  • 21. Data: 2020-05-06 20:59:05
    Temat: Re: Radzimy sobie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 06 May 2020 16:59:37 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > ? A nie tylko wykazac ze zarabiaja mniej niz 15500 miesiecznie
    > netto?

    Jak nie mają pracowników.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-05-06 22:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Jak nie mają pracowników.

    Tak to juz jest ze samozatrudnieni = brak pracowników.

    Jeżeli ktos ma 1-9 pracowników to tez nie musi wykazywac spadku
    obrotów... Tyle ze nie ma limitu przychodów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 22. Data: 2020-05-06 22:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Zasłyszane w maglu, nie weryfikowałem.

    Uprasza sie o nie straszenie ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 24. Data: 2020-05-06 23:55:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 06 May 2020 20:59:37 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Tak to juz jest ze samozatrudnieni = brak pracowników.

    Dlaczego? Może być jednocześnie samozatrudnionym w firmie, która woli
    faktury i jednocześnie może mieć pracowników do innych robót.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-05-07 06:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Dlaczego? Może być jednocześnie samozatrudnionym w firmie, która woli
    > faktury i jednocześnie może mieć pracowników do innych robót.

    Ja wiem ze dzis definicja miesza sie z definicja i w jednym wyjasnieniu
    pracownik to ten co ma umowe o prace, zlecenie etc a dwa akapity dalej
    pracownik = umowa o prace ale ja to rozumiem tak ze SAMOZATRUDNIONY to
    ktos kto prowadzi taka niby DG w której pracuje sam.
    I chyba wyjasnienia dotyczace tarcz dokładnie tak to traktuja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 26. Data: 2020-05-07 11:23:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 07 May 2020 04:59:35 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > ktos kto prowadzi taka niby DG w której pracuje sam.
    > I chyba wyjasnienia dotyczace tarcz dokładnie tak to traktuja.

    Nie można być częściowo w ciąży. Albo się prowadzi DG albo nie. Nie
    ma czegoś takiego jak na niby DG (pomijamy słupa bo to specyficzny
    przypadek), wprowadzanie nowomowy typu "samozatrudiony" czy "umowy
    śmieciowe" to krecia robota malkontentów, którzy nie radzą sobie na
    DG i woleliby bumelować na socjalistycznym etacie.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-05-07 11:28:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 maja 2020 11:23:25 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > śmieciowe" to krecia robota malkontentów, którzy nie radzą sobie na
    > DG i woleliby bumelować na socjalistycznym etacie.

    nie pitol, to sztuczne "samozatrudnienie" to zwykła reakcja obywatela który korzysta
    z dostępnych możliwości prawnych by ograniczyć podatkowe skutki tego ze w ogóle
    pracuje.

    b.

  • 28. Data: 2020-05-07 11:54:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 May 2020 02:28:40 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > nie pitol, to sztuczne "samozatrudnienie" to zwykła reakcja
    > obywatela
    > który korzysta z dostępnych możliwości prawnych by ogra
    > niczyć podatkowe skutki tego ze w ogóle pracuje.

    A to "samozatrudnienie" to jakaś kara i jest zmuszany? Oczywiście że
    nie.
    Przecież pracując na etacie ma same plusy, nie ponosi
    odpowiedzialności ,, nie ponosi ryzyka gospodarczego, nie odpowiada
    całym majątkiem, nie musi formalnie rozliczać podatków ani składek
    zus bo pracodawca robi to za niego, nie musi martwić się o urlop bo
    prawo to określa. Nie musi martwić się, że zostanie na zbity pysk
    wywalony bo może dostać nawet 3 miesięcznie wypowiedzenie
    (przypominam, że w USA pracownik ma 15min na opuszczenie stanowiska
    pracy po poinformowaniu go że jest zwolniony).
    Więc sam nie pitol jacy to bidni i poszkodowani ci "zmuszani" do
    "samozatrudnienia".

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-05-07 11:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    > śmieciowe" to krecia robota malkontentów, którzy nie radzą sobie na
    > DG i woleliby bumelować na socjalistycznym etacie.

    Mozesz sie obrazac, walczyc z tym ale stosujac pewne okreslenia po
    swojemu wprowadzasz zamieszanie i dezinformacje.

    Nawet gov na swoich stronach stosuje pojecie samozatrudnionego jako kogos
    prowadzacego DG ale bez pracowników.

    Natomiast jak ktos juz ma pracowników (czasami stosuje sie pojecie
    ubezpieczonych co nie zawsze musi oznaczac to samo) to wtedy moze
    podlegac pod ta pomoc która kierowana jest dla firm w zaleznosci od
    ilosci pracowników / ubezpieczonych.
    I tu w tarczach jest podział do 9 pracowników, potem 10-49 itd.

    Wczesniej chyba najczesciej było przyjmowane ze pracownik = umowa o
    prace.
    Ubezpieczony = kazdy zgłoszony przez ubezpieczajacego, rowniez jakies UZ
    itp.

    Ale tu tarcza wprowadza juz takie zamieszanie ze co akapit to inaczej
    wiec nie podejmuje sie szczegółowych wyjasnien.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 30. Data: 2020-05-07 16:21:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 maja 2020 11:54:41 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Więc sam nie pitol jacy to bidni i poszkodowani ci "zmuszani" do
    > "samozatrudnienia".

    w którym miejscu napisałem ze sa biedni i poszkodowani? W żadnym.
    Wiec tej dyskusji daję spokój, szkoda naszego czasu.

    b.