  • 61. Data: 2017-11-23 15:46:10
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.11.2017 21:11, Myjk wrote:

    > Same ogniwa mi nie podtrzymają w pracy komputera w burzowy dzień, nie
    > zaislą też PC w zimie, ani nie utrzymają w nocy pracy WM. Aby to spełniło
    > moje założenia, trzeba do tego kupić znowu jakieś akumulatory...

    W burzowy dzień nalelży wyłączyć elektronikę z prądum a nie zasilać z
    osobnego źródła.

  • 62. Data: 2017-11-23 18:38:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Myślałem i o tym, ale obawiam się jakości kontroli ładowania i
    > rozładowania. Co z tego że taniej kupię falownik i akumulatory, skoro za
    > 2-3 lata baterie będą się nadawać do śmieci. Tesla pokazała, na przykładzie
    > samochodów, że dobrze ten element opanowała i raczej nie bez przyczyny daje
    > 10 lat gwarancji.

    nie. Jeśli chciałbyś skorzystac z rady kolegi, to wystarczy Ci duuuży
    ups, coś w rodzaju apc1500. podłączasz dwa akumulatory i koniec. masz
    zabezpieczenie kilowata energii z zapasem, za okolice 500zł. Jeśli
    zapragniesz, do akumulatorów podłączasz panele słoneczne. JAk długo
    pożyją akumulatory? napewno dłuzej niż w samochodach, bo nie będą
    rozładowywane dużym prądem, byle byś ich nie posostawiał rozładowanych.
    No i słowo o Tesli i gwarancji. Gwarancja jest pewnym, dobrowolnym
    zobowiązaniem. Producent może, nie musi, _COŚ_ zagwarantować. i dopiero
    wtedy musi wobec klienta dotrzymać zobowiązania. A czy gdzieś czytałeś
    że tesla gwarantuje że po 9 i pół roku, akumulatory będą działały jak
    _nowe_? Dlaczego nie 20 lat? Albo 50? W jedenastym roku jest zaplanowana
    samodestrukcja? JA myślę że po 10 latach one jeszcze będą działały, ale
    tak na 30% możliwości nowych

    ToMasz

  • 63. Data: 2017-11-23 19:31:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popatrz na ceny akumulatorow trakcyjnych bo tylko takie nadaja sie do pracy w
    zasilaniu awaryjnym. Kiedys liczylem. Gdybym chcial ladowac akumulator w taniej
    taryfie zeby zarowka setka swiecila z niego w drogiej to nie ma szansy zeby wyjsc na
    zero. Czas amortyzacji 10 lat a akumulator trakcyjny na jakies poltora tysiaca cykli
    jest po przewidziany.

  • 64. Data: 2017-11-24 08:26:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    zero. Czas amortyzacji 10 lat a akumulator trakcyjny na jakies poltora tysiaca cykli

    teraz już wiemy że gość nie liczy że mu się to będzie opłacać, poprostu
    chce mieć zabezpieczenie. może je mieć za kilkaset złotych, może za
    kilkaset tysięcy. prąd wychodzący będzie taki sam.
    Z akumulatorami - masz racje. ale ja czytałem o wielu ludziach, którzy
    właśnie tego upsa (mam go) połączyli z najtańszymi akumultorami wtedy
    99zł z norauto i... wiele lat działa.

    ToMas

  • 65. Data: 2017-11-24 21:34:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 10:03, Myjk pisze:

    > BTW ocieplenie kładłeś samodzielnie? Dostałem parę wycen ostatnio i mi
    > macki opadły, bo za robociznę liczą sobie 100zł od metra elewacji (klejenie
    > styro + siatka z klejem + tynk silikonowy).

    Pytałem ostatnio kolegę budowlańca ile to kosztuje to też tak powiedział,
    więc dostałeś normalną cenę. Ja sam kleiłem i tynkowałem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 66. Data: 2017-11-24 21:39:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 08:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > Z akumulatorami - masz racje. ale ja czytałem o wielu ludziach, którzy
    > właśnie tego upsa (mam go) połączyli z najtańszymi akumultorami wtedy
    Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
    2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
    na amen.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 67. Data: 2017-11-24 22:05:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 24-Nov-17 21:39, Janusz wrote:
    > Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
    > 2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
    > na amen.

    Księgowi, którzy projektowali te akumulatory byliby zachwyceni. A Ty
    narzekasz ...

    Piotrek

  • 68. Data: 2017-11-25 18:49:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 22:05, Piotrek pisze:

    > Księgowi, którzy projektowali te akumulatory byliby zachwyceni.

    No pewnie, bo to dwie rózne fabryki :)
    > A Ty
    > narzekasz ...
    Raczej stwierdzam fakt, trochę ups-ów i aku przez ręce mi przeszło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 69. Data: 2017-11-25 19:18:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 24 Nov 2017 21:34:31 +0100, Janusz

    > Pytałem ostatnio kolegę budowlańca ile to kosztuje to też tak powiedział,
    > więc dostałeś normalną cenę. Ja sam kleiłem i tynkowałem.

    Ale inwestorzy się też chwalą kwotami 50-60zł/m2.
    Także da się taniej, pytanie czy znacznie gorzej. :P

    Ja się cały czas zastanawiam czy tego samemu nie zrobić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2017-11-25 19:37:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 24 Nov 2017 21:39:21 +0100, Janusz

    > Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
    > 2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
    > na amen.

    Mocno były eksploatowane? W sensie conajmniej raz w tygodniu szło
    rozładowanie poniżej połowy pojemności? Ile razy schodziły do "zera"?

    Z tego co widzę same akumulatory kosztowały prawie 5 tys. za 3,7kWh. Więc
    te 20 tys. zł za TPW2 z 14kWh nie wychodzi tak dramatycznie dużo
    uwzględniając gwarancję na 10 lat pracy bez ograniczeń cykli ładowania (i
    zintegrowaną przetwornicę).

    Akumulatory w autach Tesli pokazują spadek pojemności około 1% per 1000
    cykli -- ale to w samochodach, gdzie raczej gorsze warunki mają.

    --
    Pozdor
    Myjk