  • 1. Data: 2019-12-16 09:20:21
    Temat: Rurki PEX i złączki. Montaż
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Montuję kawałek instalacji wodnej rurkami PEX i mam kilka pytań:
    Przy cięciu rurki PEX nożycami następuje jej spłaszczenie.
    Tak zdeformowanej rurki nie da się nałożyć na złączkę, ale to jest do
    opanowania przez odpowiednie zgniatanie kombinerkami i przywrócenie
    mniej więcej kołowego przekroju.
    Druga sprawa, to ostra krawędź uciętej rurki, która kaleczy oringi przy
    nakładaniu. Robię więc lekką fazę ostrzem, ale to nie jest takie proste,
    aby wyszło ładnie.
    Czy jest jakiś patent pozwalający uniknąć tych niedogodności?
    Przydałby się jakiś kalibrator wkładany do uciętej rurki i przywracający
    okrągły kształt i robiący fazę.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-12-16 09:46:28
    Temat: Re: Rurki PEX i złączki. Montaż
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-16 o 09:20 +0100, Jacek napisał:
> [...]
    > Druga sprawa, to ostra krawędź uciętej rurki, która kaleczy oringi
    > przy nakładaniu. Robię więc lekką fazę ostrzem, ale to nie jest takie

    Zarówno pierwszy, jak i drugi problem rozwiązuje stosowne narzędzie.
    O takie: https://bit.ly/2Pq0bWk

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-12-16 11:04:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    https://allegro.pl/oferta/kalibrator-rozwiertak-do-r
    ury-pex-16-mm-6715309646

  • 4. Data: 2019-12-16 13:53:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Zarówno pierwszy, jak i drugi problem rozwiązuje stosowne narzędzie.
    > O takie: https://bit.ly/2Pq0bWk
    Dzięki, tego szukałem.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-12-17 23:01:27
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 13:53, Jacek pisze:
    > Dzięki, tego szukałem.
    > Jacek
    jeszcze to do kompletu i wyjdzie ładnie :)

    https://www.castorama.pl/gratownik-do-rur-vorel-dwus
    tronny-6-36-mm-id-31911.html

  • 6. Data: 2019-12-17 23:34:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 23:01, Pilocik pisze:
    > jeszcze to do kompletu i wyjdzie ładnie :)
    >
    > https://www.castorama.pl/gratownik-do-rur-vorel-dwus
    tronny-6-36-mm-id-31911.html

    To jest g...., szkoda kasy.

    Jeżeli już ma być Castorama to najlepszymi są:

    https://www.castorama.pl/kalibrator-z-fazownikiem-do
    -rur-pex-idmar-group-16-mm-id-17351.html

    oraz ten wskazany przez Mateusza Viste
    https://www.castorama.fr/outil-de-calibrage-noyon-th
    iebault-pour-tube-multicouche/3342975153686_CAFR.prd

    Obydwa zarówno kalibrują rurę i ją gratują (fazują) z obydwu stron. Nie
    potrzeba nic więcej.

    Różnica jest tylko taka, że ten kalibrator wskazany przez Mateusza jest
    tanim rozwiązaniem i posiada końcówki do rur 16, 20 oraz 25 lub 26

    Podczas kalibrowania dość niewygodny w użytkowaniu i lubi się złamać w
    trakcie kalibrowania.

    Kalibrator, który ja wskazałem jest dużo lepszej jakości i pracuje się
    nim o wiele wygodniej, ale potrzebne są 3 sztuki do każdego wymiaru
    inny. W sumie wychodzi też drożej.

  • 7. Data: 2019-12-17 23:46:19
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Jeżeli już ma być Castorama to najlepszymi są:

    https://www.castorama.pl/kalibrator-z-fazownikiem-do
    -rur-pex-idmar-group-16-mm-id-17351.html

    To tez jest gowno, po kilku użyciach zaczął się kręcić, popuścil trzpień w uchwycie