  • 11. Data: 2021-01-17 21:46:12
    Temat: Re: Pompy ciepła
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ja mam 11kW

    Podasz model?
    Jaki masz duży zbiornik i jakie utrzymujesz w nim temperatury przy
    obecnych warunkach?

  • 12. Data: 2021-01-17 21:47:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.01.2021 21:34, Marcin N wrote:
    > Moje doświadczenie z kilku lat mówi, że przy około 0 st warto zmniejszyć
    > cyrkulację na minimum, co WYRAŹNIE poprawia wilgotność powietrza.
    > Praktycznie znikają problemy suchego nosa. Jest komfortowo.

    Od 1-2C na zewnątrz u mnie też chodzi wyłącznie na minimum. Poprawiać,
    poprawia. Co nie znaczy, że do optimum jeszcze brakuje. Zrozumiałem Cię,
    że dopiero przy -15C zmniejszasz obroty.

    A masz grzałki wstępne/wtórne w układzie czy sposób rozmrażania
    wymiennika na zasadzie podciśnienia (zwalnia czerpnia, a przyspiesza
    wyrzutnia)? Ja póki co nie zakładałem żadnej nagrzewnicy, ale przy
    aktualnej temperaturze mam mieszane uczucia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2021-01-17 22:26:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.01.2021 21:46, nadir wrote:
    > Podasz model?

    EcoHeat Complex 11 S10 -
    http://www.tweetop.pl/system-tweetop-home/pompy-ciep
    la-tweetop/ecoheat-complex/

    Ale wyjaśniam od razu, że to jest dokładnie chińczyk z naklejką
    "dystrybutora" i spolonizowanym menu (oczywiście ).

    > Jaki masz duży zbiornik i jakie utrzymujesz w nim temperatury przy
    > obecnych warunkach?

    Zbiornik czego CO? Ta pompa to split i nie mam jakiegoś zbiornika
    buforowego poza sprzęgłem 100L i podłogówką po drugiej stronie.
    Aktualnie przy -17,4C, sprężarka pompuje 31C w podłogę - jeżeli o to
    chodzi co daje te 23C w domu.

    Czytając komentarze użytkowników nt innych popularnych pomp ciepła, mogę
    na pewno stwierdzić że możliwości sterowania są tutaj bogate. Od biedy,
    jest nawet wejście sygnałowe, jeżeli chciałbyś podpiąć swój własny
    sterownik.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2021-01-17 23:47:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 17.01.2021 o 16:23, Myjk napisał:

    > Po 2h
    > grzania leci mi nadal z gruntu 4sC mimo że część dobiegów i studzienka na
    > wierzchu.

    A potem zdziwko, że w Madrycie śnieg pada. Jak ma nie padać,
    kiedy tymi pompami ziębią Ziemię? A czarne złoto na hałdach
    leży i na 13-tą, 14-tą pensję, barbórkowe, tornistrowe, nagrody
    i deputaty to skąd ma nasz kochany rząd brać? Z pompy? Byś się
    wstydził...

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 15. Data: 2021-01-18 00:01:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > wyrzutnia)? Ja póki co nie zakładałem żadnej nagrzewnicy, ale przy
    > aktualnej temperaturze mam mieszane uczucia.

    Nie mam pojęcia, co u mnie się dzieje w środku. Kupiłem Rekuperator
    Vissmanna, który jest klonem Brinka z tym, że nie ma panelu sterowania,
    który trzeba dokupić za tysiaka. Nie dokupiłem, bo się wkurzyłem więc
    nie mam kompletu danych.

    --
    MN

  • 16. Data: 2021-01-18 07:40:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.01.2021 21:36, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ja mam 11kW, do -9C modulowała na najniższych obrotach. Aktualnie przy
    > -16C widzę że utrzymuje ciągle modulację w połowie (chodzi non-stop od
    > wczoraj). W domu 22,5-23,0C Ze schematów producenta, wynika że COP w
    > okolic 2,4. Poza uruchomieniem w grudniu 3 lata temu, nie widziałem
    > jeszcze żeby na cele CO włączona była grzałka.

    Aktualnie -19,0C, stała modulacja w 3/4, pobór prądu przez sprężarkę
    7,6A, grzałka się jeszcze nie włączyła, temperatura pompowana w
    podłogówkę 31,5C, w domu cały czas 23,0C. Czyli krzywa temperatury wody
    i temperatury na zewnątrz faktycznie można stwierdzić że spotkałyby się
    w okolicy tych 25C (na zewnątrz).

    Inna sprawa że gdybym miał np. kaloryfery i musiał grzać CO na chociaż
    te 40C, to widać że grzałka już raczej na pewno by chodziła. Tak samo
    gdybym teraz przestał grzać CO np. w celu zagrzania CWU i przerwa była
    by np. kilku godzinna, to pewnie mogłaby się załączyć grzałka przy CO w
    celu "nadgonienia" - takie moje gdybania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2021-01-18 15:31:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale wyjaśniam od razu, że to jest dokładnie chińczyk z naklejką
    > "dystrybutora" i spolonizowanym menu (oczywiście ).

    Dzisiaj to w zasadzie wszystko jest chińczyk.

    > Zbiornik czego CO?

    Nie, chodzi mi o zbiornik CWU.

  • 18. Data: 2021-01-18 15:59:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.01.2021 15:31, nadir wrote:
    > Nie, chodzi mi o zbiornik CWU.

    CWU 300L (brutto), temperaturę cały rok mam ustawioną 45C. Gdy jest 15C
    to od 20C do 45C grzeje się w ~25min, gdy było wczoraj -13C, a dzisiaj
    -8C kiedy był grzany, to ~55-65min.

    Circa 250 * 1,16 * 25 = 7250W potrzebnej energii na grzanie. Przy czym,
    tutaj też jest jakiś algorytm załączania elektrycznego dogrzewacza
    podczas grzania CWU i ten na pewno się załącza (szczególnie w ujemnych
    temperaturach przy końcu nagrzewania).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2021-01-22 22:35:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 18:33:01 +0100, Marcin N

    > Mam pompę powietrzną 7 kW Panasonic. Nic niezwykłego się nie dzieje. W
    > domu mam 23 st. Cały dom to podłogówka. W zeszłym roku za cały sezon
    > zapłaciłem 1000 zł.

    Tyż piknie. :)

    > Ale zmniejszyłem wentylację mechaniczną na minimum - jakieś 50 m3/h.
    > Żeby nie przesuszać powietrza.

    Jaka kubatura? Nie za mało te 50m3?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2021-01-23 11:30:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.01.2021 22:35, Myjk wrote:
    > Jaka kubatura? Nie za mało te 50m3?

    Przy -15C na zewnątrz, nie ma potrzeby takiej wymiany jak w lato.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz