  • Data: 2018-02-19 08:53:39
    Temat: Re: Ściany zelbet vs porotherm
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 13:32:14 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Dzięki. Sprawdze ocieplenie na budowie, choć pewnie będzie jak piszesz. Co do
    żelbetu to robi w tym dombud.

    Jak tam masz jakieś poddasze to sprawdż jak i jaka wełną ocieplają.
    Bo o ile styropian jak kupia najtańszy ale przykleją go jak Budyń prawi i w
    odpowiedniej grubości dadzą to w porównaniu z tym najdroższym(w domyśle najlepszym)
    jakiś dramatycznych róŻnic nie będzie
    A wełnę na poddasze jak dadzą najtańsza to nawet jak ją dobrze ułożą(a jak nie
    przypilnujesz to nie ułożą dobrze) to różnica będzie kolosalna.
    Pomijając nawet współczynniki to ta najtańsza wełna jest jak szmata, oklapnie,
    usiądzie i będzie gówno z izolacji.
    Przyzwoitą wełnę można ciąć prawie jak styro, jest sprężysta i praktycznie sama się
    trzyma na skosach jak na odpowiednią długość docięta i dobrze wpasowana.
    Tej zimy zauważyłem to u siebie.
    Poddasze użytkowe mam, dach czterospadowy i skosy ociepliłem jedną warstwę rockwoolem
    drugą isoverem
    Na strychu(czyli na sufity poddasza) dałem prawie dwa razy grubiej ale jakiejś taniej
    marketowej welny
    W ubiegłym tygodniu jak dach był przyprószony śniegiem- zauważyłem ze na samym
    wierzchołku(tam gdzie strych) śnieg stopniał
    Czyli ewidentnie ciepło spierdziela przez sufity na strych.
    Tam gdzie skosy poddasza śnieg się ładnie trzymał pomimo że w środku 22stC, tam gdzie
    skosy(nieocieplone, bo ocieplona jest podłoga strychu) strychu śniegu nie ma
    Na strych sporadycznie wyłażę ale już kiedyś zauważyłem ze ta wełna bardzo mocno
    oklapła
    Znaczy teraz kiepskawo izoluje.
    Muszę czegoś lepszego tam dokupić dołożyć.