperatury w ogrzewaczu mierzyłby
    temperaturę przepływającej wody.
    Gdyby po odkręceniu kranu ze zbiornika CWU płynęła ciepła woda to
    podgrzewacz by się nie włączał (bo i po co, skoro jest ciepła woda).
    Gdyby w piecu się nie paliło to podgrzewacz by się włączał i podgrzał
    płynącą zimną wodę.
    Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest to, że w kranie ciepła woda byłaby
    zawsze od razu po odkręceniu kurka - podgrzewacz podgrzewałby zimną wodę
    dopóki ciepła nie pojawiłaby się na wejściu podgrzewacza.

    Nie znam się, ale czy to aż tak skomplikowane elektronicznie ustrojstwo?

    Oczywiście można zamontować stadardowy podgrzewacz na rurę zimnej wody, ale
    wtedy dodatkowo trzeba by zamontować jakiś zawór mieszający (ręczny lub
    automatyczny) aby decydować czy chcemy wodę z podgrzewacza czy ze zbiornika
    CWU.

  • 9. Data: 2010-10-27 13:20:42
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > moze dlatego, ze chodzili na fizyke i wiedza jak sie zachowuje ciecz
    > przegrzana, szczegolnie przy zmianach cisnienia.
    > S.

    Też chodziłem na fizykę. Nawet dobry w te klocki byłem i jestem. Nie widzę
    żadnego powodu żeby nie dało się zrobić takiego bojlera. W nim nie będzie wody
    przegrzanej. Bo przy 4 atmosferach normalna temperatura wrzenia wody to prawie
    200 stopni. To jak temperaturę regulować na poziomie 180 stopni to w zbiorniku
    by nie było wrzenia. Teraz też ustawia się w bojlerach temperaturę poniżej
    temperatury wrzenia. Jak by ciśnienie atmosferyczne wynosiło 4 atmosfery zamiast
    jednej, to kartofle byś gotował na pół gwizdka. A dolanie zimnej wody z kranu do
    takiej co ma 200 stopni odbywało by się tak samo jak teraz. Nic by nie
    wybuchało. Woda to bardzo dobry akumulator ciepła. Ma najwyższe ze wszystkich
    substancji ciepło właściwe. Przy takim 200 stopniowym bojlerze jest tylko
    problem z odbieraniem ciepła przez zimną wodę. Ale to problem techniczny a nie
    fizyczny. A tak przy okazji. Ciecz przegrzana to ciecz która z jakiś powodów nie
    wrze w charakterystycznej i stałej dla określonego ciśnienia temperaturze, tylko
    wyższej. Żeby ją zrobić, tą wodę przegrzaną, potrzebne są specjalne metody. Nie
    zrobisz jej w czajniku ani w bojlerze. Ale daje się zrobić w kuchence
    mikrofalowej. A tak przy okazji. Powołujesz się na fizykę. Jak jesteś w niej
    dobry to napisz jak zmierzyć prędkość światła mając do dyspozycji kuchenkę
    mikrofalową, tarkę, talerz, żółty ser i centymetr krawiecki ( może być linijka).
    Fizyk powinien dać sobie radę.

  • 10. Data: 2010-10-27 19:42:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Paź, 15:20, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> [...]
    > mikrofalową, tarkę, talerz, żółty ser i centymetr krawiecki ( może być linijka).

    Ze sie przyczepie:
    W czajniku sie daje.
    Byle miec wode czysta, czajnik tez, grzac wolno i nie szturchac.
    Ten pomiar to taki troche krzywy bo musisz znac czestotliwosc fali. A
    pomiar prosty trzeba zmierzyc odleglosc miedzy miejscami roztopienia
    sera. Ale nie wszystkie kuchenki sa takie ze te miejsca sa stale, tam
    na wyjsciu falowodu czasem jakies wiatraczki sa montowane... :)