  • 21. Data: 2021-10-13 15:12:38
    Temat: Re: Rzutnik mam i ja :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 13 października 2021 o 15:09:08 UTC+2 Collie napisał(a):

    > To jest przykład jak zafiksowani (by nie powiedzieć - fiśnięci)
    > użytkownicy "kina domowego" w gomułkowskim bloku bohatersko pokonują
    > problemy, które sami stworzyli. Kupując projektor miast 75-calowego
    > telewizora.
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Martw sie żeby ci gospodarz na zimę budę ogacił.

  • 22. Data: 2021-10-13 15:15:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-10-13 o 15:03 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Czujniki ciśnienia to dzisiaj nie jest rocket science. Te od
    > względnego są bardzo dokładne, łatwo wykrywa się zmianę wysokości o
    > kilkadziesiąt centymetrów, ale i bezwzględną wysokość można zmierzyć.

    Wszystko się da, ale przecież nie o tym mowa.

    Mateusz

  • 23. Data: 2021-10-13 15:25:10
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 13.10.2021 o 15:12, Zenek Kapelinder napisał:

    > Martw sie żeby ci gospodarz na zimę budę ogacił.

    ????? ?a ???, jak mawiali starocerkiewni Słowianie.
    Bałuciarzu zasrany ty. Na podwórku.

    https://dzienniklodzki.pl/lodz-xxi-wieku-mieszkancy-
    prawie-9-tys-miejskich-lokali-zyja-bez-ubikacji-toal
    ete-mam-u-sasiadki-a-pranie-robie-w-pracy/ar/c1-1477
    1946

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 24. Data: 2021-10-13 15:32:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wszystko się da, ale przecież nie o tym mowa.

    Hełmu podobno nie da się na lewą stronę założyć. Jeśli mowa jest
    o automatycznym sterowaniu chłodzeniem, to obroty wentylatora
    równie łatwo uzależnić od wysokości nad poziomem morza, jak od
    zmierzonej gdzieś temperatury. Ale jeśli mowa jest o czym innnym,
    to nie wiem co powiedzieć.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2021-10-13 15:50:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-10-13 o 15:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Hełmu podobno nie da się na lewą stronę założyć.

    Da się, da się - przecież OP już to zrobił.

    > Jeśli mowa jest o automatycznym sterowaniu chłodzeniem, to obroty
    > wentylatora równie łatwo uzależnić od wysokości nad poziomem morza,
    > jak od zmierzonej gdzieś temperatury.

    Pod warunkiem, że potrafimy rzetelnie zmierzyć obie te wartości.

    > Ale jeśli mowa jest o czym innnym, to nie wiem co powiedzieć.

    Mowa jest o tym, dlaczego Mateuszowy projektor pyta użytkownika o
    wysokość n.p.m. oraz dlaczego wymusza skuteczniejsze chłodzenie przy
    pracy podsufitowej.

    Mateusz

  • 26. Data: 2021-10-13 16:09:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Pod warunkiem, że potrafimy rzetelnie zmierzyć obie te wartości.

    Bardzo rzetelnie nie trzeba, wystarczy oszacować. Ciśnienie łatwiej,
    bo wszędzie jednakie, nie zależy od miejsca umieszczenia czujnika
    i innych takich.

    > Mowa jest o tym, dlaczego Mateuszowy projektor pyta użytkownika
    > o wysokość n.p.m. oraz dlaczego wymusza skuteczniejsze chłodzenie
    > przy pracy podsufitowej.

    Dlaczego wymusza -- to chyba wszyscy rozumieją, bo w nietoperzowej
    pozycji warunki chłodzenia są gorsze. Pozycję pewnie rozpoznaje
    czujnikiem grawitacyjnym, czy jakoś tak. Dlaczego pyta -- bo powyżej
    1500 mnpm też chłodzenie gorsze. Ale nikt nie wpadł na to, że nie
    trzeba pytać, bo tak samo można wykryć.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2021-10-13 16:36:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-10-13 o 16:09 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Dlaczego wymusza -- to chyba wszyscy rozumieją

    Lektura wątku sugeruje, że chyba jednak nie.

