  • 21. Data: 2019-10-20 19:49:00
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Twardy pisze tak:

    > Parowanie szyb od strony zewnętrznej, to okresowe zjawisko
    > fizyczne występujące w porach roku, gdy możliwe staje się, że
    > temperatura powierzchni szyby zewnętrznej jest niższa od
    > temperatury otaczającego powietrza zewnętrznego.

    "Można wręcz powiedzieć, że irytujące zjawisko parowania szyb po
    stronie zewnętrznej jest dowodem potwierdzającym ich należytą, a wręcz
    najwyższą jakość w zakresie przenikalności cieplnej"

    Szok. Nigdy tego nie widziałem. W następnym mieszkaniu poproszę o stare
    nienowoczesne okna ;)

    Pochlastałbym się mając takie atrakcje.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 22. Data: 2019-10-20 20:01:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 19:46 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Nie muszą sobie wyobrażać -- znam dostatecznie wielu takich. W zasadzie
    > codziennie widuję. Trudno by mnie było na taki "dodatek" namówić, nawet
    > gdyby dużo dopłacali. Nie chodzi o "jeździć", tylko o "musieć" -- z tym
    > pierwszym nie mam problemu, wręcz przeciwnie.

    Tak jak napisałem, Ty "nie musisz" i nabijasz się z tych co muszą.
    Auto to narzędzie. Jak masz zrobić 500km latem po autostradzie to
    bezpieczniej (dla Ciebie i innych) będzie jak będziesz siedział w cichym
    aucie z klimatyzacją niż gdy pokonasz ten odcinek z otwartym oknem. To ta
    sama sytuacja gdy masz zburzyć ścianę młotem na drewnianym kiju i takim
    elektrycznym, z amortyzatorami, ochroną dłoni itp. Jak robisz to przez
    naście lat to każda "pierdółka" poprawiająca komfort ma kolosalne
    znaczenie dla zdrowia użytkownika.
    Ale już wiem - Ty nie musisz, Ty lubisz jeździć...

    TG

  • 23. Data: 2019-10-20 20:13:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-10-20 o 19:49, PiteR pisze:

    > Pochlastałbym się mając takie atrakcje.

    Ale w czym przeszkadzają zaparowane od zewnątrz okna w domu/mieszkaniu?

  • 24. Data: 2019-10-20 20:32:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > znaczenie dla zdrowia użytkownika.
    > Ale już wiem - Ty nie musisz, Ty lubisz jeździć...

    Owszem, lubię. Lubię podróże w niemal każdej formie. I w życiu by mi nie
    przyszło do głowy nabijać się z tych, co muszą. Nie przyszło mi też to,
    że ktoś mnie o takie nabijanie posądzi. Lubię latem przejechać choćby
    tysiąc z otwartym oknem -- jakoś nie czuję tego, że sprowadzm w ten sposób
    niebezpoeczeństwo na innych. Ale jeśli ktoś tak dzień w dzień, to rozumiem,
    że ma inny punkt widzenia.

    Jarek

    --
    Kiedy obsługuję młot pneumatyczny
    Wszystkie panie szepczą jaki jestem śliczny

  • 25. Data: 2019-10-20 20:32:31
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-20 o 20:13, nadir pisze:

    > Ale w czym przeszkadzają zaparowane od zewnątrz okna w domu/mieszkaniu?

    Można np nie widzieć jak szawrna sąsiadka do pracy się szykuje ;)

  • 26. Data: 2019-10-20 20:37:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2019 19:49, PiteR wrote:
    > Szok. Nigdy tego nie widziałem. W następnym mieszkaniu poproszę o stare
    > nienowoczesne okna;)
    >
    > Pochlastałbym się mając takie atrakcje.

