  • 91. Data: 2014-08-21 09:56:04
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 09:36:11 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Myślę, że główne różnice są na źródle ogrzewania i instalacji. Do
    > kalafiorów można postawić piec za 2 tys.
    Do podłogówki też.
    > a i sama instalacja hydrauliczna jest prosta jak konstrukcja cepa.
    A podłogówki trudna? Wg mnie chyba nawet łatwiej zrobić ogrzewanie podłogowe jak
    kalafiorowe.
    >Myślę, że tym się głównie kierują ludzie
    > montujący kaloryfery twierdząc, że jest taniej.
    To ze kalafiory taniej to sporadycznie padający argument. tak wynika z mojego
    doświadczenia.
    Bardziej ludzie rezygnują z podłogówki bo myślą że pod panele nie można , a jak
    wykładzina czy dywany to tez musza być koniecznie grzejniki.

  • 92. Data: 2014-08-21 10:48:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 08:47:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Tyle czasu twierdziłeś, że "sieniedasie", jak musisz napisać konkrety na
    > jakich opierałeś swoje zdanie, to teraz nagle żądasz tych danych ode mnie.

    Ja juz wiele razy pisalem konkrety - ja uwazam ze na caly dom to musi byc
    klima rzedu ok 6-9kW (czyli dwa duze splity).

    Widze, ze sie nie dogadamy - na prosbe o podanie konkretu (moc pompy albo
    moc jaka zakladasz do chlodzenia) silisz sie na smieszki heheszki zeby tylko
    nie odpowiedziec - bo prawda jest taka ze gowno masz a nie obliczenia :)
    Dlatego robimy EOT - nie rozmawiam z blaznami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2014-08-22 11:53:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Aug 2014 01:48:47 -0700 (PDT), Adam

    > Ja juz wiele razy pisalem konkrety - ja uwazam ze na caly dom
    > to musi byc klima rzedu ok 6-9kW (czyli dwa duze splity).

    Typowy wynik z kalkulatora do doboru splita tj. pod zyski 80Whm2. :P Tylko
    to są założenia dla wartości począkowych pracy klimatyzatora. Dlatego
    system split, jest zawsze PRZEWYMIAROWANY -- bo, jak sam zauważasz jest
    włączany tylko jak jest taka wyraźna potrzeba i najwyższe zyski, czyli
    DORAŹNIE.

    Innymi słowy nikt przy doborze splitów nie zaprząta sobie głowy minimalnymi
    i średnimi wartościami zysków, akumulacyjnością, nie liczy ile czasu będzie
    pracować urządzenie docelowo i czy splity będą pracować na "zaś". Split
    musi mieć więc dużo MOCY początkowej żeby pokryć zapotrzebowanie na chłód z
    dużym ZAPASEM aby osiaganie komfortu cieplnego nie trwało wieki.

    Tym sposobem od momentu jak taki split osiągnie wymagany komfort cieplny w
    pomieszczeniu, co przy "odpowiednim" doborze dzieje się już po pół godzinie
    czy w skrajnych wypadkach przy mocno nagrzanym pomieszczeniu po dwóch
    godzinach pracy (jak to było u mnie, gdy miałem dach bez szczeliny
    wentylacyjnej i nad sufitem miałem grzałkę ponad 60sC), to do UTRZYMANIA
    temperatury potrzeba tej mocy 2-3x mniej. Jeśli ściany nie są wygrzane, to
    jeszcze mniej.

    Dlatego właśnie "wymyślono" INWERTERY, żeby niwelować problem NADMIARU tej
    MOCY klimatyzatora, jednocześnie poprawiając komfort pracy podzespołów i
    komfort w pomieszczeniu (brak huśtawki temperaturowej). Mimo tego
    urządzenia te hałasują, robią wiatr i zwyczajnie nie są przyjemne w
    użytkowaniu. Nawet kaseton, stosunkowo cichy, który wisi mi obecnie nad
    głową, nieprzyjemnie hałasuje.

