  • 11. Data: 2020-10-29 21:01:44
    Temat: Re: Słup telekomunikacyjny
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-29 o 20:28, yabba pisze:

    > Uuu..., samowola budowlana.
    >

    > - zagadałem do developera co takie słupy stawiał na rozpoczynającą się
    > budowe. Wielu sąsiadów je kupiło bu po nich światłowód puścić i w
    > przyszłości latarnie dać.

    > heby nie chce tanio. heby chce zgodnie z przepisami.
    >
    > yabba

    Megaustawa telekomunikacyjna, słup podlega tylko zgłoszeniu.
    Jeśli na własnej działce to żaden problem.
    30 dni bez protestu gminy i załatwione.

  • 12. Data: 2020-10-29 21:04:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-29 o 21:01, t-1 pisze:

    > Megaustawa telekomunikacyjna, słup podlega tylko zgłoszeniu.
    > Jeśli na własnej działce to żaden problem.
    > 30 dni bez protestu gminy i załatwione.

    I prawo budowlane:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic967726.html

  • 13. Data: 2020-10-29 21:10:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2020 19:00, Kadar Oszmiański wrote:
    > Na czyim terenie i kto będzie właścicielem słupa?

    Prywatny teren i prywatny słup.

  • 14. Data: 2020-10-29 21:15:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-29 o 21:04, t-1 pisze:

    > I prawo budowlane:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic967726.html

    Tu bardziej aktualne
    https://www.lexlege.pl/prawo-budowlane/art-29/

  • 15. Data: 2020-10-29 21:15:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2020 16:51, heby wrote:
    > Usłyszałem dzisiaj kwotę która
    > zwaliła mnie z nóg, wiec dopytuje z ciekawości.

    To może od razu zdradzę, bo jestem ciągle w lekkim szoku. 30kzł. Za
    jedną sztukę.

    Nie, to nie jest jedyna opcja, ale tak się zastanawiałem, jak to
    uzasadnić, architekt od słupów taki drogi? Dzwigi podrożały? Z tytanu?
    Łapówka dla mafii słupowej? Aż sie zastanawiam czy jak nie dopytam
    dokładniej to mi kawałek mózgu zeżre. Wiec postanowiłem wcześniej
    powiększyć swoją ignorancję w stawianiu słupów, na grupie ... i tak
    przygotowany nabrać powietrza i zapytać "że ile?" u autora kosztorysu...

  • 16. Data: 2020-10-29 21:19:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 29, 2020 at 9:10:29 PM UTC+1, heby wrote:

    > Prywatny teren i prywatny słup.

    Czy faktycznie slup potrzebny? Telefonu po drucie to sie juz nie montuje (jakis VOIP
    zamiast), swiatlowod z 80m mozna samonosny powiesic...
    Kolega mial 50m (od slupa do domu) i orange upieral sie na podpieciu wiszacego...
    W koncu udalo mu sie ich przkonac, ze jak sam zakopie ten swiatlowod to go podepna
    (nie chcial wiszacego). Po swojej dzialce (pustej ;) ) latwo wkopac samemu...

  • 17. Data: 2020-10-29 21:24:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2020 21:19, WS wrote:
    > Czy faktycznie slup potrzebny? Telefonu po drucie to sie juz nie montuje (jakis
    VOIP zamiast), swiatlowod z 80m mozna samonosny powiesic...

    Sytuacja jest taka że słupy "oficjalne" są jakieś 100m od ściany
    budynku. Ale niedaleko nich kończy się działka. Znajomy chce koniecznie
    sieć ponieważ GSM ledwo co sięga, radia w okolicy nie m, ale na słupie
    gminnym jest światełko. To zabita dechami wiocha a jakoś dzieci muszą
    się uczyć zdalnie a i pograć w online też by chciały, netflix kusi itd itp.

    Rozwiązaniem jest postawienie 1 słupa na środku działki, prywatnego.

    Firma od światełka pokazała kosztorys, bo oni chętnie ten słup postawią.

    No i pokazali...

  • 18. Data: 2020-10-29 21:49:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 29, 2020 at 9:24:42 PM UTC+1, heby wrote:

> [...]
    > gminnym jest światełko. To zabita dechami wiocha a jakoś dzieci muszą
    > się uczyć zdalnie a i pograć w online też by chciały, netflix kusi itd itp.

    to moze jakis kabel do podwieszenia na 120 lub wiecej metrow...
    np tu span = 160, slup posredni moze sobie podarowac
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/11787/kabel-swiatlo
    wodowy-samonosny-adss-solarix-drop1000-12.html

  • 19. Data: 2020-10-29 22:05:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2020 21:49, WS wrote:
    > to moze jakis kabel do podwieszenia na 120 lub wiecej metrow...

    Gdybym sam ciągnął to miałbym więcej opcji, ale tutaj jest monopol na
    który nie mam wpływu, ponadto nie jestem nawet stroną, bardziej
    obserwatorem tego cyrku.

    A sprawa interesuje mnie bo mam podobny problem. Różnica jest taka że u
    mnie słupy (2 albo 3) stały by na drodze gminnej. Wieć chciałbym znać
    koszt stawiania słupa, aby mieć pojęcie kiedy roześmiać się w twarz.

  • 20. Data: 2020-10-29 22:32:15
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 21:24:42 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Firma od światełka pokazała kosztorys, bo oni chętnie ten słup postawią.
    >
    > No i pokazali...

    u mnie firma od światełka (górny ślask/miasto 70k mieszkańców) z słup chce 300zł -
    ale jest to metalowa rura 6m - do światła wystarcza - jest na niej skrzyneczka i zwój
    światłowodu. Słupy stawiają gdzie im pasuje...albo gdzie abonentowi pasuje.

    uciu