  • 10. Data: 2021-10-01 18:59:50
    Temat: Re: Sens pompy ciepła
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Koszt ogrzewania powietrzną pompą ciepła jest porównywalny z
    > kosztami ogrzewania gazowego, pod warunkiem, że PC będzie
    > korzystać z prądu w drugiej taryfie energetycznej.

    Czyli twoim zdaniem nie pierdolic sie tylko od razu zakładac
    ekonomiczny piec gazowy jeszcze przed zima? Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 11. Data: 2021-10-01 18:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Dodam tylko, że tym mniejszy sens im większe ceny prądu. Pobaw się
    > we wróżkę i nic ad-hoc. Sytuacja nie jest optymistyczna.

    Zakładam własnie panele :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 13. Data: 2021-10-01 18:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Można
    > sobie kontrolować temperaturę na zewnątrz i przy okreslonej
    > wyłączyć PC i załaczyć gaz.
    >
    > Nie patrzyłbym na problem albo-albo. Co złego w obu? Ba, co złego
    > w *małej* PC jesień/wiosna, i normalnego pieca gazowego prawdziwą
    > zimą?

    No chyba tylko koszt instalacji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 14. Data: 2021-10-01 19:32:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Oct 2021 15:11:28 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Inwestycja PC + PV to totalny bezsens mając dostęp do gazu i jak do
    > tej
    > pory ogrzewanie gazowe.

    No popatrz a znajomy mając gaz, zrezygnował z niego, kupił piec
    elektryczny, panele 10kW+PC powietrze, po 2 latach dodatkowe 7kW w
    panelach (koszt tej inwestycji 2 lata temu ~100kPLN), grzeje prądem
    +PC i twierdzi, że zrobił interes życia.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2021-10-01 19:40:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 1 października 2021 o 19:32:15 UTC+2 Marek napisał(a):

> [...]
    > panelach (koszt tej inwestycji 2 lata temu ~100kPLN), grzeje prądem
    > +PC i twierdzi, że zrobił interes życia.

    to zależy co tym grzeje ;) dom, czy basen?
    tyle paneli to już chyba 40% oddaje energetyce za free, a grzanie domu jest potrzebne
    głównie gdy nie ma słońca/panele kiepsko pracują... więc bez jakiegoś gromadzenia
    enegii to chyba kiepsko?

  • 16. Data: 2021-10-01 19:48:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 October 2021 at 12:59:54 UTC+2, Budzik wrote:
    > Czy dobrze rozumiem, ze pompa ciepła tym wiekszy bedzie miała sens w
    > danej instalacji im nizsza temperatura wody jest potrzebna do
    > utrzymania zadanej temperatury w domu?
    >
    > W tym roku bede grzał dom starym piecem gazowym, ale chciałbym wiedziec
    > na co zwrocic uwage bo najpozniej w przyszłym roku bede musaił go
    > wymienic albo na nowy gazowy albo na pompe ciepła.
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
> [...]
    Pompa to zaledwie dodatek do pieca gazowego w krajowym klimacie, a go nie zastąpi

    Znajomy ma 4 źródła :

    1. piec węglowy - już nie rozpala

    2. piec gazowy
    3. szwedzką pompę ciepła z parownikiem pasownym na polu
    4. dogrzewacz elektryczny, czyli grzałki

    i zasila kaloryfery

    Odczytuje temperatury na każdym źródla i tak dobiera, aby koszty redukować,
    bo węgiel zdrożał o 100%
    gaz podobnie
    prąd podobnie (opcja to nocna taryfa)
    ale cena dla konsumenta jest kontrolowana, czyli wzrost ceny o 100% zablokowany

    Solarów nie chce, bo by musiał wziąć na kredyt, a nie chce się zadłużać, gdy czasy
    kryzysu gospodarczego i globalnej zarazy

  • 17. Data: 2021-10-01 20:28:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2021 18:59, Budzik wrote:
    > No chyba tylko koszt instalacji...

    W przypadku monoblock "prawie bezkosztowo", coponiektóre gminy potrafią
    zwracać znaczą częśc wydatku ;)

    Gdzieś w mojej okolicy gmina zwarcała 90% wartości, jeśli wiązało się to
    z likwidają kotła na paliow stałe (nie pamiętam już która, nie ważne).

    A piec gazowy kosztuje nie aż tak dużo.

  • 18. Data: 2021-10-01 20:38:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > Zakładam własnie panele :)

    Nie spodziewaj się, że sfinansują prąd z bilansem na zero. Taka
    subiektywna obserwacja sąsiadów: skoro mają "prąd za darmo" to nie
    oszczędzają na grzaniu swoimi PC, przez co w połowie zimy przychodzi
    pierwszy rachunek, choć miało byś za darmo... Innymi słowy docelowa
    opłacalnośc PC + panele może być mniej matematyczna, a bardziej białkowa.

    Zainteresuj się metodami na automatycznie wyłaczenie kaloryferów na noc
    (choćby "smart" zaworami termostatycznymi), zamykaniem podłogówki,
    większą (największą!) powierzchnią kaloryferów, może zakupem klimy z
    grzaniem, w miejscach, gdzie siedzi się tylko przez krótką chwilę itd itp.

    PC nigdy nie są tak tanie, jak w reklamach. Ale za to są niesamowicie
    wygodne. W zasadzie ta zaleta rekompensuje wiele ;)

    I od razu ,w kotłowni, wyprowadź dwie rurki do obiegu w piecyku typu
    koza. Kryzys idzie.

  • 19. Data: 2021-10-01 21:35:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 1 października 2021 o 19:48:59 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Solarów nie chce, bo by musiał wziąć na kredyt, a nie chce się zadłużać, gdy czasy
    kryzysu gospodarczego i globalnej zarazy
    Wiesz że mój dziadek spod Sosnowca stracił chujem odrzutowca.

  • 20. Data: 2021-10-01 22:55:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 October 2021 at 21:35:06 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    czasy kryzysu gospodarczego i globalnej zarazy
    > Wiesz że mój dziadek spod Sosnowca stracił chujem odrzutowca.
    a ciocia latawca ?