  • 21. Data: 2014-08-18 23:56:06
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Aug 2014 14:07:35 -0700 (PDT), Adam

    > Szykuj miejsce na scianie na splita :D

    Sam sobie szykuj. :> I pochwal się ile wydałeś. :]

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2014-08-19 08:44:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-18 14:09, Myjk pisze:

    > Ja się mogę kąpać w 40sC a moja żona lubi i spokojnie włazi do
    > wanny z wodą >50sC z której ja po zamoczeniu palca spieprzam jak "fredrowa"
    > małpa. ;)

    Jesteś pewny?

    40 st to bardzo gorąca woda. 50 - raczej tortura.
    Sprawdzałeś te temperatury termometrem?

    --
    MN

  • 23. Data: 2014-08-19 09:36:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 08:44:54 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jesteś pewny?
    > 40 st to bardzo gorąca woda. 50 - raczej tortura.
    > Sprawdzałeś te temperatury termometrem?

    Do wody >50stC nikt nie jest w stanie wejsc bo to woda ktora niemilosiernie
    parzy. Juz 42-43stC to temperatura dla najwiekszego twardziela.
    Myjk jak zwykle bez mierzenia wszystko na oko traktuje :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2014-08-19 09:43:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 sierpnia 2014 23:56:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Sam sobie szykuj. :> I pochwal się ile wydałeś. :]

    Narazie nie mam. Mam bardzo akumulacyjny dom, temp. w tym roku nie
    przekroczyla ~27stC po paru dniach najwiekszych upalow. Bylo troche cieplo
    ale spokojnie do przezycia :-) Tyle ze moj dom to gdzies ze 300-400 ton betonu i
    ceramiki ktore to cieplo maja gdzie zakumulowac :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2014-08-19 10:10:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 08:44:54 +0200, Marcin N

    > Jesteś pewny?
    > 40 st to bardzo gorąca woda.

    Rozgrzewająca. :P Przy czym mamy niestety małą termę 80L i niestety tylko
    na prąd, więc raczej więcej jak jak 1/3 wanny się nie nalewa. Stąd nieco
    inny odbiór tej temperatury niż gdyby wlazło się po szyję.

    > 50 - raczej tortura.

    Powiedz to mojej żonie. ;>

    > Sprawdzałeś te temperatury termometrem?

    Raz z ciekawości, tak. :P
    Żona wtedy na plecach wyglądała jak świeżo ugotowany rak. ;>

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2014-08-19 10:12:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 00:36:23 -0700 (PDT), Adam

    > Do wody >50stC nikt nie jest w stanie wejsc bo to woda ktora niemilosiernie
    > parzy. Juz 42-43stC to temperatura dla najwiekszego twardziela.

    Bzdura. Zdrowe to specjalnie nie jest, ale specjalnym twardzielem być nie
    trzeba.

    > Myjk jak zwykle bez mierzenia wszystko na oko traktuje :P

    Zawsze to lepsze niż czytanie ze szklanej kuli, jak robi to Adaś.

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2014-08-19 10:18:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 00:43:11 -0700 (PDT), Adam

    > Narazie nie mam.

    Ale z pewnością policzyłeś ile to kosztuje, skoro twierdzisz że to tańsze
    niż chłodzenie z systemu opartego na wodzie lodowej z systemu CO. To się
    pochwal ile by kosztowało permanentne chłodzenie całego Twojego domu do
    22sC za pomocą splita (czy też splitów) a ile ci wychodzi chłodzenie za
    pomocą systemu CO. A może znowu wziąłeś sobie tylko wycenę na oko, z
    wygodnymi dla siebie założeniami? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2014-08-19 10:29:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 09:43:11 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Narazie nie mam. Mam bardzo akumulacyjny dom, temp. w tym roku nie
    > przekroczyla ~27stC po paru dniach najwiekszych upalow. Bylo troche cieplo
    > ale spokojnie do przezycia :-) ,

    To bardzo podobnie jak u mnie. I dlatego raczej nie zdecyduję się na budowę
    szkieletora- kłopotów technicznych sporo, możliwych do popełnienia błędów dużo, brak
    wyspecjalizowanych ekip a i konieczna klimatyzacja.

  • 29. Data: 2014-08-19 10:30:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 10:18:35 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale z pewnością policzyłeś ile to kosztuje, skoro twierdzisz że to tańsze
    > niż chłodzenie z systemu opartego na wodzie lodowej z systemu CO. To się

    Co tydzien masz nowe teorie - niedawno chciales chlodzic powietrzem przez
    system wentylacyjny - dzisiaj slysze o wodzie lodowej z systemu CO :)

    Przez CO to ja tez sobie moge chlodzic - pasywnie czy aktywnie pompa ciepla,
    tyle ze to ma sporo ograniczen i nie jest komfortowe (chlodna podloga,
    mozliwosc wystepowania punktu rosy i roszenia podlogi).

    > A może znowu wziąłeś sobie tylko wycenę na oko, z
    > wygodnymi dla siebie założeniami? :P

    Za Toba to nadarzyc nie mozna :> Ale przynajmniej porzuciles chory i nierealny
    pomysl chlodzenia powietrzem :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2014-08-19 10:35:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 10:10:39 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Raz z ciekawości, tak. :P
    > Żona wtedy na plecach wyglądała jak świeżo ugotowany rak. ;>

    Wykalibruj sobie ten termometr bo piszesz kompletne bzdury :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.