  • 31. Data: 2019-10-21 00:27:03
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nadir pisze tak:

    > Ale w czym przeszkadzają zaparowane od zewnątrz okna w
    > domu/mieszkaniu?

    Klaustrofobia ;) W domu nie widać przedpola ostrzału. W mieszkaniu
    na 5 piętrze to może bym przełknął. Wybraź sobie wstajesz rano i musisz
    otwierać okno żeby obczaić pogodę.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 32. Data: 2019-10-21 06:57:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 23:47, SpiskowyMocny pisze:
> [...]
    > rosy i braku widoczności przez okno.
    > Chyba masz w tych oknach, lub okolicach szpary wentylacyjne i wentylacja
    > działa na odwrót, czyli zamiast tamtędy wwiewać, to wywiewa i para
    > skrapla się na zimnej szybie na zewnątrz.
    > Swoja drogą te szyby zespolone są fajne, bo są cieplejsze niż mur z
    > betonu komórkowego, ale mają pewną wadę, bo swoją izolacyjność
    > zawdzięczają gazom zamkniętym uszczelką między taflami szyb, tylko ta
    > uszczelka ma swoją trwałość, gdy zacznie przepuszczać, to gaz szlachetny
    > ucieknie i potrójne szyby staną się tak samo zimne jak pojedyncze.

    Co zdanie - to półprawda. Jak zwykle...
    Twoja rozszczelniona uszczelka musiałaby solidnie dmuchać, żeby CAŁE
    okno zaparowało. Gdyby ona była winna - to zaparowany miałbyś mały
    kawałek przy tej uszczelce.

    Szyby są cieplejsze niż mur? Mam dobre 3 szybowe okna, ale mur ma i tak
    10x lepszą izolacyjność od tych szyb. Dobre okno zapewnia współczynnik
    izolacyjności na poziomie 1.0 - 0.7. Dobra ściana zapewnia poniżej 0.15.

    Ten gaz szlachetny to o ile jest lepszy od zwykłego powietrza?
    Sprawdzałeś? Bo powietrze jest znakomitym izolatorem.

    --
    MN

  • 33. Data: 2019-10-21 08:43:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Co zdanie - to półprawda. Jak zwykle...
    [...]
    > Szyby są cieplejsze niż mur? Mam dobre 3 szybowe okna, ale mur ma i tak
    > 10x lepszą izolacyjność od tych szyb. Dobre okno zapewnia współczynnik
    > izolacyjności na poziomie 1.0 - 0.7. Dobra ściana zapewnia poniżej 0.15.

    To natowmiast wygląda na dołożenie kolejnej ćwierćprawdy. Całkowita
    izolacyjność przegrody nie przekłada się wprost na temperaturę jej
    zewnętrznej powierzchni.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2019-10-21 08:44:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Klaustrofobia ;) W domu nie widać przedpola ostrzału. W mieszkaniu
    > na 5 piętrze to może bym przełknął. Wybraź sobie wstajesz rano i musisz
    > otwierać okno żeby obczaić pogodę.

    Przecież od razu widać, że wilgotna.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2019-10-21 08:53:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 21, 2019 at 6:57:48 AM UTC+2, Marcin N wrote:

    > Ten gaz szlachetny to o ile jest lepszy od zwykłego powietrza?
    > Sprawdzałeś? Bo powietrze jest znakomitym izolatorem.

    Argon okolo ~1.6x
    Uzywa sie go np. w nurkowaniu, do wypalniania suchych skafandrow, choc wymaga to
    zabrania dodatkowej malej butli (~1-2litry) z reduktorem (standardowo uzywa sie gazu
    z glownej butli, czyli zazwyczaj zwyklego powietrza)

  • 36. Data: 2019-10-21 09:09:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie warto, gdyż po kilku latach ulatnia się, przez silikon którym klejone są ramki.
    Silikon jest w pewnym sensie porowaty, coś jak gęsto splątane spaghetti.

    -----

  • 37. Data: 2019-10-21 09:13:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mogą być cieplejsze na powierzchni zewnętrznej o tyle, o ile ogrzewa je
    promieniowanie podczerwone pochodzące z pomieszczenia.
    Z tym że nowoczesne szyby mają powłoki nieprzepuszczające podczerwieni - i tu jest
    jeden pies pogrzebany, poza liczbą komór (szyb).

    -----

  • 38. Data: 2019-10-21 09:15:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Twoi dziadkowie też tak żyli, tyle że rosa - a czasem i szron - była od wewnątrz
    szyby.

    -----

  • 39. Data: 2019-10-21 09:17:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie i u sąsiadów roszą nawet nie okna, ale szyba będąca elementem balustrady
    okiennej oddalona na zewnątrz okna o ok. 10-15 cm.

  • 40. Data: 2019-10-21 15:44:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-10-21 o 00:27, PiteR pisze:

    > Klaustrofobia ;) W domu nie widać przedpola ostrzału. W mieszkaniu
    > na 5 piętrze to może bym przełknął. Wybraź sobie wstajesz rano i musisz
    > otwierać okno żeby obczaić pogodę.

    Naciągana ta Twoja teoria, w porach roku gdy szyby z zewnątrz parują
    rano jest na ogół jeszcze ciemno i chooja widać żeby obczaić pogodę.