    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o koszty podpiwniczenia
    Date: Tue, 10 Nov 2009 22:23:02 +0100

    From: "MK" <x...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sent: Tuesday, November 10, 2009 8:53 PM

    > Sprawdz co masz w planie zagospodarowania przestrzennego. Budowanie w
    > granicy dzialki nie jest zabronione. Kiedys trzeba bylo miec zgode
    > sasiada.
    > Teraz teoretycznie nie jest potrzebna ale u mnie w starostwie powiedzieli
    > ze
    > jesli sasiedzie sie popisza na papierach to daja zgode inaczej odmowe ...
    Architekt z którym rozmawiałem powiedział, że jeśli chodzi o
    zagospodarowanie przestrzenne - to zgodzą się na wszystko. Choćby od granicy
    do granicy. Po prostu dostanę ogólne warunki typu "nie bliżej niż 1,5 m od
    granicy, nie bliżej niż x metrów od drogi, nie wyżej niż 11m" itp. Tylko
    potem wybiorę projekt, który pójdzie do zatwierdzenia i przepadnie, bo "jest
    niezgodny z prawem budowlanym" - 3/4 m od granicy i koniec dyskusji.
    Znajomu budował się w sąsiedniej gminie (pod Częstochową) i już dom
    postawił. Wszystkie terminy typu "do 3 miesięcy" trwały dwa-trzy tygodnie.
    Po prostu nikt nie rzucał kłód pod nogi. U nas podobno wszystko się
    przeciąga maksymalnie :( Zresztą niech za przykład posłuży budowa garażu w
    dzielnicy w której bym się budował - ze względu na "walory przyrodnicze"
    zgoda na budowę zapadła dopiero w Katowicach - u nas nikt nie chciał jej
    wydać...

    > A koszt to zalezy od lokalnych cen i technologii. terenu na jakim jest
    > dzialka, rodzaju gruntu. co zrobisz z nadmiarem ziemi - moze ktos ja
    > wziasc
    > a moze trzeba bedzie zaplacic za kazdy 1m3;) W jakiej technologi bedzie
    > strop, ile ta piwnica bedzie w ziemi a ile na powierzchni, czym to
    > bedziesz
    > wykanczal itp itd. Jak podasz te informacje to ktos bardziej obeznany
    > pewnie poda ci dokladniesze ceny ...
    Ha, teren jest krzywy, grunt to sam nie wiem, ziemię wywalę w dół na tej
    samej działce (trochę by się zniwelowała), nad ziemią całkowicie dwie z
    trzech ścian (bo wjazd do garażu z jednej strony a drzwi do kotłowni z
    drugiej) i co najmniej połowa z trzeciej, najdłuższej. Technologia najtańsza
    z możliwych (sam nie wiem z czego to się robi), wykończenie od środka - tynk
    ;)

    > Ale wydaje mi sie ze min 20kPLN
    No to już konkret jakiś jest.

    Dzięki