    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podstawowka kl2
    Date: Fri, 17 Jan 2020 21:53:36 +0100

    W dniu 2020-01-17 o 21:16, Kadar pisze:
    > Jak na razie z paneli. Niech ktoś mnie oświeci bo widzę ciemność.
    > Teoretycznie: jeśli mam panele, które produkują mi 10 kWh (nie mam podłączenia do
    sieci) i mam optymalne warunki pogodowe, tzn. panele produkują swoje 10 kWh. W domu
    pracują wszystkie potrzebne urządzenia i pobór prądu jest stały - nie zmienia się, i
    wynosi 7,5 kWh. Nagle przychodzi chmurka i zasłania mi panele. Następuje spadek
    produkcji prądu do 7 kWh. Nie mam w systemie żadnego akumulatora. Co się dzieje z
    urządzeniami? Nagle brakuje przecież 0,5kW, wyłączają się?

    Po pierwsze mylisz jednostki.
    Nie kWh tylko kW jest jednostka mocy.
    kWh jest natomiast jednostką energii, więc zawiera moc pomnożoną przez
    czas działania instalacji.
    Po drugie, panele bez względu na słońce, produkują, tyle ile odbiorniki
    w danym układzie i warunkach odbierają.
    Po trzecie jak się zachowają zależy od tego czy są zwykłym grzejnikiem
    czy np. telewizorem lub lodówką.
    Nie myśl nawet o podłączaniu bezpośrednio do paneli.
    czegoś innego niż grzałka