    Ale na tym polega izolacja cieplna. Stare okna czy dwuszybowe pakiety
    przepuszczają tyle ciepła że masz "podgrzewane szyby" na zewnątrz.
    Ciepłe okna czy grubszy pakiet, sprawia że izolacja działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2019-10-20 20:39:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

> [...]
    > a wręcz najwyższą jakość w zakresie przenikalności cieplnej"
    >
    > Szok. Nigdy tego nie widziałem. W następnym mieszkaniu poproszę

    A mówią, że z Usenetu żaden pożytek... Mnie zawsze zadziwia, jak
    ludzi wierzą w różne wciskane im głupoty. I jak (inni) nie mają
    żadnych skrupułów, by je wciskać i by nie przekazywać wiedzy do
    końca. "Można wręcz powiedzieć, że irytujące zjawisko grzyba na
    ścianie jest dowodem potwierdzającym należytą, a wręcz najwyższą
    jakość w zakresie szczelności okien" -- tek mógł ktoś pisać jakiś
    czas temu, kiedy nastała moda na szczelne okna. Instalowanie bez
    myślenia, czy w tym przypadku się sprawdzą. A potem wynaleziono
    rozszczelniacze...

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2019-10-20 21:02:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale na tym polega izolacja cieplna. Stare okna czy dwuszybowe pakiety
    > przepuszczają tyle ciepła że masz "podgrzewane szyby" na zewnątrz.
    > Ciepłe okna czy grubszy pakiet, sprawia że izolacja działa.

    Jaką funkcję w tej opinii spełnia cudzysłów?

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2019-10-20 23:17:44
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 20 października 2019 03:14:57 UTC-5 użytkownik Tomasz napisał:
    > Mam dom szkieletowy z oknami o potrójnych szybach.
    > Zawsze rano wszystkie okna maja rosę po zewnętrznej stronie
    > tak jak w samochodzie.
    > Po stronie północnej i zachodniej nic nie widać przez szyby
    > prawie do południa.
    > Czy taka rosa to jest normalne, w poprzednim domu nic
    > takiego nie miałem.

    Zawsze?
    Tak znaczy sie 365 porankow w roku?

    Taka sytuacja oznacza po prostu to ze rano okno jest zimniejsze od otoczenia.
    Czyli dobrze jest.
    Starczy poczekac o 9-10 rano juz para sie traci.

    A w zime nie bedzie na tyle wilgoci zeby sie rosilo.
    Dlatego sadze ze przesadzasz. Nie zawsze i nie wszystkie okna tak u ciebie maja.
    Moze wszystkie ale tylko czasem. I w ogolnosci tylko czasem bo w lato raczej nie. Mam
    nieco wrazenie ze trolujesz.

  • 30. Data: 2019-10-20 23:47:53
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Tomasz napisał
> [...]
    > nie widać przez szyby prawie do południa.
    > Czy taka rosa to jest normalne, w poprzednim domu nic takiego nie

    Nie sugeruj się podpowiedziami że rosa jest efektem dobrej izolacji szyby
    zespolonej, bo to kłamstwo.
    Ja mam podobną sytuację w jednym skrzydle okna, po prostu uszczelka jest
    nieszczelna i w pewnych warunkach wilgotne powietrze z pomieszczenia
    wydostaje się na zewnątrz i dmucha prosto na zimną szybę, stąd efekt rosy i
    braku widoczności przez okno.
    Chyba masz w tych oknach, lub okolicach szpary wentylacyjne i wentylacja
    działa na odwrót, czyli zamiast tamtędy wwiewać, to wywiewa i para skrapla
    się na zimnej szybie na zewnątrz.
    Swoja drogą te szyby zespolone są fajne, bo są cieplejsze niż mur z betonu
    komórkowego, ale mają pewną wadę, bo swoją izolacyjność zawdzięczają gazom
    zamkniętym uszczelką między taflami szyb, tylko ta uszczelka ma swoją
    trwałość, gdy zacznie przepuszczać, to gaz szlachetny ucieknie i potrójne
    szyby staną się tak samo zimne jak pojedyncze.