  • 21. Data: 2020-05-19 18:16:41
    Temat: Re: Przewód "zwykły" a głosnikowy
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > I ta porecznosc wpłynie na basy?

    > Ale porownujmy takie same wyroby czyli przewód linka o takim samym
    > przekroju - jeden ma opis ze głosnikowy, drugi jakis standardowy,
    > elektryczny.

    Ale tego nie opisałeś, wtedy będzie to samo :)

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2020-05-20 14:59:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 11:46, collie pisze:

    > Wiem. Dalej ma na imię Kaźmierz. Kazimierz Staszewski.

    Wzruszyłeś mnie swoją inteligencją i fantasmagorią.

  • 23. Data: 2020-05-20 21:12:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-05-18 o 23:55, Uzytkownik pisze:

    > Akurat występ był na dużej, drewnianej scenie. Przewody miały po 15-20m
    > długości i okazało się, że nie da się grać, bo przewody się sprzęgały
    > akustycznie z nagłośnieniem (efekt mikrofonowania).

    Czy to były przewody głośnikowe czy raczej mikrofonowe?
    Bo to mogę sobie wyobrazić.

  • 24. Data: 2020-05-28 22:23:13
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-05-2020 o 22:00, Budzik pisze:
    > Hej
    > Pewnie głupie pytanie ale czy przewody głosnikowe to sa normalne przeowdy
    > elektryczne tyle ze opisane jako głosnikowe?
    > Wydawałoby sie ze miedz to miedz ale w takim razie po co produkowac
    > specjalny towar opisany jako głosnikowy zamiast sprzedawać normalny
    > przewód do tego celu?

    Różnią się izolacją. Przewody elektryczne muszą wytrzymać napięcie
    sieciowe. Głośnikowe do audio domowego nie mają takich wymagań.

    yabba

  • 25. Data: 2020-05-28 22:28:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.05.2020 22:23, yabba wrote:
    > Różnią się izolacją. Przewody elektryczne muszą wytrzymać napięcie
    > sieciowe. Głośnikowe do audio domowego nie mają takich wymagań.
    >

    > yabba

    Muszą być z drobnej linki i czym czystsza miedź tym lepiej i czym
    drobniejsza linka tym jeszcze lepiej.

  • 26. Data: 2020-05-29 09:29:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 May 2020 22:28:54 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Muszą być z drobnej linki i czym czystsza miedź tym lepiej i czym
    > drobniejsza linka tym jeszcze lepiej.

    Czemu linka, drut nie lepszy? Linka może "trzeszczeć" wiązkami,
    krótkofalowcy wiedzą o co chodzi ;)

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-05-29 10:30:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-29 o 09:29, Marek pisze:

    > Czemu linka, drut nie lepszy? Linka może "trzeszczeć" wiązkami,
    > krótkofalowcy wiedzą o co chodzi ;)

    jakaś tam naskórkowość prądu wysokiej częstotliwości powoduje, że masz
    większą gęstość prądu przy powierzchni niż wewnątrz. Powyżej kilku
    kiloherców zaczyna mieć jakieś tam znaczenie (przy 20KHz prąd wnika na
    około połowę średnicy), a w lince 2,5mm2 złożonej z np. 50 drucików masz
    sumaryczną powierzchnię "naskórka" większą niż w pojedynczym drucie 2,5mm2.

    także sens jest.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2020-05-29 10:39:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez napisał:

> [...]
    > sumaryczną powierzchnię "naskórka" większą niż w pojedynczym drucie 2,5mm2.

    Jest różnica między linką a licą. Lica ma przewody izolowane (emaliowane),
    linka nie. W lince naskórki się nie sumują.

    > także sens jest.

    Taki sobie.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-05-29 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Różnią się izolacją. Przewody elektryczne muszą wytrzymać napięcie
    > sieciowe. Głośnikowe do audio domowego nie mają takich wymagań.

    CZy przy samochodowym pradzie stałym 12V ma to znaczenie czy tylko przy
    zwykłym 230V?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 30. Data: 2020-05-29 13:15:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > sumaryczną powierzchnię "naskórka" większą niż w pojedynczym drucie 2,5mm2.

    To już rozumiem że takie kable muszą być droższe ale dlaczego pomiędzy tymi kablami
    są tak duże różnice? Tego jeszcze nie ogarniam.
    K.