  • 11. Data: 2013-11-15 00:16:04
    Temat: Re: Prośba o opinię nt materiałów do wykonania domu.
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <528541cc$0$2149$65785112@news.neostrada.pl> uzytkownik napisal(a):

> [...]
    > najmniejszego uszczerbku wytrzymują pożar sadzy, a przy tym są odporne
    > na mokre spaliny jakie powstaja podczas palenia w kominkach zwłaszcza z
    > płaszczem wodnym i mokrym drewnem.
    > Ceramiczne kominy Schiedla ponadto bez żadnych przeróbek radza sobie z
    > kotłami gazowymi i olejowymi.
    > Niestety wymagają starannego montażu i przestrzegania zasad zawartych w
    > instruckji montażu, a także wykonani solidnego fundamentu.
    > Nie piszę tego jako osoba, która się tylko naczytała w internewcie. Ja
    > taki komin użytkowałem i nieraz tym kominem leciał kilkumetrowy ogień.

    Podziwiam was..... :(((((

    Jak swiadomi niby ludzie moga robic TAAAAKIE głupoty.....

    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 12. Data: 2013-11-15 00:21:56
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <528541cc$0$2149$65785112@news.neostrada.pl> uzytkownik napisal(a):

    > Kominy nie pękają od temperatury, ale od dużych, gwałtownych skoków
    > temperatury oraz od naprężeń spowodowanych nieporawidłowym montażem.

    to prawda.

> [...]

    Podziwiam was..... :(((((

    Jak swiadomi niby ludzie moga robic TAAAAKIE głupoty.....
    o tak,jakby polać samochód benzyną, podpalic go i
    dziwić sie,że spalony sie został,,,,

    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 13. Data: 2013-11-15 11:52:09
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Z_D" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak swiadomi niby ludzie moga robic TAAAAKIE głupoty.....
    > o tak,jakby polać samochód benzyną, podpalic go i
    > dziwić sie,że spalony sie został,,,,

    Po prostu po kapitalnym remoncie domu, pozostały mi duże ilości drewna
    iglastego oraz drewna z powycinanych drzew owocowych. Starczyło tego na
    dwa sezony grzewcze, a w kotle typowo węglowym z nadmuchem, takie mokre
    drewno spala się tragicznie, bo okropnie smoli.
    To co niby? Miałem wywieźć do lasu, albo zamówić ze 3 czy 4 duże
    kontenery i wywieźć na wysypisko śmieci? :)
    Swoją drogą miałem okazję przetestować Schiedla osobiście i przekonać
    się o jego zaletach :D

  • 14. Data: 2013-11-15 12:39:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2013-11-14 14:03, Pete pisze:
    > Witajcie,
    >
    > ponieważ budowanie trafiło również na mnie, a z tego tematu niewiele
    > wiem, więc proszę Was o ocenę załącznika do umowy na budowę domu i
    > określającego elementy konstrukcji domu.
    >
    > Czy nie ma tam jakiejś miny?
    >
    > Dom parterowy bez poddasza użytkowego, dach skośny.
    >
    > link do dokumentu:
    > http://tinyurl.com/pvpea6l

    I jeszcze jedno.
    Ponieważ okna będą zajmowały dużą część domu (ok. 100m2), to czy
    wymienione parametry okien będą wystarczające?

    --
    Piotr

  • 15. Data: 2013-11-15 15:08:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 11:52:09 +0100, uzytkownik napisał(a):

    > To co niby? Miałem wywieźć do lasu, albo zamówić ze 3 czy 4 duże
    > kontenery i wywieźć na wysypisko śmieci? :)

    Odlozyc do spalenia za rok, a na biezace potrzeby poszukac suchego.
    Sumaryczny wydatek w ciagu 2-3 sezonow pozostalby taki sam.

    Nawiasem drewno owocowek pali sie bdb, tylko musi byc suche.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 16. Data: 2013-11-16 16:03:13
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > elementy konstrukcji domu.
    >
    > Czy nie ma tam jakiejś miny?
    >
    > Dom parterowy bez poddasza użytkowego, dach skośny.

