  • 1. Data: 2010-04-03 08:28:11
    Temat: Podmurowanie jętek
    Od: Rick <r...@a...pl>

    Witam.
    Podobno są dwie szkoły (jak zwykle). Moi murarze chcą murować mury
    klatki schodowej do samych jętek, aby się one wspierały na tych murach,
    pomiędzy jętkami mur ma być wyciągnięty do górnej ich krawędzi. Podobno
    dzięki temu będę mógł bez strachu chodzić po tym mini stryszku, podłogą
    będą deski na jętkach. Proszę o opinię w tym temacie.
    Pozdrawiam.
    Rick

  • 2. Data: 2010-04-03 09:38:22
    Temat: Re: Podmurowanie jętek
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Rick" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę mógł bez strachu chodzić po tym mini stryszku, podłogą będą deski na
    Nie doradzę Ci niestety jak jest lepiej .IMO lepiej nie murować pod same
    jętki bo wtedy konstrukcja dachu ma pewne stopnie swobody.Argument dotyczący
    wytrzymałości obciążenia jętek twym ciężarem jest dla mnie absurdalny,
    człowiek nie słoń.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-04-03 10:55:16
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    na102 pisze:
> [...]
    > wytrzymałości obciążenia jętek twym ciężarem jest dla mnie absurdalny,

    Ponadto wydaje sie, ze - jesli stryszek nieocieplony - mury wystawione
    pod same dechy beda ciagnely zimno. Lepiej skonczyc mur nizej
    i zakonczenia ocieplic.

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2010-04-03 16:22:31
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    podłogą
    > będą deski na jętkach. Proszę o opinię w tym temacie.
    Sa na swiecie jetki rozne. Nie piszesz jakie to jetki. Domyslam sie ze to nie
    sa np. jetki-grzedy lecz belki wiazarowe. Taka belko-jetka wiazarowa spina
    kazda pare krokwi na poziomie murlaty. Jesli to o takie jetki chodzi to nie ma
    problemu. Mozesz je omurowac lub nie, to nijak nie wplywa na ich prace; one
    pracuja tylko na rozciaganie zapobiegajac rozsuwaniu sie krokwi. I przy okazji
    te jetki moga pracowac jako belki stropowe. Ich podmurowanie nieco poprawi
    nosnosc stropu i usztywni wiezbe dachowa. Nie wchodze w problemy ociepleniowe
    ale nawet z tego powodu ich omurowanie jakos niekorzystnie na te sprawy nie
    wplynie.
    Jetki klasyczne sa to poziome belki tez laczace pary krokiew ale montowane
    wyzej, na wysokosci okolo 2/3 wysokosci dachu. One pracuja zarowno na
    rozciaganie jak i na sciskanie ze zginaniem zaleznie od kierunku wiatru i
    obciazenia sniegiem.
    Sa tez jetki gorne, te montuje sie u samej gory tuz pod szczytem dachu w celu
    usztywnienia i wzmocnienia polaczen krokwi. I te w mojej wsi nazywaja
    grzedami. Stad powiedzenie: daj kurze grzede - wyzej siede.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2010-04-03 17:10:50
    Temat: Re: Podmurowanie jÄ?tek
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > na
    > rozciaganie jak i na sciskanie ze zginaniem zaleznie od kierunku

    Witam
    A czy orientujesz sie moze w takiej sprawie. Wlasnie takie jetki mam u
    siebie, i planuje nad nimi zrobic maly stryszek. Obciazenie
    niewielkie, chce tam umiescic troche gratow, resztki glazury itp
    pierdoly. Czy taka jetka nadaje sie do takich celow, same deski beda
    wazyc ok 10 kg/m2.
    Pozdr
    Adam

  • 6. Data: 2010-04-03 17:34:15
    Od: M <M...@w...pl>

    adam pisze:

> [...]
    > niewielkie, chce tam umiescic troche gratow, resztki glazury itp
    > pierdoly. Czy taka jetka nadaje sie do takich celow, same deski beda

    Nawet nie wiadomo, jak szeroki dach, jakie przekroje jętek, jakie
    długości. Nikt ci nie powie jaką nośność mają akurat te twoje jętki.

    M.

  • 7. Data: 2010-04-03 21:39:55
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > niewielkie, chce tam umiescic troche gratow, resztki glazury itp
    > pierdoly. Czy taka jetka nadaje sie do takich celow, same deski beda

    Spoko mozesz obciazyc kazda jetke obciazeniem rzedu 100 kg. Dla pewnosci ich
    polaczenia z krokwiami mozesz wzmocnic przez wkrecenie do kazdej po 3 wkrety.
    Jesli jetki sa laczone z krokwiami w zaciosach na tzw. jaskolczy ogon,
    zadnego wzmacniania nie potrzeba.
    Moj stryjek pamietam, wieszal na bontach (taka lokalna nazwa jetek)
    polkorcowe worki ze zbozem, sadlo i inne rzeczy; myszy i inne gryzonie nie
    byly na tyle cwane aby spuszczac sie po powrozkach i zawartosc workow
    konsumowac. Tu w Hameryce tez widzialem stryszki jaki zamierzasz sobie
    zmajstrowac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2010-04-04 06:31:54
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Nawet nie wiadomo, jak szeroki dach, jakie przekroje jętek, jakie
    > długości. Nikt ci nie powie jaką nośność mają akurat te twoje jętki.
    Celowo nie podawalem, bo musialbym wrzucic projekt calej wiezby. Kazdy
    projekt, wiezba tez, robione sa z pewnym wspolczynnikiem
    bezpieczenstwa. Chodzilo mi tylko o orientacje, nie szczegolowa
    porade.
    Adam

  • 9. Data: 2010-04-04 07:21:42
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Sat, 03 Apr 2010 18:22:31 +0200
    "Tornad" <t...@h...com> wrote:

> [...]
    > wyzej, na wysokosci okolo 2/3 wysokosci dachu. One pracuja zarowno na
    > rozciaganie jak i na sciskanie ze zginaniem zaleznie od kierunku wiatru i

    Jak zwykle, Tornad rzeczowo i na temat. W moim przypadku chodzi o powyższe jętki. Te
    można wykorzystać jako podłogę stryszku?
    Pozdrawiam.
    Rick

  • 10. Data: 2010-04-05 08:46:00
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Jak zwykle, Tornad rzeczowo i na temat. W moim przypadku chodzi
    > o powyższe jętki. Te można wykorzystać >jako podłogę stryszku?
    > Pozdrawiam.
    > Rick

    Takie pytanie juz ja zadalem, odpwiedzial na nie, spojrzyj ciut wyzej.
    Adam