    > Pozycję pewnie rozpoznaje czujnikiem grawitacyjnym, czy jakoś tak.

    Śmiem twierdzić, że nie ma takiego czujnika w omawianym projektorze. Bo
    gdyby był, to by się nie pytał głupio o to, czy leży czy wisi.

    > Dlaczego pyta -- bo powyżej 1500 mnpm też chłodzenie gorsze. Ale nikt
    > nie wpadł na to, że nie trzeba pytać, bo tak samo można wykryć.

    Wpaść na to nietrudno, ale pozycja on/off w konfiguracji projektora
    kosztuje niewątpliwie mniej, niż dedykowany czujnik wysokości.

    Mateusz

  • 28. Data: 2021-10-13 18:23:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Lektura wątku sugeruje, że chyba jednak nie.

    Od razu przyznam, że słabo się do tej lektury przyłożyłem.

    > Śmiem twierdzić, że nie ma takiego czujnika w omawianym projektorze.
    > Bo gdyby był, to by się nie pytał głupio o to, czy leży czy wisi.

    Tego też nie doczytałem. Skądeś mi się wzięło, że pyta tylko
    o wysokość. Ale teraz sobie pomyślałem, że akurat to pytanie
    nie jest aż tak głupie -- bo wiąże się również z odwróceniem
    obrazu. To akurat człowiek sobie ustawi, bo nie będzie stawał
    na głowie. Gdyby przełącznik przełączał tylko wiatraczek, to by
    mu się nie chciało. A potem by się dziwił, że coś się spaliło.

    > Wpaść na to nietrudno, ale pozycja on/off w konfiguracji projektora
    > kosztuje niewątpliwie mniej, niż dedykowany czujnik wysokości.

    Może jest, ale do końca pewny nie jestm. UX-designerzy się cenią.
    Za to czujnik ochroni przez zepsuciem i reklamacjami górali, co
    to się nie przyznali, że są góralami lubiącymi ciszę.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2021-10-13 19:44:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2021 18:23, Jarosław Sokołowski wrote:
    > A potem by się dziwił, że coś się spaliło.

    Panowie, przesadzacie w tych domysłach. Przecież to urządzenie ma
    wentylator, a drugim głównym jego zadaniem (zaraz po wyświetlaniu
    obrazu) jest generowanie ciepła z lampy. Producent byłby chyba szaleńcem
    jakby nie uwzględnił chociażby awarii wentylatora, a taka zdarzyć się
    może przecież niezależnie od położenia.

    To urządzenie ma co najmniej dwie lampki które są powiązane z
    temperaturą -
    https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/epson/eh-tw740/i
    nstrukcja?p=150.
    Zaświecenie jednej z nich oznacza "Projector is too hot". Zaświecenie
    drugiej "Projector has overheated and turned off. Leave it turnedoff to
    cool down for 5 minutes.".

    A tak na marginesie. Jakiś czas temu pamiętam wątek w którym ktoś
    planował gdzie będzie miał projektor i że doprowadził już tam instalację
    pod UPS (na wypadek nagłej utraty zasilania, żeby lampa się nie
    spaliła). W instrukcji którą zacytowałem wyżej jest też chociażby taki
    fragment

    "With Epson's Instant Off technology, there is no cool-downperiod so you
    can pack up the projector for transport right away." - potwierdzam, że
    projektor wyłącza się właściwie tak samo jak telewizor - naciskam dwa
    razy przycisk off i gaśnie po sekundzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2021-10-19 19:11:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Haha! 5 tygodni! Dzisiaj...już nie działa :-(

    Diody oznajmiły "problem z lampą".

    Ale żeby niektórzy już się nie zsikali ze szczęścia, to poczekajmy co
    powie serwis. Zadzwoniłem na infolinie Epsona, miły pan o wszystko
    wypytał, poprosił o zapakowanie do pudełka i jutro ma zjawić się kurier
    po paczkę.

    Jak znam życie, to nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Zobaczymy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz