  • 71. Data: 2017-11-25 19:53:00
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 19:19:26 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 24 Nov 2017 21:34:31 +0100, Janusz

    > Ale inwestorzy się też chwalą kwotami 50-60zł/m2.
    > Także da się taniej, pytanie czy znacznie gorzej. :P
    >
    > Ja się cały czas zastanawiam czy tego samemu nie zrobić.

    kleic, siatke z klejem mozna samemu - ale tynk musza fachowcy którzy potrafią, musi
    wyjsc przyzwoita struktura.

    b.

  • 72. Data: 2017-11-25 19:58:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Nov 2017 10:53:00 -0800 (PST), Budyń

    > kleic, siatke z klejem mozna samemu - ale tynk musza fachowcy którzy
    > potrafią, musi wyjsc przyzwoita struktura.

    Naturalnie miałem na myśli tylko klejenie i zaciaganie siatki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2017-11-26 22:04:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 19:37, Myjk pisze:
    > Fri, 24 Nov 2017 21:39:21 +0100, Janusz

    > Mocno były eksploatowane? W sensie conajmniej raz w tygodniu szło
    > rozładowanie poniżej połowy pojemności? Ile razy schodziły do "zera"?
    No był po parę lat temu mi dość często prąd padał, a kilka razy poszły
    do zera,
    w sumie chyba 8 lat wytrzymały co jest dobrym wynikiem, w robocie po 5-6
    latach wymienialiśmy.

    > Z tego co widzę same akumulatory kosztowały prawie 5 tys. za 3,7kWh. Więc
    To teraz, ja je okazyjnie na allegro kupiłem chyba w 2007 po 150zł/szt,
    dwa lata poleżały, ale je doładowywałem, a potem jak już zamieszkałem to
    kupiłem ups-a i je podłączyłem na stałe.
    > te 20 tys. zł za TPW2 z 14kWh nie wychodzi tak dramatycznie dużo
    > uwzględniając gwarancję na 10 lat pracy bez ograniczeń cykli ładowania (i
    > zintegrowaną przetwornicę).
    Wg mnie sporo.

    > Akumulatory w autach Tesli pokazują spadek pojemności około 1% per 1000
    > cykli -- ale to w samochodach, gdzie raczej gorsze warunki mają.
    Zależy jak jest ustawione ładowanie i do ile je rozładujesz, dobijanie
    do 100% naładowania
    akumulatorom szkodzi, podobnie jak rozładowanie aż do odcięcia przez
    zabezpieczenia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 74. Data: 2017-11-26 22:06:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 19:58, Myjk pisze:
    > Sat, 25 Nov 2017 10:53:00 -0800 (PST), Budyń

    > Naturalnie miałem na myśli tylko klejenie i zaciaganie siatki.

    Ale za tynk skasują Cię jak za całość bo inaczej nie opłaca im się
    rozkładać rusztowania.
    Jak już to przyklej sobie styropian, a resztę brudnej roboty im zostaw,
    będzie
    ci łatwiej znaleźć ekipę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 75. Data: 2017-11-26 22:08:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 19:18, Myjk pisze:
    > Fri, 24 Nov 2017 21:34:31 +0100, Janusz

    > Ale inwestorzy się też chwalą kwotami 50-60zł/m2.
    Może w Polsce B, ja mieszkam w A i kolega mówił że ma tyle roboty że
    odmawia,
    nie ma ludzi do roboty.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 76. Data: 2017-11-26 23:22:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Może w Polsce B, ja mieszkam w A i kolega mówił że ma tyle roboty że
    > odmawia,
    > nie ma ludzi do roboty.

    Ostatnio ocieplałem, wyszło 115/m2 na gotowo z materiałami. 10cm
    Austrothermu na pianie z tynkiem silikonowym Kabe. Trochę kucia przy
    oknach, nowe parapety, 2 kolory tynku.

    Czekałem rok na ekipę, a i tak zaproponowali żeby przesunąć na kolejny,
    więc robotę mają jak widać.

    Irek.N.

  • 77. Data: 2017-11-27 15:27:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Nov 2017 22:04:10 +0100, Janusz

    > No był po parę lat temu mi dość często prąd padał, a kilka razy poszły do
    > zera, w sumie chyba 8 lat wytrzymały co jest dobrym wynikiem, w robocie
    > po 5-6 latach wymienialiśmy.

    Z tego powodu nie widzę takiej konfiguracji do pracy cyklicznej (jak
    opisałem wcześniej), bo takie akumulatory padną jeszcze szybciej niż tylko
    przy pracy na czas ew. podtrzymania jak prądu zabraknie.

    > Wg mnie sporo.

    Jak się kupi akumulatory za 1/4 ceny, to sporo. Ale mnie się takie okazje
    jakoś nie zdarzają. ;P

    > Zależy jak jest ustawione ładowanie i do ile je rozładujesz, dobijanie do
    > 100% naładowania akumulatorom szkodzi, podobnie jak rozładowanie aż do
    > odcięcia przez zabezpieczenia.

    Dlatego się odnoszę do samochodów Tesli, bo tam widać cokolwiek lepiej to
    opanowali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 78. Data: 2017-11-27 15:30:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Nov 2017 22:06:36 +0100, Janusz

    > Ale za tynk skasują Cię jak za całość bo inaczej nie opłaca im się
    > rozkładać rusztowania.
    > Jak już to przyklej sobie styropian, a resztę brudnej roboty im zostaw,
    > będzie ci łatwiej znaleźć ekipę.

    Ale ja chcę szaraka kłaść, a tego ponoć nie można zostawiać na słońcu zbyt
    długo. Mnie natomiast będzie potrzeba pewnie z miesiąc na zrobienie
    całości, jak nie więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2017-11-27 21:55:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 15:27, Myjk pisze:
> [...]
    > jakoś nie zdarzają. ;P

    > Dlatego się odnoszę do samochodów Tesli, bo tam widać cokolwiek lepiej to

    Nie wiem jak jest w tesli ale wiem jak było w laptopach, przeładowanie
    baterii bo laptop cały czas podłączony do gniazdka, i przegrzanie od
    ładowania i otoczenia powodują że średnio do roku takie akumlatory
    wytrzymują. Co ciekawe w komórkach gdzie cały czas pracują w cyklach
    ładowanie/rozładowanie potrafią wytrzymać kilka lat.
    Z tego wniosek że przeładowywanie, temperatura i trzymanie ciągle pod
    napięciem im najbardziej szkodzi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 80. Data: 2017-11-27 21:58:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 15:30, Myjk pisze:
    > Sun, 26 Nov 2017 22:06:36 +0100, Janusz

    > Ale ja chcę szaraka kłaść, a tego ponoć nie można zostawiać na słońcu zbyt
    > długo. Mnie natomiast będzie potrzeba pewnie z miesiąc na zrobienie
    > całości, jak nie więcej.

    czy ja wiem, i tak będą szlifować złączenia, szlifną lekko płytę i
    będzie, mój styropian
    też czekał dwa lata aż się zabiorę za klej i siatkę, przeszlifowałem go
    i trzyma, a wiatry
    mam dość mocne.
    --
    Pozdr