    > Widze, ze sie nie dogadamy - na prosbe o podanie konkretu

    Nie, ponieważ zakładasz istnienie skrajnych warunków przez cały czas i
    tylko doraźną pracę klimatyzacji jak już zacznie Ci czacha dymić. ;P

    > (moc pompy albo moc jaka zakladasz do chlodzenia)

    Moc grzewcza pompy 10-12 kW, a więc chłodnicza między 8-10 kW. Typowa
    dobowa moc chłodnicza instalacji WM 3kWh (z buforu wody lodowej
    wypracowanej w drugiej taryfie) w interwałach pracy PC co 6h, przy nadmuchu
    wielkości kubatury domu tj. 500m3h, z możliwością podniesienia mocy
    chłodniczej do 5kWh. Jednocześnie pompa będzie służyć do grzania CWU i
    basenu ogrodowego (30-40m3).

    Sterownik pompy EkonTech nic dodatkowo nie kosztuje (jak sugerowałeś), a
    zapewnia automatyczne sterowanie instalacją hydrauliczną oraz nawiewową,
    tj. dobiera sobie najlepsze parametry źródeł ciepła i reguluje chłodnice --
    ponoć jest łatwo konfigurowalny, ale to sprawdzę dopiero w przyszłości.

    > silisz sie na smieszki heheszki zeby tylko nie odpowiedziec
    > - bo prawda jest taka ze gowno masz a nie obliczenia :)

    Przy okazji niedawnej dyskusji o Termomurze wygrzebałem pracę magisterską
    żony traktującej o budynkach energooszczędnych, gdzie znalazłem wyliczenia
    zysków cieplnych itp. Poza tym mam poligon doświadczalny na poddaszu
    użytkowym w postaci splita na ścianie, znam jego parametry i parametry
    pomieszczeń które chłodzi i widzę jak to REALNIE wygląda a nie tylko na
    papierze. Co więcej mam porównanie do różnych pokryć dachowych (bo
    zmieniłem pokrycie tej wiosny) w odniesieniu do tych samych pomieszczeń i
    tego samego klimatyzatora i widzę jakie są różnice w wydajności. Widzę też
    jaka różnica była w wymaganej wydajności chłodniczej, gdy klimatyzator
    pochodził dłużej i wyssał więcej, niż tylko to co w samym powietrzu.

    > Dlatego robimy EOT

    Świetnie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 94. Data: 2014-08-22 12:12:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Aug 2014 00:56:04 -0700 (PDT), Kris

> [...]
    > mojego doświadczenia. Bardziej ludzie rezygnują z podłogówki bo myślą że
    > pod panele nie można , a jak wykładzina czy dywany to tez musza być

    OK, to jeszcze jeden argument za kalafiorami, mianowicie możliwość szybszej
    zmiany temperatury powietrza. Niektórzy chcą mieć taką możliwość. Poza tym
    wyggląda na to, że się kalafiory nie bronią w żaden sposób. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 95. Data: 2014-08-22 12:53:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 12:12:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > OK, to jeszcze jeden argument za kalafiorami, mianowicie możliwość szybszej
    > zmiany temperatury powietrza. Niektórzy chcą mieć taką możliwość.
    Tylko po co? Dobowe obniżanie/podwyższanie temp specjalnie nic nie daje.
    Ale ok- jakiś to argument jest.
    > Poza tym
    > wyggląda na to, że się kalafiory nie bronią w żaden sposób. ;)
    Skarpetki można powiesić i suszyć;)
    Ja niestety mam na piętrze kalafiory i top był błąd wg mnie. w drugim domu nie będzie
    żadnego nawet drabinek w łazienkach. Teraz mam drabinki w dwóch łazienkach i przez 6
    lat nie wiem czy ze dwa razy je włączałem. Służą po prostu za wieszaki na ręczniki a
    włączać je nie włączam bo podłogówka w łazienkach wystarcza.

  • 96. Data: 2014-08-22 13:12:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 11:53:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Typowy wynik z kalkulatora do doboru splita tj. pod zyski 80Whm2. :P Tylko

    Prowokujesz zebym EOTa "zerwal" oj prowokujesz... Wyniki z kalkulatora
    to wychodza takie:

    http://www.klimasoft.pl/kalkulator.html#results

    Dla "pokoju" 12x12 z oknami 30m2 (15m2 od poludnia, 7+7 od wschodu i zachodu,
    5 od polnocy), wysokosc 2,7m, konstrukcja ciezka, na gorze dach z izolacja.
    Przy braku zaluzji na oknach - 48kW. Przy zaluzjach wewnetrznych - 25kW.

