  • 1. Data: 2010-09-22 12:24:50
    Temat: Podłączenie płyty ceramicznej
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Witam

    czy do zasilania płyty boscha ceramicznej wystarczy
    3 x 2,5mm2 na 230V?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-22 13:48:36
    Temat: Re: Podłączenie płyty ceramicznej
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Wrz, 14:24, "maanj" <a...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > czy do zasilania płyty boscha ceramicznej wystarczy
    > 3 x 2,5mm2 na 230V?

    Trochę mało. Powinno być 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i
    bezpiecznik B20 lub nawet B25 jeśli zabezpieczenie zalicznikowe na to
    pozwoli (znaczy jest jeszcze większe).

    J.

  • 3. Data: 2010-09-22 17:38:43
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 22 Wrz, 15:48, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Trochę mało. Powinno być 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i

    Najwyżej będzie korzystać z dwóch palników na raz.

  • 4. Data: 2010-09-22 17:42:52
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    > Trochę mało. Powinno być 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i

    Najwyżej będzie korzystać z dwóch palników na raz.

    ALe to co nie bede mógł korzystac z 4 paliników naraz? jezeli podłącze na
    230V?
    producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
    tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3 faz
    w bloku nie mam

    prosze o pomoc

  • 5. Data: 2010-09-22 19:27:10
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 22 Sep 2010 19:42:52 +0200, "maanj" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
    >tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3 faz

    masz tylko 1 faze?

    zalozmy ze masz bezpiecznik 16A (bo o 10A nawet nie mysle)
    no to liczymy:
    230V * 16A = 3680W.

    w sumie na raz mozesz takie dac obciazenie: ~3,7kW - dasz wiecej to
    wywali bezpiecznik.

    pytanie: jaka maksymalna moc bedzie brac ta twoja plyta?
    ostatnio rozgladalem sie za plyta (wprawdzie indukcyjna) dla mnie to
    wybrana przez mnie plyta ma cos 7kW maksylanego poboru

    zeby to wyprowadzic na prosta, musialbys poprowadzic w mieszkaniu
    instalacje 3fazowa do kuchni (3fazy na pewno jest doprowadzone do
    mieszkania, tyle ze pozniej porozdzielane na poszczegolne obwody).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-09-22 20:10:29
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > czy do zasilania płyty boscha ceramicznej wystarczy
    > 3 x 2,5mm2 na 230V?

    Dla dwupalnikowej tak.
    Dla czteropalnikowej też, ale nie wykorzystasz mocy.
    Lepiej daj 5x2,5. A najlepiej 5x4 tak jak u mnie. Wtedy podłączysz do tego
    kabla jeszcze gniazdka, piekarnik itp.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-09-22 20:24:06
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
    > tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3

    Producenci dopuszczają, bo da się. Rzecz jednak nie zależy od tego, jak
    kuchenke podłaczysz, ale jaką instalację już masz w bloku. Jeśli chcesz móc
    korzystać z czterech palników naraz, musisz miec instalację zdolną wytrzymać
    pobór prądu rzędu 20A. Co zwykle przekłada się na konieczność dociągnięcia
    osobnego przewodu do kuchenki wprost ze skrzynki bezpieczników, a i to
    jedynie wtedy, gdy blok i jego instalacja są w marę nowe (najwyżej
    nastoletnie powiedzmy) i w dobrym stanie, a zabezpieczenie główne ma wartośc
    zapewniającą odpowiedni zapas mocy.

    J.

  • 8. Data: 2010-09-23 13:08:04
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2010-09-22 19:42, użytkownik maanj napisał::

    > producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
    > tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3
    > faz w bloku nie mam
    >
    > prosze o pomoc

    Kiedy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcje obslugi :-)

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 9. Data: 2010-09-23 19:07:27
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nowe (najwyżej nastoletnie powiedzmy) i w dobrym stanie, a zabezpieczenie
    > główne ma wartośc zapewniającą odpowiedni zapas mocy.

    Przydział mocy na mieszkanie jest 5,7kW bezpiecznik poza licznikiem jest 25A
    ale nie wiem jeszcze jaki kabel idzie z tablicy licznikow do mojego
    mieszkania
    pseudo konserwator mówi że najprawdopodobniej jest 2x2,5mm2
    co jest dlamnie bardzo dziwne bo na oko widac ze kabel zasilający
    do mieszkania wygląda na 3x4mm2 ale na 100% bede wiedzial dopiero w sobote
    jak ściągne elektryka.

    Jeżeli byłby kabel do mieszkania 3x4mm2 to wykonując osobne podłączenie w
    mieszkaniu
    na tą płyte ceramiczną na bezpiecznik 20A i kabel 3x4mm2 - byłoby to dobrym
    rozwiazaniem?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-09-23 20:13:43
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > co jest dlamnie bardzo dziwne bo na oko widac ze kabel zasilający
    > do mieszkania wygląda na 3x4mm2 ale na 100% bede wiedzial dopiero w sobote

    Przy takiej mocy i takim bezpieczniku powinien to być 4mm2. A czy dwie czy
    trzy żyły - nowy blok? Bezpieczniki nowoczesne, tzw "esy"? Jest różnicówka?
    Jeśli odpowiedzi to trzy razy tak, to na 100% jest trójżyłowy i na 99% jest
    to 3x4mm2, ale oczywiście najlepiej niech to sprawdzi elektryk.

    > Jeżeli byłby kabel do mieszkania 3x4mm2 to wykonując osobne podłączenie w
    > mieszkaniu
    > na tą płyte ceramiczną na bezpiecznik 20A i kabel 3x4mm2 - byłoby to
    > dobrym rozwiazaniem?

    Tak, wtedy będzie ok.Choć licz się z tym, że przy dużym gotowaniu,
    połączonym z chodzącą pralką/zmywarką/czajnikiem elektrycznym itp.
    instalacja może nie wyrobić i ten bezpiecznik 25A ci spadnie.

    J.