  • 141. Data: 2015-08-24 19:30:45
    Temat: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
    news:55d9e424$0$27506$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ok... to jak już doguglujesz, że klima pozwala ne regulowanie temperatury
    > w ogóle, niezależnie od "kliamtów", pogadamy o urokach ziemianek w
    > tropikach.

    Idealnie sprawdza się do osuszania powietrza w kabinie nawet jak jest
    chłodno na zewnątrz ale bardzo wilgotno (deszczowo) - ostatnio używałem
    klimy 1 listopada w czasie jazdy na groby bliskich aby uniknać zaparowywania
    szyb od wewnątrz i ograniczających wtedy widoczność...

  • 142. Data: 2015-08-24 20:05:12
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Pszemol* wdusil[a] knefle:

    >Nie wiem skąd w naszym społeczeństwie pokutuje pogląd, że
    >ludzie się "przeziębiają", czyli chorują od zimna - w innych
    >kulturach takiego głębokiego przekonania nie ma...
    >A u nas z mokrą głową nie można wyjść z basenu aby Ci ktoś
    >nie ostrzegał żebyś wysuszył bo się "przeziębisz" :-)))
    >No i potem historie ludzie o klimie niestworzone piszą...

    Ale za to parafarmaceutyki schodzą lepiej niż wóda :)

  • 143. Data: 2015-08-24 20:37:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 19:30, Pszemol pisze:

    > ostatnio używałem
    > klimy 1 listopada

    A od listopada do sierpnia nie używałeś? :-)

  • 144. Data: 2015-08-25 02:54:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zil0g" <z...@m...prl> wrote in message
    > *Pszemol* wdusil[a] knefle:

    > Ale za to parafarmaceutyki schodzą lepiej niż wóda :)

    A to też fakt - tyle reklam leci w radio i TV że aż się
    to dziwnie rzuca w oczy jak się do kraju po dłuższej
    nieobecności przyjedzie - rynek kwitnie tysiącem
    pigułek i syropków a producenci biją się w mediach
    aby jak najwięcej tego smacznego torta sobie ukroić...

  • 145. Data: 2015-08-25 03:05:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > A od listopada do sierpnia nie używałeś? :-)

    :-) w sensie że wtedy się wyjątkowo przydał, mimo że chłodno było :-)

  • 146. Data: 2015-08-25 17:57:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

    > A JA nie. Ponieważ wtedy następuje szok termiczny (a powtórny w drugą
    > stronę, kiedy wysiadam - takie wahania temperatury zmniejszają odporność
    > i... jak w moim linku post wyżej masz wyjaśnione przez panią immunolog.

    szok termiczny robisz sobie sama włączając klimę mocno. Bo manualna albo
    idzie na maksa albo wcale. Do tego tworzysz zbyt niską temperaturę.
    Klimę ustawia się na parę stopni niżej niż temperatura zewnetrzna a nie
    na 18 stopni przy 35 na zewnatrz. wtedy masz swój szok termiczny.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 147. Data: 2015-08-26 00:52:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mri397$4va$1@dont-email.me...

> [...]
    > Klimę ustawia się na parę stopni niżej niż temperatura zewnetrzna a nie
    > na 18 stopni przy 35 na zewnatrz. wtedy masz swój szok termiczny.

    Co to znaczy idzie na maksa albo wcale? Przecież masz regulację nadmuchu.

  • 148. Data: 2015-08-26 00:56:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Co to znaczy idzie na maksa albo wcale? Przecież masz regulację nadmuchu.

    czyli regulujesz czy dostaniesz mniej czy więcej równie lodowatego
    powietrza

  • 149. Data: 2015-08-26 06:46:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mrirrk$af0$1@dont-email.me...

    > czyli regulujesz czy dostaniesz mniej czy więcej równie lodowatego
    > powietrza

    nie masti... regulacja jest w dwu wymiarach:
    - owszem, siła dmuchania to jedna forma regulacji nadmuchu
    - druga forma to temperatura nadmuchu: mieszać możesz
    z gorącym powietrzem owiewającym nagrzewnicę.

    nieautomatyczna klima ma zwykle trzy pokrętła do regulacji:
    1. wybór którędy ma wiać (szyba, nogi, twarz + kombinacje)
    2. wybór jak mocno kręcić wentylatorem (skokowa)
    3. zawór łączący nagrzewnicę z chłodnicą silnika (płynna)

    dodatkowo warto wspomnieć, że wydajność typowej klimy
    nie jest na tyle duża, aby przy upale na zewnątrz wiać równie
    lodowatym powietrzem na maksymalnym ustawieniu nadmuchu
    co na minimalnym: w rezultacie te 4-9C z otworów wentylacyjnych
    dostaniesz tylko przy najpowolniejszych obrotach dmuchawy
    a przy szybszych obrotach wlatujące do kabiny powietrze
    z zewnątrz ochłodzi się tylko niewiele i wyleci robiąc miejsce
    nowemu, ciepłemu.

  • 150. Data: 2015-08-26 12:06:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > nie masti... regulacja jest w dwu wymiarach:
    > - owszem, siła dmuchania to jedna forma regulacji nadmuchu
    > - druga forma to temperatura nadmuchu: mieszać możesz
    > z gorącym powietrzem owiewającym nagrzewnicę.

    mieszanie z ciepłym to nie część klimy a standardowego systemu
    wentylacji