    Takze wsadz sobie w buty swoje marne 3kW i przestan opowiadac bajeczki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2014-08-22 14:29:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 11:53:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Moc grzewcza pompy 10-12 kW, a więc chłodnicza między 8-10 kW. Typowa

    OK - zaczales pisac w koncu z sensem wiec moge podyskutowac dalej.

    > dobowa moc chłodnicza instalacji WM 3kWh

    3kWh to ilosc energii a nie moc. Popraw sie - chodzi o moc, czy ilosc
    energii jaka jest w stanie dac ten bufor (przez cala dobe non stop?).
    Jaka predkosc (m3/h) instalacji WM?

    > (z buforu wody lodowej

    Jakiej pojemnosci jest bufor?

    > Sterownik pompy EkonTech nic dodatkowo nie kosztuje (jak sugerowałeś), a

    Za darmo daja :-) OK pominmy..

> [...]
    > ponoć jest łatwo konfigurowalny, ale to sprawdzę dopiero w przyszłości.

    Wyglada jakbys to przepisal z ulotki producenta :D Co to znaczy "dobiera
    sobie najlepsze parametry zrodel ciepla" ??

> [...]
    > zysków cieplnych itp. Poza tym mam poligon doświadczalny na poddaszu
    > użytkowym w postaci splita na ścianie, znam jego parametry i parametry

    Czyli mniej wiecej znasz sie na tym jak Macierewicz na lotnictwie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2014-08-22 14:53:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-08-19 15:44, Myjk pisze:
    > Tue, 19 Aug 2014 06:26:59 -0700 (PDT), Kris

    > Z tym się nie mogę zgodzić. Od kiedy "zakosztowałem" powietrza w domu z
    > wentylacją mechaniczną, tylko o tym marzę. To zupełnie inny komfort
    > bytowania -- powietrze ciągle w ruchu,

    To moze na plaze? :-)

    > nie ma typowego zaduchu jak w
    > przypadku WG, no i nie ma konieczności wpuszczania ścierwa ze skrzydełkami
    > przez okna żeby się tego zaduchu od czasu do czasu pozbyć.

    Moskitiera ponizej 100 zyli na okno.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2014-08-22 15:21:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 14:53:33 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > To moze na plaze? :-)

    Piszesz znaczy żyjesz.
    Bo obawy były żeś się udusił w domu bez went mech.

    > Moskitiera ponizej 100 zyli na okno.
    To raz a dwa że w domach z went mech nie wiadomo skąd ale też komarzyska latają.

  • 100. Data: 2014-08-22 17:10:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-08-22 15:21, Kris pisze:

    > Piszesz znaczy żyjesz.

    Zyje, choc powrot przezylem z zacisnietymi zebami. Z Wladyslawowa do
    Redy przeszlo trzy godziny. Benzyna na A1 po prawie 5,80 i kolejka az do
    pasa ruchu. Przejadlo mi sie takie morze w tym roku. Nie rozumiem jak
    mozna pozwolic na puszczanie dupnych lampionow wyrwanym z buszu tak
    zwanym turystom, by pozniej ogladac wiszace na antenach jak stare
    kondomy. Wszedzie syf i jeden toi toi przy wejsciu na plaze miejska, a
    ludzi milion. Zenada. Zadna wladza o to nie dba. Liczy sie tylko kasa
    dla urzedu i tubylcow.

    > Bo obawy były żeś się udusił w domu bez went mech.

    Nie wiem czemu, ale nie wpuszcza mnie interia od tygodnia. Zmienilem
    serwer, ale postow np. Janusza K. nie widze. :-(

    > To raz a dwa że w domach z went mech nie wiadomo skąd ale też komarzyska latają.

    A oczywiscie, ze tak. Mam kumpla mieszkajacego niedaleko mnie z
    wentylacja mechaniczna i doskonale wie, ze komary wnosi na ubraniu.
    Druga sprawa to jak sie kapie latem i tak otwiera okno. Pewnie moze
    pojsc z golym fjutem do sterownika, ale jakos woli otworzyc okno. :-)
    Gdybym budowal dzis to zastanowil bym sie nad takim rozwiazaniem, ale
    chyba tylko z jednego powodu - przemarzajace i czasami przeciekajace
    kominy nad dachem. Reszta jakos mnie nie przekonuje co do koniecznosci
    takiero rozwiazania.

    Pozdro.. TK