    Rekuperacja najtansza jaka jest na rynku, z tego co wiem to sypie sie na
    maksa.
    Nie ma cen ale np. Viessmann ostatnio zjechal z cenami ostro i na taki dom
    masz firmowke juz za 7-8 tys.
    Ocieplenie generalnie slabe jak na dzisiejsze standarty, zarowno
    stropu/dachu jak i scian.
    Ale to moze byc moje subiektywne odczucie bo siedze w szkieletowce gdzie Uwk
    scian ponizej 0,1 to standart,
    ale 20 cm w strop/dach to porazka.
    Okna tez slabe, nie wiem czy "Aliplast" to literowka czy chinczyk, ale nawet
    z Aluplastu juz przy 3 szybach i duzych oknach 1,0 to absolutne minimum.
    (dla calego okna, bo tu nie podane jak jest liczone)
    Sa dwa wyjscia, albo to strasznie tani dom, albo chca Cie wkrecic.
    Wszystko zalezy za ile to cudo i ile ma m2...
    Najlepiej spytaj jaki standart NF gwarantuja bo mi wyglada ze grubo powyzej
    setki i zima koszta Cie zabija.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 17. Data: 2013-11-16 18:42:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Ale to moze byc moje subiektywne odczucie bo siedze w szkieletowce gdzie
    > Uwk scian ponizej 0,1 to standa

    eeeee, aby nie przesadziłeś? mi wyszło cos 0,13 - jeszcze dwa lata temu było
    u mnie najgrubiej na wsi, a teraz w muratorze juz widze 20cm styro jako
    ocieplenie.
    Za 5lat bedzie sie budowało wyłącznie ze styropianu :-) ),5m wysarczy na
    konstrukcje nosną, tylko akustyka nie wychodzi.

    > ale 20 cm w strop/dach to porazka.

    zgadzam sie

    b.

  • 18. Data: 2013-11-16 19:40:53
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Za 5lat bedzie sie budowało wyłącznie ze styropianu :-) ),5m wysarczy na
    > konstrukcje nosną, tylko akustyka nie wychodzi.

    zobacz u mnie na stronce zakladke technologia
    sciana ma kilka warstw i wychodzi 0,09
    przy 15 cm styro (jest 12) spadnie na 0,088 wiec juz sie robi bezsens
    ekonomiczny
    ale...
    np. holendrzy mi sie upieraja na steico zamiast welny i spano i wychodzi
    ~0,08
    i jest 3 x drozej ale za to EKOLOGICZNIE ;-)
    i nie wazne ze metr parterowki jest po ~8k pln na gotowo bo maja doplaty.

    ot...

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 19. Data: 2013-11-16 20:55:51
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 14 Nov 2013 14:03:52 +0100, Pete napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Chyba standard... Jedna rzecz na pewno bym zmienil - jesli planujesz
    > kominikek, to zamiast Schiedla czy innego kommina z rury ceramicznej
    > kazalbym wymurowac tradycyjny, pancerny komin z szamotu i wzialbym do tego
    > ludzi, ktorzy sie tym zajmuja, nie przypadkowa ekipe.

    jest jeszcze opcja komin firmy lzmo - ja sobie taki sprawilem. Ale komin
    musi być wykoany w technologii izostatycznej, wetdy masz wszystkie zalety
    takeigo komina łącznie z paleniem sadzy.
    Co prada mieszkam dopiero pol roku ale koza juz to przepalila odpowiednio.
    --
    .:Artur:.

  • 20. Data: 2013-11-17 09:59:09
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-16 18:42, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > eeeee, aby nie przesadziłeś? mi wyszło cos 0,13 - jeszcze dwa lata temu
    > było u mnie najgrubiej na wsi, a teraz w muratorze juz widze 20cm styro

    Pamiętam rozmowę jeszcze w 2007r. z wykonawcą docieplenia kamienicy. Do
    0,5m muru było dokładane 14cm styropianu i facet twierdził, że nikt, kto
    buduje dom tyle nie daje. Najwyżej 8cm, chyba, że ktoś chce bardzo
    ciepło to 10cm. :-)

    Podaję to jako anegdotę, czasy się zmieniają, minęło raptem 6lat!

    > Za 5lat bedzie sie budowało wyłącznie ze styropianu :-) ),5m wysarczy na
    > konstrukcje nosną, tylko akustyka nie wychodzi.

    Na razie energia jest tania jak barszcz, dlatego przeliczając na
    oszczędności od pewnego momentu się nie opłaca. Tylko nie wiadomo, jak
    długo utrzymają się tak niskie ceny energii jak mamy teraz. Jeśli
    Chińczycy i Hindusi będą chcieli kupić sobie samochody, to ropy może
    kosztować 2-3 razy tyle co dzisiaj. Razem z ropą pójdą także ceny innych
    nośników energii oraz żywność (do rolnictwa potrzebna jest ropa).

    Ale to tylko dywagacje, bo nie wiadomo, czy to się stanie za 2 lata, czy
    za 10 lat.

    M.