  • 11. Data: 2009-04-20 12:51:07
    Temat: Re: Przedłużanie kabla pod wodą ...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bambuś" <b...@a...com> napisał w wiadomości
    news:gshpnu$kdt$1@news.onet.pl...

    > Zapomniales dopisac - właczasz prąd i jebut! wywalilo korki.
    > Jak już chcesz czyms to zalewac to weż olej jadalny.

    Ale koniecznie z pierwszego tloczenia!!!

  • 12. Data: 2009-04-20 13:00:17
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > spirytus nie przewodzi prądu

    spirytus nie ale denaturat juz tak...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 13. Data: 2009-04-20 13:13:28
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > spirytus nie ale denaturat juz tak...

    ok. ja kiedyś używałem do układu kilkanaście kV
    płynu do rozpałki opartego na spirytusie (kupione w Bricomarche) i działało
    bezbłednie

    samego denaturatu wtedy nie sprawdzałem z uwagi na barwę

  • 14. Data: 2009-04-20 13:16:32
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    > Ale najlepiej - z racji jednorazowości - byloby zamknac w jakiejs
    > puszce zwykłe złącze wtyczkowe.

    Widziałem nie dalej jak dzisiaj ;-)
    taką puszkę plastikową / złączkę z uszczelkami
    do łączenia np. kabli w ogrodzie.
    Myślę, że jak dałbyś szczelnie pasujące wtyczkę-gniazdko
    zewnętrzne do tej puszki, plus jeszcze jakieś zabezpieczenie
    na zewnątrz, to może zadziałać.

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2009-04-20 19:11:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:34:15 +0200, Andrzej S. napisał(a):

    > Niestety, łącze wypada pod wodą. I marzy mi sie jakas
    > hermetyczna puszka, a w niej - jak piszesz - zwykłe wtyczki.
    > pozdro

    Weź puszkę instalacyjną, tylko odpowiednio dużą, w niej wtyczka i gniazdo,
    zalej silikonem, poczekaj dobę, zamknij. Powinna wytrzymać parę godzin pod
    wodą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-04-21 02:10:56
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Ale najlepiej - z racji jednorazowości - byloby zamknac w jakiejs
    > puszce zwykłe złącze wtyczkowe.
    >
    > Prosze o jakiś genialny pomysl
    > --
    > A S
    Genialny to moze nie bedzie ale wyprobowany. Z tym, ze tu mozna bez problemu
    kupic gumowy kit uszczelniajacy. Taki kit byl przed laty produkowany w
    zakladach gumowych w Krakowie, byc moze mozna go nabyc w wiekszych centralach
    elektrycznych? Ma to wyglad i plastycznosc plasteliny, z tym, ze lepi sie do
    wszystkiego. Takim kitem mozesz oblepic gniazdko razem z wtyczka i spoko to
    wytrzyma w wodzie gdyz niejako automatycznie pod cisnieniem wody bedzie sie do
    kabla dociskac. Z tym, ze kabel musi byc idealnie suchy aby ta guma niejako
    galwanicznie sie do niego lepila.
    Ostatnio naprawialem oswietlenie trawnika, kabel poprowadzony w glebie na
    glebokosci 30 cm byl prawdopodobnie przeciety i skorodowany a musialem go
    jakos polaczyc. Wiec polaczylem normalnie wstawiajac krotki odcinek nowego, na
    zakretki, przy czym wczesniej nawloklem na niego przez szyjke, plastykowa 2-
    litrowa butelke po pepsi z odcietym dnem. Po polaczeniu przewodow nasunalem ja
    na te 6 skretek. I te butelke z tym polaczonym wewnatrz kablem wypelnilem
    zwykla pianka i normalnie w tej mokrej glebie zakopalem. Wlascicielowi
    polecilem wlaczenie bezpiecznika nastepnego dnia i sie ucieszyl bo mu zarowki
    sie w ogrodku zaswiecily. I swieca juz z miesiac a byly wiosenne ulewy.
    Moze z tego cos wybierzesz. Tyle, ze to hamerykanskie napiecie 120 V w ogole
    nie "kopie" troche mrowi, tak, ze czy jest w drutach prad, sprawdzam dwoma
    palcami jednej reki.
    Dlatego to pisze, bo nalezy pamietac, ze moc pradu rosnie z kwadratem
    napiecia; 12 x 12 to jest 144 a 24 x 24 to bedzie kolo 600, czyli jest okolo 5
    razy niebezpieczniejsze, wiec ostroznosc nie zawadzi. Mnie pieprznelo raz 750
    V stalego, to przez tydzien reka w lokciu ruszac nie moglem:)
    Pzdr.
    Tornad

  • 17. Data: 2009-04-21 06:12:19
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tornad pisze:

> [...]
    > kupic gumowy kit uszczelniajacy. Taki kit byl przed laty produkowany w

    Jakby nie bylo, wszystkie pomysly tak wyświnia wtyczke,
    że bedzie juz nie do uzytku. Zatem utne ja, dosztukuje
    podobnym kablem, zaizoluje termozgrzewalnymi rurkami
    kazda z dwóch żył a potem całośc. Na koniec nasune
    na ranę wężyk gumowy o właściwej średnicy od wina
    i obydwa konce sciagne takimi plastykowymi mykami.

    Jak zakonczy sie odszlamianie studni - postaram sie
    poinformowac po weekendzie.

    dziekuje i pozdro
    --
    A S

  • 18. Data: 2009-04-21 06:49:06
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > i obydwa konce sciagne takimi plastykowymi mykami.

    Jeszcze jedna propozycja - wspomniane wcześniej
    wtyczka/gniazdko zewnętrzne, to w kawałek dętki
    (np. od motoroweru), końce zacisnąć jakimiś opaskami.

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2009-04-21 07:27:19
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jakby nie bylo, wszystkie pomysly tak wyświnia wtyczke,
    > że bedzie juz nie do uzytku.

    opcja ze spirytusem nie ma tej wady

  • 20. Data: 2009-04-21 08:12:58
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    śledzę ten wątek, bo też kiedyś taką "plastykę" musiałem robić i dętka ! to
    jest to !
    Jacek