  • 11. Data: 2020-05-04 19:49:25
    Temat: Re: Radzimy sobie
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 18:42, Marek pisze:

    > Korzystałem z zwolnienia ZUS, złożyłem wniosek o pożyczkę w pup oraz
    > wkrótce składam wniosek z tarczy. Co chcesz wiedzieć?

    Z jakiego tytułu? I Korzystałeś czy skorzystałeś?
    Bo wniosek to ja też złożyłem, ale trudno to nazwać na razie
    korzystaniem ze zwolnienia.

  • 12. Data: 2020-05-05 00:11:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 May 2020 19:49:25 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Z jakiego tytułu? I Korzystałeś czy skorzystałeś?

    Ale o który wniosek konkretnie pytasz?

    > Bo wniosek to ja też złożyłem, ale trudno to nazwać na razie
    > korzystaniem ze zwolnienia.

    Pytasz tylko o zwolnienie ZUS?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-05-05 00:36:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kadar, co to jest MŚP?

    Małe Średnie Przedsiębiorstwa. O więcej nie pytaj bo będę musiał brzydko się wyrażać.

    > Jadzia Emilewicz jest tak przekonywująca, że grzechem jest wątpić w pomoc państwową
    dla małych i dużych przedsiębiorców.
    > Jeśli są wątpiący i krytykujący to nie są ludzie, to wilki, mówiąc klasykiem.

    Nie znam Jadzi. Ale nie od dzisiaj każdy mały przedsiębiorca jakoś jadzie.
    K.
    Stay home

  • 14. Data: 2020-05-05 08:56:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-05 o 00:11, Marek pisze:

    > Ale o który wniosek konkretnie pytasz?

    Pytam konkretnie o ten, z którego skorzystałeś,
    bo piszesz, że korzystałeś ze zwolnienia.
    Rozumiem, że dostałeś decyzję o umorzeniu albo w inny sposób
    sfinansowano Ci te składki.
    Napisz konkretnie jak wyglądała ta pomoc i na podstawie jakiego przepisu.

    > Pytasz tylko o zwolnienie ZUS?

    Tu akurat tak, ale chodzi mi bardziej
    o informacje na temat konkretnej pomocy udzielonej
    przedsiębiorcom. Udzielonej a nie "rząd planuje".

  • 15. Data: 2020-05-05 19:01:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Przez pewien czas słuchałem wiadomości z Polski i ciągle słyszałem co będzie i jak to
    będzie dobrze. Zacząłem porównywać z wiadomościami z innych krajów, Anglii, Niemiec i
    oczywiście Hiszpanii. To dziwne ale wszędzie mówiono co zrobili. Nie co zrobią ale co
    zrobili. A wszelkie wsparcie i pieniądze rzeczywiście szły szybko. Nawet tu w
    Hiszpanii co jak na powszechną opinię o ospałości Hiszpanów to wyczyn.
    K.
    Stay strong

  • 16. Data: 2020-05-05 21:53:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 May 2020 08:56:30 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Pytam konkretnie o ten, z którego skorzystałeś,
    > bo piszesz, że korzystałeś ze zwolnienia.
    > Rozumiem, że dostałeś decyzję o umorzeniu albo w inny sposób
    > sfinansowano Ci te składki.

    Nie, po prostu nie zapłaciłem w kwietniu składki za marzec. Mam
    przygotowany wniosek o umorzenie, który należy złożyć do 30 czerwca.
    Do 30.06 ZUS wstrzymał dochodzenie należnych składek za okresy 03-05
    a po tym terminie będzie rozpatrywał te wnioski i umarzał (jeśli nie
    będzie zastrzeżeń).
    Zgodnie z zasadą niechch (czyt. "nie-cha-cha") najprawdopodobniej w
    następnych okresach jzapłacę składkę, stąd tylko marzec sobie
    odpuszczę.

    > Tu akurat tak, ale chodzi mi bardziej
    > o informacje na temat konkretnej pomocy udzielonej
    > przedsiębiorcom. Udzielonej a nie "rząd planuje".

    No te wszystkie 3 które wymieniłem są uruchomione i można z nich
    korzystać, z tym, że wniosek o pożyczkę 5k z pup można było składać
    chyba do wczoraj tylko.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-05-06 18:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > z tym, że wniosek o pożyczkę 5k z pup można było składać
    > chyba do wczoraj tylko.

    a skad takie ograniczenie?
    Tu nic nie pisza:
    https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-niskooprocen
    towanej-pozyczki-dla-
    mikroprzedsiebiorcow-ze-srodkow-funduszu-pracy

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 18. Data: 2020-05-06 18:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik adam a...@a...pl ...

    > Samozatrudnieni muszą wykazać się spadkiem przychodów (!!)

    ? A nie tylko wykazac ze zarabiaja mniej niz 15500 miesiecznie netto?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 19. Data: 2020-05-06 18:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ja złożyłem najpierw odroczenie, i to zaakceptowali, a chwilę
    > później rzucili zwolnienie. Też złożyłem, i tego jeszcze nie
    > zaakceptowali. Też nie płacę, aczkolwiek się okazało, nie wiem jak,
    > że miałem nadpłatę 3k. :P Ciekawe czy mnie zaczardżują za 2 miechy
    > czy jednak odroczą. :>

    Składaj wniosek o zwrot nadpłaty zanim złozysz kolejna deklaracje.
    Bo podobno defaultowo nadpłata idzie w deklaracje marzec maj pomimo
    zwolnienia "tarczowego".

    Taka kara dla nadgorliwych. Lepiej było niepłacic w terminie a gratisowo
    kredytowac panstwo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 20. Data: 2020-05-06 20:57:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 06 May 2020 16:59:37 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote: