  • 31. Data: 2014-08-19 11:20:02
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 10:29, Kris pisze:

    > I dlatego raczej nie zdecyduję się na budowę szkieletora- kłopotów technicznych
    sporo

    Jakie kłopoty techniczne?
    Cała Ameryka, Skandynawia i pół Europy - jakoś sobie radzi z tymi
    kłopotami...

    --
    MN

  • 32. Data: 2014-08-19 11:31:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 11:20:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jakie k�opoty techniczne?
    Przejrzyj wcześniejsze wątki w tym temacie, zresztą sam się tam aktywnie udzielałeś,
    tam to było wyjazśniane wiele razy.

    > Ca�a Ameryka, Skandynawia i p� Europy - jako� sobie radzi z tymi
    > k�opotami...
    Tylko że oni się tego uczyli przez lata u nas to raczkująca technologia na moim domu
    nie chciałbym aby się ktoś uczył.
    No i patrząc na nasze warunki dom szkieletowy nie ma żadnej przewagi w stosunku do
    murowanego a wprost przeciwnie.
    Wg mnie praktycznie nie ma argumentów za szkieletem w Polsce w porównaniu do
    murowańca.

  • 33. Data: 2014-08-19 11:48:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 01:30:03 -0700 (PDT), Adam

    > Co tydzien masz nowe teorie - niedawno chciales chlodzic powietrzem przez
    > system wentylacyjny - dzisiaj slysze o wodzie lodowej z systemu CO :)

    Jak ty niby chciałbyś inaczej przenieść zimno z PC CO na chłodnice
    powietrzne umieszczone w systemie wentylacyjnym tudzież do
    klimakonwektorów? Kubłami? :D

    Od początku, i tak będzie do końca, jest mowa tylko i wyłącznie o wodzie
    lodowej "produkowanej" przez pompę ciepła, która nominalnie w zimie służy
    do CO. Obieg CO na samą podłogę akurat przy chłodzeniu będzie odcięty i to
    jest jasne jak słońce z wiadomych powodów -- ale część systemu CO będzie
    wykorzystana -- z pompą CO na czele. Nie moja wina, że nie jesteś w stanie
    tego ogarnąć, ba, nawet się nie starasz. :P

    > Przez CO to ja tez sobie moge chlodzic - pasywnie czy aktywnie pompa ciepla,
    > tyle ze to ma sporo ograniczen i nie jest komfortowe (chlodna podloga,
    > mozliwosc wystepowania punktu rosy i roszenia podlogi).

    Dlatego właśnie będę chłodzić powietrzem z pomocą pompy działającej w
    systemie CO, a nie podłogą.

    > Za Toba to nadarzyc nie mozna :> Ale przynajmniej porzuciles
    > chory i nierealny pomysl chlodzenia powietrzem :D

    Twierdzisz, że wszscy którzy chłodzą powietrze klimatyzatorami są chorzy?
    :> Nie bądź dla siebie taki krytyczny, Adasiu. :P

    Podasz koszt klimatyzatorów pozwalających permanentnie chłodzić CAŁY twój
    dom, i wyjasnisz czemu ten system ma być tak drastycznie tańszy niż "mój"
    system, czy będziesz lawirować jak pijany mistrz? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2014-08-19 11:54:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 01:35:31 -0700 (PDT), Adam

    > Wykalibruj sobie ten termometr bo piszesz kompletne bzdury :-)

    Po co, i tak ze swojej szklanej kuli odczytasz lepiej co inni lubią. :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2014-08-19 11:57:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 01:29:47 -0700 (PDT), Kris

    > a i konieczna klimatyzacja.

    No dobrze, ale czy 27sC w murach gdzie powietrze w zasadzie stoi to jest
    komfortowa temperatura? Wg mnie są to już mocno męczące warunki.

    --
    Pozdor Myjk

  • 36. Data: 2014-08-19 12:01:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 11:31, Kris pisze:

    > Tylko że oni się tego uczyli przez lata u nas to raczkująca technologia na moim
    domu nie chciałbym aby się ktoś uczył.

    Czyli jedyne kłopoty to raczkująca u nas technologia i brak kompetencji
    wykonawcy.

    Twierdzenie, że dom murowany stawia się łatwiej niż drewniany - zupełnie
    do mnie nie przemawia. Wystarczy na próbę zbić gwoździami dwie deski i
    "skleić" zaprawą dwie cegły/bloczki. Od razu wiadomo, gdzie pracuje się
    łatwiej, czyściej, szybciej, dokładniej.

    --
    MN

  • 37. Data: 2014-08-19 12:02:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 11:57, Myjk pisze:
    > Tue, 19 Aug 2014 01:29:47 -0700 (PDT), Kris

    > No dobrze, ale czy 27sC w murach gdzie powietrze w zasadzie stoi to jest
    > komfortowa temperatura? Wg mnie są to już mocno męczące warunki.

    Wiatrak za stówę rozwiązuje problem stojącego powietrza i znakomicie
    poprawia komfort.

    --
    MN

  • 38. Data: 2014-08-19 12:09:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 12:02:28 +0200, Marcin N

    > Wiatrak za stówę rozwiązuje problem stojącego powietrza

    Problem stojącego powietrza rozwiązuje, ale nie komfortu cieplnego.

    > i znakomicie poprawia komfort.

    Z tym "znakomicie" to bym polemizował. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 39. Data: 2014-08-19 12:30:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 11:48:19 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Twierdzisz, że wszscy którzy chłodzą powietrze klimatyzatorami są chorzy?
    > :> Nie bądź dla siebie taki krytyczny, Adasiu. :P

    Nie przekrecaj (moze troche zbyt ogolnie poprzednie zdanie napisalem) - caly
    czas twierdze i pisze, ze chlodzenie *wentylacja* nie ma sensu, bo kanaly
    sa za male. Zeby skutecznie schlodzic dom potrzebujesz 1000-2000m3/h, a
    kanaly *wentylacji* i standardowe rekuperatory projektowane sa na 5-10 cio
    krotnie nizsze predkosci. Kombinujesz juz nad klimakonwektorami i dobrze,
    bo tylko tak bedziesz w stanie schlodzic dom. Samym powietrzem z wykorzystaniem
    wentylacji - NIE :) I nie chodzi tu jak caly czas sie czepiasz o koszty
    tylko o sama skutecznosc.

    PS. Fajnie ze tak sobie smieszkujesz ale pisanie do kogos nieznajomego per
    "Adas" zakrawa troche gejostwem z Twojej strony wiec wrzuc na luz i nie rob
    sobie wstydu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2014-08-19 12:34:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 12:01:07 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > do mnie nie przemawia. Wystarczy na pr�b� zbi� gwo�dziami dwie deski i
    > "sklei�" zapraw� dwie ceg�y/bloczki. Od razu wiadomo, gdzie pracuje si�
    > �atwiej, czy�ciej, szybciej, dok�adniej.

    Po raz kolejny wychodzi z Ciebie teoretyk ktory ytonga nawet w reku nie mial :-)
    Tym sie muruje z tolerancja do milimetra.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.