  • Data: 2019-06-10 16:20:49
    Temat: Re: Podłogówka - jak sterowanie ?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.06.2019 o 22:11, Uzytkownik pisze
    > Możesz też spróbować w tym roku opędzić całość w następującym układzie:
    >
    > Kocioł odporny na syf ze starej instalacji podłączyć do starej
    > instalacji z grzejnikami. Między powrotem z grzejników, a kotłem wstawić
    > wymiennik płytowy, a za tym wymiennikiem trójdrożny zawór mieszający
    > oraz pompę - zasilające instalację podłogową.
    >
    > Równolegle do grzejników trzeba zamontować zawór nadmiarowo-upustowy,
    > który otworzy obieg wody do wymiennika płytowego, kiedy zawory
    > termostatyczne przy grzejnikach się przymkną. Taki układ ma tę zaletę,
> [...]

    mam stary kocioł - ciągle działa, tyle tylko że nie ma regulacji
    temperatury wody - tak mi się przynajmniej wydaje - nie próbowałem się
    doktoryzować z typu istniejącej instalacji....
    Wydaje mi się że mam układ jak na schemacie poniżej:

    http://www.muswell-hill.com/foxandco/images/convboil
    er.gif
    tyle tylko że zamiast zaworu 3-drożnego mam dwa elektrozawory

    Piec wygląda jak kominek (można mu na froncie odpalić grzanie jak w
    kominku albo gdzieś z tyłu odpala się palnik do grzania wody)
    Woda w układzie grzejników ma ok. 65 stopni (pewności nie mam, być może
    mogę to regulować, tylko wtedy mam zimniejszą wodę do kąpieli? - to też
    muszę sprawdzić)