  • Data: 2019-06-26 23:10:51
    Temat: Re: Remont łazienki - kilka pytań
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.06.2019 o 00:41, KIKI pisze:
    > Ten oszczędzacz energii to zwykłe oszustwo jak tabletki na powiększenie
    > penisa z Allegro.
    > W oszczędzaczu jest kondensator, który nic nie poprawi, a tylko pogorszy.
    Ja tu widzę problem w tym, że elektroniczne mierniki nie radzą sobie z
    przebiegami niesinusoidalnymi. Klient płaci za moc czynną - tak ma
    przynajmniej w umowie. Licznik z tarczą mierzył moc czynną według
    wartości skutecznej (teraz się to nazywa True RMS). Elektroniczne mierzą
    nie wiadomo co i stąd problemy.
    Mam mały woltomierz cyfrowy, który po podłączeniu do ściemniacza
    (regulacja fazowa) pokazuje 230 V przy nastawieniu na 100% mocy, a jak
    się moc zmniejsza, to woltomierz pokazuje coraz więcej. Przy nastawieniu
    mocy na ok 20% potrafi pokazać ponad 500 V.
    Jak podobna elektronika siedzi w środku "nowoczesnych" liczników, to ja
    dziękuję.
    Jacek